ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فروش لوازم خانگی قاچاق در سایت دیوار

| چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

فروش لوازم خانگی قاچاق در سایت های اینترنتی

اگرچه با ورود دستگاه قضا به موضوع فروش لوازم‌خانگی تقلبی، بنا بر اذعان جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد این پدیده کنترل‌شده است اما رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی مشهد از پدیده جدید فروش لوازم‌خانگی قاچاق از طریق سایت‌هایی مانند «دیوار» خبر داد.به گزارش خراسان رضوی، بیش از یک‌سال است که برندهای معتبر تولیدکننده لوازم‌خانگی مانند ال‌جی و سامسونگ به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا، عرضه تولیدات خود را در ایران معلق کرده‌اند و به‌نوعی بازار لوازم‌خانگی کشور را ترک کرده‌اند؛ اما باگذشت یک‌سال ما هنوز شاهد هستیم که در برخی از فروشگاه‌های معروف شهر مشهد، لوازم‌خانگی این برندها و برندهای دیگر خارجی عرضه می‌شود. 29اردیبهشت‌ماه بود که در گزارشی با تیتر «دستگیری فروشندگان لوازم‌خانگی تقلبی در مشهد» جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، از بازداشت دو تن و پلمب 3 مغازه و 4 انبار به اتهام فروش کالاهای دست‌دوم و ایرانی با نام برندهای تقلبی خارجی در مشهد خبر داد.


تقلب‌فروشی کنترل شده است
جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در گفت‌وگو با «خراسان رضوی» در توضیح این مسئله گفت: خوشبختانه با برخوردهای قضایی انجام‌شده  تا حد زیادی بحث فروش لوازم‌خانگی تقلبی در بازار مشهد جمع شده است. اگرچه متهمان هنوز در اختیار دستگاه قضا هستند و تحقیقات ادامه خواهد داشت و مراکز متخلف پلمب هستند.وی درباره ادامه‌دار بودن عرضه محصولات دو برند مشهور لوازم‌خانگی در مشهد گفت: این‌که هنوز برخی فروشگاه‌ها محصولات برندهای مشهور لوازم‌خانگی را عرضه می‌کنند، مسئله قاچاق و واردات قاچاقی این محصولات در میان است و تحقیقات ما هنوز ادامه‌دارد.


20 درصد قاچاق است
رئیس اتحادیه فروشندگان  لوازم‌خانگی مشهد نیز در گفت‌وگو با خراسان رضوی بابیان این‌که حدود 20 درصد لوازم‌خانگی بازار مشهد به‌صورت قاچاق تأمین می‌شود، گفت: لوازم‌خانگی برندهای مشهور مانند ال‌جی و سامسونگ که هم‌اکنون به بازار مشهد عرضه می‌شود، بخشی از آن، تتمه انبارهای این شرکت‌ها در تهران است که به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و بخشی نیز به‌صورت قاچاق تأمین می‌شود.رضا رزقیان‌مقدم افزود: اگرچه فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های شناخته‌شده به‌هیچ‌عنوان به مسئله ورود نمی‌کنند و فروشگاه‌های بدون پروانه کسب در این موضوع دخالت داشته‌اند و این کار را انجام می‌دهند که با هماهنگی‌های انجام‌شده با تیم‌های بازرسی سازمان صمت و پلیس اماکن  و نهادهای ذی‌ربط در حال انجام گشت‌های مشترک برای برخورد با متخلفان هستیم.


پدیده فروش قاچاقی از طریق اینترنت
اما رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی مشهد به مسئله جدی دیگری اشاره کرد و گفت: آن‌چه امروز برای ما مشکل‌ساز شده است، عرضه و فروش لوازم‌خانگی قاچاقی از طریق سایت‌هایی مانند«دیوار» است.وی توضیح داد: امروز اکثر لوازم‌خانگی قاچاقی که عرضه می‌شود و فاقد ضمانت‌نامه است از طریق سایت «دیوار» و امثال آن به فروش می‌رسد. درواقع فروشندگان این محصولات قاچاق از طریق سایت دیوار و حتی به‌صورت بازاریابی حضوری به در منازل شهروندان مراجعه می‌کنند و کالا را به آن‌ها می‌فروشند و برای تحویل کالا در ساعاتی که اداره‌های نظارتی مانند سازمان صمت و اصناف تعطیل هستند، از طریق باربری‌ها محصولات را به مشتریان تحویل می‌دهند ولی این محصولات که به‌طور عمده کولرهای گازی است هیچ ضمانت‌نامه‌ای ندارد و تشریفات گمرک و مسیرهای قانونی را طی نکرده‌است. درنتیجه مشتریان بعد از خرید این کالاها متوجه می‌شوند هیچ ضمانتی برای آن‌ها وجود ندارد و کسی پاسخگوی آن‌ها نیست و با مشکل مواجه می‌شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">