ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لزوم توجه دولت به پرداختهای اینترنتی

| يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۵، ۰۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

یاسر علیزاده - پس از گذشت سه ماه از کاهش و تغییر ساعات کار بانکها که در کشور پیش بینی میشود سر انجام دولت و مجلس سر ادامه طرح تصمیم نهائی را بگیرند چرا که این طرح در دوره سه ماهه آزمایشی مورد انتقاد و استقبال اقشار مختلفی از وزرا ، نمایندگان مجلس ، مدیران بانکهای دولتی و خصوصی مردم و کارمندان بانک قرار گرفت و بنظر میرسد باتصمیماتی که اخذ میشوند وضعیت این طرح بزودی مشخص شود آنچه مسلم است همه منتقدین و استقبال کنندگان از طرح کاهش ساعات بانک بدنبال راهکاری مناسب برای حل معزل ترافیک و در نتیجه حل مشکلات مردم بوده اند و امید واریم به نتیجه نهائی و مطلوب برسند حال اگر نتیجه این شد که ساعات کار به حالت اول برگردانده شود یا خیر آیا راه حل های دیگری برای کمک به معضل ترافیک در این زمینه وجود نخواهد داشت ؟

بی شک ترویج و توسعه پرداختهای اینترنتی توسط کارتهای اعتباری که در ذیل فرایند استفاده آن مختصرآٌ به آن اشاره شده

میتواند گامی موثر در حل این قبیل معظلات باشد . امروزه کارتهای الکترونیکی ارائه شده توسط بانکها قابلیت پرداخت اینترنتی دارند و مشتریان پس دریافت کارت میتوانند با گرفتن رمز اینترنتی از مزایای پرداخت اینترنتی استفاده نمایند.

کارت های اعتباری ، خرید

کارت اعتباری کارتی است که بمنظور خرید افراد جایگزین اسکناس صادر میگردد این کارت و همه کارتهای الکترونیکی دارای یک نوار مغناطیسی میباشند که اطلاعات مربوط به دارنده کارت (مشتری ) در آن ضبط میگردد این عمل را در اصطلاح رمز گذاری کارت نیز میگویند .

همچنین کارت خرید کارتی است که بجای بن کاغذی در اختیار افراد قرار میگیرد و به دارنده کارت این امکان را میدهد که بجای دریافت یکنوع کالا بتواند با اختیاری کامل بسته به نیاز خود از همه فروشگاههایی که دارای کارتخوان هستند خرید نماید

کارت پرداخت اینترنتی و فرایند استفاده از آن :

افرادی که از کارتهای بانکی استفاده نکرده اند نیز میتوانند با مراجعه به شعب بانکها کارت پرداخت اینترنتی را درمبالغ مختلف تهیه نمایند .

فرایند پرداخت :

دسترسی به اینترنت (منزل ، محل کار و ..)

تهیه کارت پرداخت اینترنتی یا دریافت رمز برای کارت بانکی

مراجعه به سایتهای بانکی و شرکتهای ارائه کننده خدمات پرداخت اینترنتی

وارد نمودن رمزهای فوق

و پرداخت قبوض ماهیانه

از جمله مزایای استفاده از کارتهای الکترونیکی :

سهولت در انجام خرید ، کاهش رفت و آمد شهری ، بالارفتن سطح بهداشت عمومی در جامعه ، امنیت بیشتربدون نیاز به حمل وجه نقد ، جلوگیری از هزینه های میلیاردی جهت چاپ و نگهداری اسکناس می توان یاد کرد

هم اکنون در کشور امکان اینترنتی نمودن قبوض خدمات عمومی نیز فراهم میباشد و امید است مسئولین امر خصوصا صدا و سیما که میتوند نقش قابل ملاحظه ای درفرهنگ سازی این امر ملی 0بانکها و مردم را یاری دهد .

  • ۸۵/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">