ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیبرنوری پروژه ملی دولت سیزدهم است

| يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ای با حضور معاونان و مدیران استانی روند پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها را بررسی کرد و برای رفع مشکلات دستوراتی نیز صادر کرد.

‌به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه هفتگی بررسی طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور معاونان و مدیران کل استانی وزارت ارتباطات در استان‌ها با تقدیر و تشکر از تمامی معاونان و مدیران استانی فعال در پروژه، گفت: ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها مهمترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در حوزه زیرساختی است.

وی افزود: همه منابع وزارت ارتباطات برای این پروژه بسیج شده است و انتظار می‌رود که تمامی معاونان و مدیران استانی نیز شبانه روزی برای پیشرفت و نهایی شدن این پروژه تلاش کنند.

زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها اکنون به پروژه ملی و تعهد دولت سیزدهم تبدیل شده است گفت: برای تحقق این هدف و تعهد، بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته باید در گام نخست تا پایان سال بیش از ۸ میلیون پوشش ایجاد شود که با این اقدام برداشتن گام‌های بعدی تسهیل خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود که تمامی معاونان و مدیران شبانه روزی تلاش کنند تا در سه ماهه آتی که شرایط جوی مناسب‌تر خواهد بود کار حفاری‌ها به اتمام برسد تا سه ماهه پایانی تنها صرف فیبرکشی و کارهای تکمیلی شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: همه باید توجه کنند که به هیچ وجه نباید لحظه‌ها را از دست داد و به شکل جهادی همه دست به دست هم دهیم تا پایان دولت، ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر ایجاد شود.

همچنین امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این جلسه، گزارشی از روند پیشرفت برنامه پوشش تعهدی ۸۰ درصد خانوارهای کشور (۲۰ میلیون خانوار) ارائه کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برنامه تعهدی در حدود ۹۷ درصد شهرها نهایی شده است و تاکنون این پروژه در قریب به ۱۵۰ شهر فعال شده است.

در ادامه جلسه نیز برای پیشبرد و راهبری این پروژه در استان‌ها، معاونان وزیر به عنوان معین استانی این پروژه ملی تعیین شدند و مقرر شد هر معاون وزیر در سه استان به عنوان نماینده ویژه وزیر ارتباطات به عنوان راهبر اصلی پروژه، مسؤولیت بازدید و ارزیابی میدانی از پیشرفت کار اپراتورها و حل موانع اجرایی را بر عهده بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">