ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عوارض تجمیعی و مشکل برای تولیدکنندگان ‪ ICT

| شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۰۴ ق.ظ | ۰ نظر

نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات گفت: عوارض تجمیعی برای تولیدکنندگان محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ‪ (ICT‬مشکلات بسیاری به وجود آورده است.
"مسعود شنتیایی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: مسوولان قول داده بودند که عوارض تجمیعی حذف خواهد شد اما بخش نامه ‪ ۲۷‬اسفند سال ‪ ۸۴‬مصوبه هیات دولت برای ابلاغ به دستگاه‌های دولتی بود که مجددا ‪ ۳‬درصد عوارض تجمیعی برای تولیدکنندگان محصولات مختلف از جمله ‪ ICT‬الزام آور شده است.
وی اظهار داشت: اما متاسفانه به هیچ عنوان خریداران به ویژه دولتی های عوارض تجمیعی را پرداخت نمی‌کنند و در نتیجه این عوارض در تعهد تولید کنندگان و فروشندگان محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات باقی می‌ماند.
وی ادامه داد: عوارض تجمیعی باید توسط خریدار پرداخت شود و این عوارض چه توسط خریدار پرداخت شود و چه پرداخت نشود، تولیدکننده باید آنرا به سازمان امور مالیاتی پرداخت کند.
وی تاکید کرد: چنانچه این مبالغ طی دو ماه‌پرداخت نشود به ازای هر ماه دو و نیم درصد جریمه روی این مبالغ اضافه می‌شود.
نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات بیان داشت: در نتیجه هزینه تمام شده کالای تولید شده در داخل کشور بالا رفته و قدرت رقابت تولید کنندگان محصولات ‪ ICT‬را با واردکنندگان آن کاهش می‌دهد.
شنتیایی تصریح کرد: این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان ایجاد کرده، مسوولان قول داده بودند که برای حمایت از تولید این مبلغ را برای سال ‪ ۸۵‬حذف کنند اما با ابلاغیه جدید دولت نسبت به پرداخت مجدد در سال ‪۸۵‬ این مشکلات برای تولیدکننده باقی مانده است.
وی تاکید کرد: سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات از دولت انتظار دارد که سعی بیشتری در حذف مشکلات تولیدکنندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام دهد.

  • ۸۵/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">