ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لیسانس اپراتور دوم صادرشد

| سه شنبه, ۸ آذر ۱۳۸۴، ۰۸:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

در پی واگذاری 49 درصد از سهام قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه ایران به شرکت «MTN» آفریقای جنوبی، لیسانس این پروژه نیز به این شرکت آفریقایی واگذار شد.
به گزارش فارس، پس از مدتها کش و قوس در نهایت این شرکت «MTN» آفریقای جنوبی بود که با واریز سهم خود موفق به حضور در این پروژه شد.این شرکت در مناقصه اپراتور دوم پس از شرکت «ترک‌سل» ترکیه دومین شرکت از نظر قیمت شده بود.این شرکت با امضا توافقی در چند روز گذشته 49 درصد از سهام شرکت ایران سل به ارزش دومیلیارد دلار را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب برای اولین بار وارد بازار تلفن همراه خاورمیانه شد.

این گزارش حاکی است: امروز قرارداد اپراتور دوم نهایی خواهد شد.
با راه‌اندازی اپراتور دوم تلفن همراه تا 15 سال آینده سطح درآمد حاصله برای دولت افزایش خواهد یافت به طوریکه تنها در مبلغ دریافت شده حاصل از فروش سیم‌کارت 18 هزار و 600 میلیارد ریال نصیب دولت خواهد شد.
در این گزارش آمده است: درآمد حاصله از ارتباطات داخلی برای دولت 23 هزار میلیارد ریال، مبالغ دریافتی از خدمات بین‌المللی 8 هزار و 270 میلیارد ریال، درآمد حاصله از تسهیم درآمد شبکه 71 هزار میلیارد ریال و درآمد دولت از حق گمرکی 620 میلیارد ریال خواهد بود. مبالغ دریافتی از frequency Dedieated GSM نیز یک هزار و 640 میلیارد ریال است.
بنا بر این گزارش، مبلغ دریافتی از صدور پروانه سه هزار و 156 میلیارد ریال، فرکانس 714MW میلیارد ریال، مالیات‌های گمرکی سه هزار میلیارد ریال و درآمد حاصله از مالیات پرداختی شرکت ایرانسل 26 هزار میلیارد ریال برای دولت درآمد کسب خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، با راه‌اندازی اپراتور دوم تلفن همراه، جریان اقتصادی ایجاد شده شامل کارکنان مستقیم، شرکای تجاری و کانال‌های پخش و توزیع، موجبات اشتغال زایی برای بیش از 20 هزار نفر را برای خانواده‌های ایرانی را در پی خواهد داشت.

  • ۸۴/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">