ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت تشکیل شد

| جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۵۷ ق.ظ | ۰ نظر

فرمانده مرزبانی کشور از ایجاد قرارگاه مقابله با قاچاق کالا در حوزه های مختلف به خصوص سوخت در کشور خبر داد.

سردار قاسم رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت قاچاق سوخت در کشور و اقدامات مرزبانی در این زمینه گفت: در حال حاضر قاچاق سوخت به مفهوم سالهای گذشته در کشور را شاهد نیستیم و این معضل در کشور مهار شده است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به خصوص امسال شاهد برخی تخلفات و قاچاق سوخت در کشور را شاهد بودیم عنوان کرد: عموما قاچاق سوخت به دو شکل تعبیه باک اضافی و افزایش ظرفیت باک های لنج های کشتی و برخی خودروهایی که از مرزها تردد می کنند صورت می گیرد که مقابله با این امر در دستور کار ستاد مقابله با قاچاق  قرار دارد.

سردار رضایی از افزایش ۳.۵ برابری کشفیات قاچاق سوخت طی هفت ماهه امسال در کشور خبر داد و گفت: بیشترین تخلف در حوزه قاچاق سوخت و افزایش ظرفیت مخازن سوخت در لنج های جنوب کشور را شاهد هستیم که هفته گذشته هفت لنج حاوی بار قاچاق سوخت در هرمزگان کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی کشور از ایجاد قرارگاه مقابله با قاچاق سوخت در کشور خبر داد و گفت: ستاد مقابله با قاچاق کالا با همراهی سایر دستگاه های اجرایی ذیربط مصمم است امسال برخورد قانونی و جدی با متخلفان و نیز کارگاه هایی که اقدام به تعبیه باک اضافی و یا افزایش مخازن سوخت خودروها و لنج های می کنند داشته باشد.

وی در خصوص معضل قاچاق مواد مخدر نیز گفت: در مرزهای شرقی یکی از موضوعات جدی بحث مواد مخدر است در سال ۲۰۰۰ آنچه سازمان ملل سند داده در افغانستان ۲۰۰ تن مواد مخدر تولید می شد امسال بعد از ۲۰ عنوان شد این میزان بیش از ۴۵ برابر شده است.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه برخی شرارت در شرق کشور ناشی از معضل قاچاق مواد مخدر است گفت: ما در طول شبانه روز ۱۹۰۰ کیلومتر مرز با کشور افغانستان و پاکستان داریم میانگین ۳۰ درگیری داریم که عموما در حوزه مواد مخدر است.

سردار رضایی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته سال جاری بیش از ۴۷ تن از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کردیم که عموما با درگیری و دستگیری بوده است افزود: در یک دهه گذشته اقدامات موثری انجام شده است با ایجاد کانال ها، برجک ها، پاسگاه و سیستم های الکترونیکی و تجهیزات متعدد در مرزها ایجاد کرده و بکارگیری کرده ایم که منجر شده مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت دریا به خصوص دریای عمان و خلیج فارس برود.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: توافقات اولیه با کشورهای حاشیه دریای خلیج فارس و عمان انجام گرفته است که امیدواریم با پیگیری و توافقات موثر بتوانیم معضل قاچاق مواد مخدر در کشور را نیز تا حد قابل قبولی کنترل کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">