ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محاسبات نشان می‌دهد یک لامپ کم‌مصرف 20واتی با رده برچسب انرژی A در طول عمر خود معادل یک بشکه نفت صرفه‌‌جویی می‌کند.
به گزارش خبرنگار ما احسان میوه‌چی، مدیر عامل شرکت افراتاب به مناسبت آغاز جشن استاندارد در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به تولید 4میلیون لامپ کم‌مصرف در این شرکت معادل 4میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.
وی افزود: تاکنون این صرفه‌جویی برابر یک روز تولید نفت کشور به ارزش معادل 240میلیون دلار بوده است.
وی پیش‌بینی کرد این روند در سال 85 به 210میلیون دلار برسد.
میوه‌چی در ادامه گفت: جایگزینی 10میلیون شعله لامپ کم‌مصرف در کشور، ظرفیت نیروگاهی برابر یک نیروگاه، 2هزار مگابایتی یا معادل نیروگاه شهید رجایی و 800میلیون دلار سرمایه‌گذاری آزاد می‌کند.
وی افزود: نتیجه بررسی‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که با توجه به مصرف یک پنجم برق توسط لامپ‌های کم‌مصرف، جایگزینی لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های کم‌مصرف به طور متوسط هزینه برق در منازل را به یک‌سوم و در مناطق تجاری تا یک‌چهارم تعدیل می‌دهد.
مدیر عامل شرکت افراتاب با اشاره به دریافت اجازه استفاده از آرم استاندارد توسط این شرکت گفت: دو نوع استاندارد ایمنی و استاندارد عملکرد وجود دارد و این شرکت بعد از دو سال و پس از تست‌های فراوان موفق به اخذ نخستین استاندارد لامپ کم‌مصرف در ایران شده است.

  • ۸۴/۱۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">