ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت فیلتر تلگرام کاملا اقتصادی است

| يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

▫ظاهرا مطلبی که اخیرا در کانال انجمن سواد رسانه ای ایران منتشر شد باعث بحث های زیادی در سطح افکار عمومی جامعه شده است.

👈اولا اطلاعیه منتشر شده در کانال انجمن سواد رسانه ای ایران یک اطلاعیه داخلی برای آماده کردن کاربران این کانال در صورت فیلترینگ تلگرام بود. ثانیا ظاهرا دلیل اصلی فیلترینگ تلگرام موضوعی کاملا غیر سیاسی است که به اقتصاد کشور ربط دارد. اخبار حکایت از آن دارد که تلگرام درصدد ایجاد ارز اینترنتی گرام است تا با شیوه های متعدد و متنوع ظرف مدت کوتاهی سرمایه های کشور را از ایران خارج کند و ایران را دچار بحران جدی اقتصادی نماید که در صورت صحت این خبر چاره ای جز فیلتر تلگرام باقی نخواهد بود. ثالثا پیش از این پیام رسان ایتا در صفحه متعلق به خود در سایت و اپلیکیشن بازار گفته بود:  خبرهای قطعی حاکی از آن است در چندروز آینده تلگرام به طور کامل فیلتر می شود. جایگزین تلگرام، پیام رسان ایرانی "ایتا" می باشد. پیام رسان ایتا کاملا مشابه تلگرام است و از لحاظ ظاهری هیچ فرقی با تلگرام ندارد. کوچ دائمی و همیشگی از تلگرام به پیام رسان های ایرانی مخصوصا "ایتا" هم اکنون روند خود را طی می کند. دراین کوچ دائمی، کسانی که دارای کانال های تلگرامی هستند با تمام اعضای کانال و هرتعداد باشد بدون مشکل به "ایتا" منتقل میشود. ازخصوصیات پیام رسان ایتا سرعت بالا در ارسال اطلاعات نسبت به تلگرام می باشد.
بنابراین خبر احتمال فیلترینگ تلگرام پیش از این توسط مدیران پیام رسان ایتا بیان شده بود.
✔️در نهایت خبر بیان شده توسط علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی هم مبین صحت احتمال فیلترینگ تلگرام است.
👈طبیعتا در چنین شرایطی عقل سلیم حکم میکند که کاربران تلگرام به دنبال جایگزین مناسبی باشند و از اطلاعات خود در تلگرام بک آپ تهیه نمایند.
👈انجمن سواد رسانه ای ایران یک سازمان مردم نهاد است که هیچ دخالتی در سیاستگذاری های فضای مجازی کشور ندارد و صرفا نقش مطالبه گری و گفتمان سازی و آموزش سواد رسانه ای را دارا است. لذا درخواست انجمن از کاربران خود صرفا یک درخواست داخلی بود تا در صورت فیلترینگ تلگرام، کابران کانال این انجمن با مشکل مواجه نشوند.

افزایش سواد رسانه ای، مسئولیت اجتماعی ماست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">