ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک: اگر حریم شخصی می‌خواهید پولش را بدهید

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک قصد دارد از کاربرانی که اصرار دارند داده‌های خصوصی آنان از دسترس شرکت‌های خصوصی دور بماند، پول بگیرد.

به گزارش نیویورک پست، شریل سندربرگ از مدیران ارشد شرکت فیس بوک در این مورد گفته است: گزینه های مختلفی در دسترس کاربران فیس بوک قرار دارد. اما گزینه عدم دسترسی شرکت های ثالث به داده های خصوصی کاربران محصولی است که دسترسی به آن با پرداخت پول ممکن است.

اظهارات این زن میلیاردر 48 ساله تنها چند روز بعد از افشای مجموعه ای از تخلفات فیس بوک صورت گرفت که نشان می دهد این شرکت چندان برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران خود تلاش نمی کند و داده های خصوصی ده‌ها میلیون نفر از کاربرانش در دسترس شرکت های ثالث قرار گرفته و آنها از همین اطلاعات برای تحلیل رفتار رای دهی میلیونها آمریکایی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گذشت آمریکا سواستفاده کرده اند.

علاوه بر این فیس بوک اطلاعات مربوط به تماس ها و پیام های رد وبدل شده کاربران با استفاده از تلفن همراه را ضبط و نگهداری می کند. در چنین شرایطی سندربرگ به جای عذرخواهی از کاربران توقع دارد آنها برای حفظ حریم شخصی خود در این شبکه اجتماعی پول بدهند.

وی در اظهار نظر تامل برانگیز دیگری تصریح کرده که کاربران نباید انتظار داشته باشند که رسوایی های اخیر در حوزه حریم شخصی کاربران، آخرین رسوایی های فیس بوک در این زمینه باشد. سندربرگ در این مورد گفته است: انتظار نداشته باشید که من اینجا بنشینم و بگویم که که قرار نیست ما موارد بیشتری را پیدا کنیم. چون قرار است پیدا کنیم!

سندربرگ همچنین اعتراف کرده که فیس بوک تنها در همین اواخر گام هایی را برای ایمن سازی داده های کاربران که در اختیار دارد، برداشته است و این در حالی است که اولین موارد نشت اطلاعات از این شبکه اجتماعی در دسامبر سال 2015 کشف شده بود. به گفته سندربرگ، مدیران فیس بوک در آن زمان تصور می کردند که کمبریج آنالیتیکا داده های جمع آوری شده از کاربران را پاک کرده است، ولی این تصور اشتباه بوده است.

به گزارش فارس سندربرگ تصریح کرده است: ما باید خودمان این مساله را کنترل می کردیم. آنها به ما تضمین داده بودند که این کار را بکنند. ولی این طور نبود و ما تا زمانی که دیگران به ما خبر دادند از این مساله مطلع نشدیم. این مدیر ارشد فیس بوک منکر فروش اطلاعات کاربران فیس بوک به آگهی دهندگان شد.

  • ۹۷/۰۱/۱۹

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">