ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از چالش‌های بسیار مهمی که تمام کشورهای جهان سوم از جمله ایران برای ورود به جامعه اطلاعاتی با آن روبه رو است، شکاف دیجیتالی و در برخی موارد حتی محدودیت دیجیتالی است.
روابط عمومی طرح ملی لینوکس فارسی روز شنبه با ارسال نمابری به حوزه جامعه اطلاعاتی ایرنا اعلام کرد که شکاف دیجیتالی تنها در سطح بین‌المللی وجود ندارد بلکه این شکاف حتی در سطح ملی نیز با گذشت زمان در صورت عدم توجه خود را نشان خواهد داد.
دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات بین نواحی شهری و روستایی، ثروتمندان و فقیران، باسوادان و زنان و مردان نیز بسیار نابرابر است و چندگانگی این شکاف از موانع اصلی ظهور یک جامعه اطلاعاتی برابر و ماندگار است.
یکی از حوزه‌هایی که در رشد فناوری اطلاعات در دنیا و کاهش شکاف دیجیتالی در جامعه تاثیر بسزایی دارد مقوله نرم افزاری‌های آزاد- متن باز است.
در این راستا و حرکت‌های جهانی انجام شده و حرکت‌های جهانی انجام شده در این زمینه در ایران، محمد خوانساری ، مدیر طرح ملی نرم‌افزاریهای آزاد - متن باز در اجلاس جامعه جهانی که در تونس برگزار شد، به معرفی این طرح و حرکت‌های انجام شده در ایران پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود به تشریح مفاهیم پایه‌ای نرم افزارهای آزاد متن باز و اهمیت استفاده از آنها در دولت‌ها پرداخت.
خوانساری ضمن معرفی اهداف طرح ملی نرم افزاری‌های آزاد- متن باز روش ها و شیوه‌های بومی‌سازی این گونه نرم افزارها در کشور را توضیح داد.
وی پروژه‌های انجام شده و توزیع‌های ایرانی لینوکس همانند ‪،Shabdix‬ ‪ Learnix‬و ‪ Parsix‬و کتاب‌های در حال چاپ و کارهای فرهنگ‌سازی در این حوزه را به حاضران معرفی کرد.

  • ۸۴/۰۹/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">