ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فارسی‌سازی SMS بر عهده شورای عالی اطلاع‌رسانی است

| چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

مسوول کارگروه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: تنها نهادی که طرح فارسی‌سازی "اس‌ام‌اس" یا پیام کوتاه تلفن همراه را اجرا می‌کند شورای عالی اطلاع‌رسانی است و مرکز تحقیقات مخابرات دیگر، پیگیر این طرح نیست.

"محمدباقر بقایی‌فر" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به توصیه شورای عالی انفلاب فرهنگی قرار بود این طرح را اجرا کند اما با مذاکراتی که برای جلوگیری از موازی کاری و هماهنگی با وزارت ارشاد انجام شد، قرار شد طرح به طور کامل توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی اجرا شود.

وی اظهار داشت: در بهمن ماه سال ‪ ۸۵‬فراخوان این طرح منتشر شد و از دارندگان طرح و پیشنهاد در خصوص طرح "فارسی‌سازی اس‌ام‌اس" خواسته شد تا طرح‌های خود را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

مسوول کارگروه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی برای استفاده از خط فارسی در تلفن‌های همراه است تا مردم ترغیب به فارسی کردن تلفن همراه خود شوند.

بقایی‌فر بیان داشت: اما در این خصوص مشکلات مخابراتی، زیرساخت و کاربردی وجود دارد که برای رفع آن قرار است مطالعاتی انجام شود.

وی توضیح داد طرح مورد نظر، کارشناسی شده و برای اجرا به یک شرکت خصوصی واگذار شده و این شرکت قرار است کارهای اولیه و مطالعاتی این طرح را انجام دهد.

این کارشناس افزود: مطالعه اقدامات کشورهای غیر زبان انگلیسی، جمع‌آوری اطلاعات وضع موجود، مطالعه وضع مطلوب فارسی‌سازی "اس‌ام‌اس" و ارایه یک طرح جامع برای فارسی‌سازی از جمله فعالیت‌هایی است که این شرکت باید انجام دهد.

بقایی‌فر با اشاره به اینکه مطالعه این طرح قرار است طی چهار ماه پایان یابد، گفت: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا مردم تشویق به استفاده از پیام کوتاه تلفن همراه به خط فارسی شوند که از جمله این تمهیدات می‌توان به پایین آوردن تعرفه آن نسبت به زبان انگلیسی اشاره کرد.

  • ۸۶/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">