ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رسانه های آمریکا اعلام کردند که یک قاضی با صدور حکمی از اعمال محدودیت های وزارت دفاع این کشور علیه برند معروف گوشی های هوشمند چینی یعنی "شیائومی" که قرار بود از هفته آینده اجرایی شود، جلوگیری کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه های آمریکا اعلام کردند که یک قاضی با صدور حکمی از اعمال محدودیت های وزارت دفاع این کشور علیه برند معروف گوشی های هوشمند چینی یعنی "شیائومی" که قرار بود از هفته آینده اجرایی شود، جلوگیری کرده است.

درست قبل از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در ژانویه کاخ سفید را ترک کند، وزارت دفاع آمریکا شیائومی را به عنوان "یک شرکت نظامی کمونیست چینی" توصیف کرد و این موضوع را منوط به دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع سرمایه گذاری ایالات متحده در چنین شرکت هایی کرد.

اما اواخر روز جمعه، رودولف کانتراس، قاضی منطقه ای ایالات متحده با صدور دستور مقدماتی از "صدمه جبران ناپذیر" به شیائومی جلوگیری کرد و گفت این محدودیت "خودسرانه و دمدمی مزاج" است.

شیائومی در پرونده های ثبت شده در دادگاه خود اعلام کرده است که در صورت اعمال این محدودیت ها "صدمه شدید و جبران ناپذیری" به تجارت و شهرت این شرکت وارد خواهد شد.

شیائومی همچنین تاکید کرده است که فعالیت این شرکت کاملا مطابق با قوانین و مقررات حوزه های قضایی مربوطه می باشد.

سخنگوی شیائومی در ماه ژانویه به نشریه The Verge گفت که این شرکت "متعلق به ارتش چین و تحت کنترل یا وابسته به آن نیست".

این قاضی در حکم خود، استدلال دولت ترامپ مبنی بر اینکه "شرکت های غیرنظامی چینی" مانند شیائومی به دولت چین اجازه می دهند "مستقیماً سرزمین ایالات متحده را تهدید کند" را زیر سوال برد.

  • ۹۹/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">