ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سلاحورزی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از تأثیرات اقتصادی محدود کردن اینترنت از لحاظ اعتباری بر روی تجارت ایران اثر گذاشته به طوری که با توجه به فیلتر و محدود شدن اینترنت تماس‌های تجاری که از طریق پلت‌فرم‌های پیام رسان بین تجاری ایرانی و خارجی انجام می‌شد، قطع شدند.
جی پلاس؛ با این شرایط شاهد قطع تماس های تجاری خارجی، کاهش فروش، کاهش سود و به دنبال آن اثرگذاری بر اشتغال خواهیم بود.

به گزارش ایلنا نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: برخی از هیات‌های تجاری از جمله هیات تجاری لهستان که از گذشته اعلام تمایل و تقاضای سفر تجاری به ایران را داشتند، متاسفانه سفر خود را لغو کردند و از حضور در ایران منصرف شدند.

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به شرایط کشور و محدود و قطع شدن اینترنت و افزایش فیلترینگ در یک ماه گذشته و اثرگذاری این شرایط بر روی تجارت و اقتصاد کشور اظهار داشت: اساسا این وضعیت در ایران و هر کشوری که در شرایط ناآرامی اجتماعی قرار دارد، اثرگذار است. 

وی از لغو برخی از سفرهای تجاری به ایران در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت زمان برخی از هیات‌های تجاری از جمله هیات تجاری لهستان که از گذشته اعلام تمایل و تقاضای سفر تجاری به ایران را داشتند، متاسفانه سفر خود را لغو کردند و از حضور در ایران منصرف شدند. 

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه هر گونه اتفاقاتی که موجب نااطمینانی در اقتصاد کشور تاثیر مستقیم و معناداری بر سرمایه‌گذاری و تجارت و رشد اقتصادی داشته و خواهد داشت، ادامه داد: اتفاقات اخیر در تجارت که می‌تواند یک فعالیت کوتاه مدت باشد اثر می‌گذارد و به طور مشخص محدود کردن اینترنت، فیلتر شدن برخی از پلت‌فرم‌های در یک ماه گذشته هم بر روی کاهش تولید و هم بر کاهش تقاضای موثر و هم تجارت اثرگذار بوده است. 

سلاحورزی افزود: یکی از تأثیرات اقتصادی محدود کردن اینترنت از لحاظ اعتباری بر روی تجارت ایران اثر گذاشته به طوری که با توجه به فیلتر و محدود شدن اینترنت تماس‌های تجاری که از طریق پلت‌فرم‌های پیام رسان بین تجاری ایرانی و خارجی انجام می‌شد، قطع شدند. 

وی با اشاره به تبعات تدوام این شرایط در بخش تجارت و اقتصاد کشور تاکید کرد: تجربه آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که با تدوام ناآرامی‌ها از سال ٢٠٠٩ تا به امروز اقتصاد این کشور به شدت تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته و منجر به کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش رشد اقتصادی، افزایش بیکاری شده و این وضعیت نتیجه تداوم ناآرامی‌ها در اقتصاد است.

سلاحورزی ادامه داد: اینکه فکر کنیم قطع شدن اینترنت و فیلتر طیف وسیعی از سایت‌ها، برنامه‌ها و پلت‌فرم‌های فقط به محدود شدن کسب و کارهای کوچک می‌شود، ساده انگارانه است و نه تنها کسب و کارهای کوچک، آنلاین شاپ‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر اینستاگرام دچار مشکل شده‌اند و افرادی که جمعیت آنها هم کم نیست، کار خود را از دست داده‌اند. بلکه خطوط تولید از خط تولید لبنیات و دارو گرفته تا تولید فولاد و نساجی در این شرایط دچار مشکل شده‌اند چراکه خطوط تولید هم مبتنی بر اینترنت، هوش مصنوعی، تکنولوژی ‌های IT و ITC هستند و همچنین خارج از کارخانه هم موضوعاتی مانند لجستیک، ثبت سفارش، بازاریابی و برنامه‌های مالی و ارزی بر پایه اینترنت هستند و با این شرایط شاهد کاهش فروش، کاهش سود و به دنبال آن اثرگذاری این روند بر روی اشتغال خواهیم بود. 

نایب رییس اتاق بازرگانی گفت: طبق گزارش‌ها، در این مدت استفاده از وی پی آن‌ها و فیلترشکن‌ها تا ٣٠ برابر افزایش یافته و نشان می‌دهد مردم از کانالی برای ادامه ارتباطات استفاده می‌کنند اما در این شرایط هم امنیت کاربران و اطلاعات کشور به خطر می‌افتد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">