ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پنج متهم پرونده سایت‌های شرط‌بندی در دادگاه کیفری محاکمه شده و از خود دفاع کردند. متهم اصلی این پرونده با برداشتن پول‌های حاصل از قمار اینترنتی همراه همسرش به ترکیه گریخته است. متهمان و وکلای‌شان در دادگاه منکر اتهامات شده و خواستار برخورد با مدیران بالادستی شدند که اقدام به راه‌اندازی درگاه بانکی برای سایت شرط‌بندی کرده بودند.

 

فرار سرشبکه و همسرش به ترکیه

در ابتدای این جلسه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به سینا متهم ردیف اول از او خواست از خود دفاع کند‌. تبلیغ سایت قمار، پولشویی و مشارکت در قمار اینترنتی، اتهاماتی بود که از نظر دادسرا مرتکب آنها شده بود. متهم جوان در دفاع گفت‌: «در مورد تبلیغ سایت قمار من فقط نقش واسطه را داشتم‌. فردی تبلیغ را برای من ارسال کرده و من آن را برای کانال و صفحات اینستاگرام فرستادم‌. کسی که تبلیغ را فرستاده و کسی که منتشر کرده الان آزادند و من واسطه را دستگیر کردند. در مورد تامین درگاه بانکی هم من نقشی نداشتم‌. پول‌ها به حساب سرشبکه و همسرش واریز شده و آنها با پول‌ها به ترکیه گریختند و ما را گرفتار کردند. نمی‌دانم چرا اتهام پولشویی به من زده‌اند. دیگر متهمان را نمی‌شناختم و پولی به حسابم نیامده که بخواهم آن را جا‌به‌جا کنم‌. با هویت شخصی کار کردم و بعد از این ماجرا، ۹ حساب بانکی خودم و شرکتم مسدود شد. درخواست تبرئه دارم.»

من پول‌ها را کثیف می‌کردم

مشارکت در قمار اینترنتی، پولشویی، جعل و نگهداری اسپری اشک‌آور اتهامات دومین متهم پرونده است که او هم در دفاع از خود گفت: «آن زمان زیاد مواد می‌کشیدم و همین باعث شد همه چیز از یادم برود‌. صبح بلند می‌شدم اول دو گرم هروئین می‌کشیدم و بعد روزم را شروع می‌کردم. هرچی پول دستم می‌آمد مواد می‌کشیدم. آن زمان کنار هروئین کوکائین گرمی سه میلیون تومان مصرف می‌کردم. من به جای پولشویی، پول‌ها را با مواد کثیف می‌کردم‌. فیلم لحظه دستگیری من را ببینید، در یک خانه لاکچری مثل کارتن‌خواب‌ها می‌خوابیدم.»
در ادامه وکیل او در دفاع گفت‌: «‌همان‌طور که در لوایح قبلی اشاره کردم هیچ‌کدام از عناصر و ارکان جرم پولشویی یا مشارکت در قمار با بزه جرم نسبت به موکلم مصداق ندارد‌. یک نفر در خارج از کشور خواسته درگاه درست کند و موکلم واسطه شده است. درباره اسناد جعلی هم موکلم این اسناد را از سایت... خریده است. شبکه انجام شدن جرم نیاز به گروه مسنجم دارد در حالی که متهمان با هم همکاری نداشتند.‌»

بانک مرکزی و شرکت‌های تابعه پاسخگو باشند

سیما سومین متهم پرونده است که در دفاع از خود گفت: «من دیگر متهمان را نمی‌شناختم و ارتباطی با آنها نداشتم. درگاه ایجاد شده هم توسط بخش دیگری درست شده است. اگر تخلفی صورت گرفته، بانک مرکزی و شرکت‌های تابعه باید پاسخگو باشند. هیچ پولی در رابطه با این پرونده به من داده نشده است.»
وکیل این متهم هم در دفاعیاتش خواستار تحت تعقیب قرار گرفتن کسی که درگاه برایش درست شده و شرکتی که این کار را کرده، شد. 

دنبال پول حرام نبودم

چهارمین متهم به نام غزل هم منکر اتهامش شد و گفت: «شرایط دوران تحقیق باعث شد، من اعترافاتی داشته باشم که الان این اعترافات را قبول ندارم‌. امکان ایجاد درگاه برای من وجود نداشت. اگر دنبال پول حرام بودم، وضع مالی‌ام خوب بود.»
وکیل این متهم گفت: «نه پولی به حساب موکلم آمده و نه پولی پرداخت کرده است.»

مدیران مافوق در این حوزه مواخذه شوند

الناز آخرین متهمی بود که از خود دفاع کرد و گفت: «من یک کارمند جزء شرکت بودم و این اتفاق چهار سال زندگی‌ام را نابود کرد و آبرویم رفت. وقتی بالاسری‌ها را نمی‌شود گرفت، سراغ ما می‌آیند.»
وکیل الناز هم با اشاره به صحبت‌های موکلش گفت: «مرجع ناظر بر عملیات مالی در نهادهای اقتصادی و اطلاعاتی باید مدیران مافوق سیستم پرداخت را مواخذه می‌کردند.»
پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.(جام‌جم)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">