ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قرارداد اپراتور سوم سال ‪ ۸۶‬امضا می‌شود

| چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۸۵، ۰۵:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:قراردادهای اپراتور سوم تلفن همراه و اپراتور دوم پست، در سال ‪،۱۳۸۶‬همزمان با پیشرفت اموری چون خصوصی‌سازی امضا می‌شود.

دکتر "صمد مومن بالله" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:هم اکنون در حال تهیه و تنظیم مستندات این قراردادها و مقررات مربوط به آنها هستیم تا نارسایی نداشته باشند.

وی همچنین گفت:اعلام این موضوع توسط ایرانسل، اپراتور دوم تلفن همراه، که ‪ ۱۵۰‬هزار تومان ودیعه منصرفان از خرید سیم کارتهایش را بازپس نمی‌دهد، محمل حقوقی چندانی ندارد.

مومن بالله افزود:اید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پرسید که علت تصویب چنین مساله‌ای در آن سازمان چه بوده است.

وی در مورد کارتهای اعتباری تالیا گفت:انقضای اعتبار شارژ کارتهای مشترکان تالیا که طبق تصویب شرکت مخابرات انجام می‌شود و خریداران هزینه خدمات این پیمانکار تلفن همراه را با خرید کارت اعتباری پیش پرداخت کرده- اند، با حقوق شهروندی مناسبت ندارد.

وی افزود:این توافق در زمان دولت قبلی انجام شده و باید دید در آن زمان چه تعریفی از خدمات رسانی برای این پیمانکار شرکت مخابرات داشتند.

مومن بالله‌گفت:ممکن است در آن زمان برای سوددهی و هزینه‌های تالیا ، راهکاری دیگری متصور نبوده است.

معاون حقوقی وزیر ارتباطات درمورد یکسان‌سازی تعرفه‌های تمامی اپراتورها و پیمانکاران تلفن همراه هم اظهار داشت: این مساله زمانی قابل انجام است که همگی از نظر زیرساخت و امکانات تقریبا به شرایط یکسانی برسند.

وی در مورد گسترش خدمات تلفن همراه در کشور از جمله ارائه خدماتی چون اینترنت یا پست تصویری گفت:در این زمینه‌ها موانع فنی وجود دارد که از جمله آن کیفیت شبکه تلفن همراه و سرعت اینترنت است.

مومن بالله همچنین در این مصاحبه از تلاش جدی وزارت ارتباطات برای به تصویب رساندن لایحه صیانت از حریم فیبر نوری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی گفت که این لایحه به منظور جلوگیری از قطع ناخواسته راههای دسترسی به اینترنت در کشور مثل قطع آن توسط ماشینهای کشاورزی یا راهسازی در کابلهای خشکی و یا لنگر کشتیها در کابلهای زیردریایی صورت می‌گیرد.

  • ۸۵/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">