ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوری انسان‌ها را بی حوصله می‌کند

| چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

نتایج یک مطالعه علمی نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از دستاوردهای فناورانه و ابزار ارتباطی مدرن انسان ها را نابردبار و بی حوصله می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، تحقیقات دانشمندان حاکی است استفاده بیش از حد از دستاوردهای فناورانه و ابزار ارتباطی مدرن انسان ها را نابردبار و بی حوصله می کند.

این پژوهش حاکی است استفاده بیش از حد از گوشی، تبلت، رایانه و غیره برای قرار گرفتن در جریان امور مختلف و پیشبرد فعالیت های شخصی و حرفه ای اگر چه مزایایی هم دارد، ولی بی حوصلگی و عدم صبر و حوصله را نیز در افراد تشدید می کند.

بررسی که در این زمینه با مشارکت ۲ هزار نفر در انگلیس صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر این افراد به دنبال استفاده طولانی از گوشی و تبلت و رایانه در طول روز بی حوصله تر و عصبی‌تر می شوند. از همین رو متخصصان به مردم توصیه می کنند برای استفاده از این نوع ابزار محدودیت هایی در نظر بگیرند و خود را بیش از حد به آنها وابسته نکنند.

به گفته محققان استفاده شدید از گوشی و رایانه این تصور را در افراد ایجاد می کند که همه چیز باید سریع تر انجام شده و زودتر به نتیجه برسد. این در حالی است که فرایند طبیعی امور بدین گونه نیست و این تضاد تاثیرات روحی و روانی منفی بر افراد برجای می گذارد.

  • ۹۸/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">