ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعالیت DO Global روی اپ استور گوگل ممنوع شد

| شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

گوگل طی بیانیه ای فعالیت شرکت DO Global که یکی از بزرگترین توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی شمرده می شود روی گوگل پلی استور ممنوع کرده و گفته است که به مرور بیش از 100 برنامه طراحی شده توسط این شرکت را حذف می کند.

به گزارش ایرنا، شرکت DO Global که در اصل شرکتی چینی شمرده می شود تا پیش از ممنوع شدن فعالیتش روی اپ استور گوگل یکی از بزرگترین توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی شمرده می شد. برنامه هایی با مجموعا بیش از 600 میلیون بار دانلود که حوزه های مختلفی را پوشش می دادند. برخورد سخت گوگل با DO Global در حقیقت دنباله خبری است که چندی پیش منتشر شد. وب سایت خبری بازفیدنیوز (BuzzFeed News ) مدتی پیش طی خبری از وقوع کلاه برداری تبلیغاتی گسترده درون برخی برنامه های اندرویدی خبر داد. در پی این خبر، گوگل فعالیت بعضی توسعه دهندگان برنامه های اندرویدی را ممنوع و بسیاری از برنامه های آن ها را از اپ استور خود حذف کرد. بسیاری از این برنامه ها بدون اطلاع کاربر از امضای مجازی او برای افزایش شمار بازدیدهای تبلیغات آنلاین بدون اجازه استفاده می کردند. کاربران در مواردی حتی نیازی به باز کردن برنامه هم نداشتند. این رسوایی به سرعت دامن توسعه دهندگان بزرگی مثل DU Group و برنامه های مشهوری مثل Omni Cleaner، RAM Master، Smart Cooler، Total Cleanerو AIO Flashlight را هم گرفت.
بازفید در آن زمان گزارش داد که پس از آزمایش بیش از 5 هزار برنامه مختلف، متوجه فعالیت مشکوک برنامه های طراحی شده توسط شرکت چینی DU Group شده است. در پی این رسوایی گوگل ابتدا اعلام کرد که بیش از 125 برنامه اندرویدی را به اتهام تقلب و کلاه برداری تبلیغاتی حذف خواهد کرد. در حال حاضر هم نوک پیکان گوگل DO Global را نشانه رفته است.

  • ۹۸/۰۲/۰۷

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">