ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه با دریافت اطلاعات دانشجویان و اساتید از مراجع مربوطه، ثبت‌نام برای اینترنت رایگان آغاز می‌شود، گفت: ما شرایط را رصد می‌کنیم و شتاب‌گیری واکسیناسیون در کشور این نوید را می‌دهد که به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه‌های آموزشی، تلاش کرده بود فرآیند آموزش را برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام کرد.

بدین ترتیب عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته اعلام کرد برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش‌ماهه در نظر گرفته شده است. از روز گذشته، برخی کاربران با مراجعه به سامانه ICTgifts اعلام کردند که هنوز ثبت‌نام برای دریافت اینترنت آغاز نشده است. همچنین دانشجویان به حجم بسته‌ها اعتراض داشته و عنوان کردند با توجه به اینکه سال گذشته بسته‌های ۶۰ گیگابایتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده، بسته‌های فعلی پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود.

در این راستا ستار هاشمی - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه ثبت‌نام برای دریافت اینترنت رایگان گفت: سامانه ICTgifts نیاز به یک سری اطلاعات دارد که توسط مراجع ذی‌ربط در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم فرآیند ثبت‌نام را شروع کنیم. این اطلاعات باید توسط سازمان‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، مرکز مدیریت مراکز حوزوی، آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گیرد که بتوانیم در فرآیند ثبت‌نام از آن استفاده کنیم.

وی همچنین درباره زمان انجام ثبت‌نام توضیح داد: مکاتبات و هماهنگی‌ها با مراجع مربوطه و هماهنگی لازم با اپراتورها برای تخصیص بسته‌های اعلامی انجام شده که برای اساتید دانشگاه‌، ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگ در نظر گرفته شده است. به لحاظ زیرساختی، ‌آمادگی لازم را در وزارت ارتباطات داریم و در اسرع وقت این کار انجام می‌شود و امیدواریم در هفته جاری بتوانیم این فرآیند ثبت‌نام را آغاز کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعتراض کاربران به حجم پایین اینترنت ارایه شده بیان کرد: برای حجم بسته مدنظر مطالعاتی صورت گرفته، اما با توجه به شتاب‌گیری فرآیند واکسیناسیون در کشور، نگاهمان این است که بتوانیم به‌سمت حضوری کردن آموزش حرکت کنیم. ما در وزارت ارتباطات متناسب با نیاز واقعی و امید به اینکه بخشی از آموزش حضوری شود، در ادامه کار در تعامل با بخش آموزش و در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، محمود حبیبی - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم امروز گفت: به زودی بسته ۴۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان، قرار خواهد گرفت. این بسته رایگان به منظور استفاده معلمان در ۶ ماهه اول سال تحصیلی خواهد بود.

  • ۰۰/۰۷/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">