ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون مهندسی و امور بین‌الملل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان این که برای مواردی مانند چک بی‌محل در کشور قانون وجود داشته و مجازات آن مشخص شده است، گفت: قاچاق مخابراتی از مواردی است که حتی اگر در حدود 100 میلیارد تومان هم انجام شود، برای اثبات آن قانون خاصی نداریم و برخوردهای مختلفی با آن می‌شود و از طرفی اگر جرم نیز به اثبات رسید مجازات معادل آن مشخص نیست.
سعید مهدیون در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ درباره‌ی تهیه‌ی پیش‌نویس لایحه‌ی جامع ارتباطی گفت: در حال تهیه‌ی پیش‌نویس لایحه‌ی جامع ارتباطی هستیم که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان محسوب می‌شود؛ این برنامه باید مدت‌ها پیش آماده و به هیات دولت تقدیم می‌شد اما به دلیل این که موافقت‌نامه‌ی آن دیر مبادله شد و تاخیری در تصویب و ابلاغ کل اساسنامه‌ی سازمان صورت گرفت، درنتیجه تهیه‌ی این پیش‌نویس به تعویق افتاد.
وی با بیان این که همه‌ی کشورها در حوزه‌ی ارتباطات خود قانونی دارند که در آن ارکان و تکلیف دستگاه‌ها و نحوه‌ی برخورد با تخلفات مشخص شده است، با اشاره به ترمینشن که نوعی قاچاق و درواقع جزو تخلفات محسوب می‌شود، گفت: برای این تخلف دلایل منطقی وجود دارد ولی برای اثبات آن نمی‌توان به هیچ قانونی استناد کرد.
او ادامه داد: لازم است که لایحه‌ی جامعی را در زمینه‌ی ارتباطات تهیه کرده و به هیات دولت تقدیم کنیم که این یکی از برنامه‌های مهم ما محسوب می‌شود.

  • ۸۵/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">