ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات ازمراکز داده اینترنتی حمایت کند

| سه شنبه, ۸ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۳۶ ق.ظ | ۰ نظر

یکی از مدیران مراکز دارای پروانه ‪ IDC(‬مرکز داده اینترنتی ) گفت: مخابرات باید از این مراکز حمایت کند و مردم نیز باید شناخت کافی از مراکز داخلی در زمینه میزبانی سایت پیدا کنند.
چندی پیش موج جدیدی از تحریم‌های اینترنتی علیه سایت‌های ایرانی از سوی سرویس‌دهندگان آمریکایی و کانادایی اعمال شد و فعالیت تعداد زیادی از سایت‌های ایرانی را متوقف کرد.
مسدود شدن سرورهای یک میزبان ایرانی هاستینگ ( میزبانی سایت) به نام قاصدک و بسته شدن تعداد زیادی از سایت‌های ایرانی‌از سوی سرویس‌دهندگان کانادایی و آمریکایی و همچنین مسدود شدن سایت خبرگزاری موج ازجمله مواردی است که اخیرا فعالیت تعداد زیادی از سایت‌های ایرانی را مختل کرده است.
"بابک قاجار" در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: همیشه این نگرانی وجود دارد که سایت‌های ایرانی "هاست" ( میزبانی سایت) شده روی سرورهای آمریکا و کانادا به دلیل تحریم در برخی مواقع با محدودیت مواجه شوند.
وی ادامه داد: این نگرانی همیشه در بین دست اندرکاران ‪ IT‬کشور وجود دارد و سیاستگذاران به دنبال این بودند که این خدمات را از طریق شرکت های داخلی ارایه دهند.
وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات ارایه مجوز ‪ ) IDC‬مرکز داده) بود که سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد و سه شرکت طبق پروانه ارایه شده ‪IDC‬ موظف به سرمایه‌گذاری در این زمینه شدند تا سایت اولیه خود را آماده کنند.
قاجار ادامه داد: یکی از این سه بخش خصوصی از چهار ماه گذشته سایت اولیه (پایلوت) خود را راه اندازی کرده و به طور رسمی اعلام کرده که در زمینه خدمات ‪ IDC(‬مرکز داده) آمادگی ارایه دارد.
وی تصریح کرد: یک مرکز داده باید به امکانات مورد نیاز زیر ساختی مانند ارایه برق دایمی، سیستم‌های تهویه و کنترل هوا و شناسایی و اطفای حریق و تجهیزات سخت افزاری ، سرورهای بزرگ و ذخیره‌کننده های اطلاعات مجهز باشد.

  • ۸۴/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">