ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات بزرگترین شرکت بورس ایران

| سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۸۸، ۱۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

در پایان معاملات سه ماهه ابتدایی امسال، تازه‌ترین رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس براساس ارزش جاری بازار سهام منتشر شد.

به گزارش سنا، ارزش بیش از 8/365 میلیارد برگه سهم منتشر شده در بازار سهام کشور در پایان خردادماه امسال بالغ بر 545 هزار و 855 میلیارد ریال اعلام شد که در این میان ارزش سهام 16 شرکت بزرگ بورسی حدود 60 درصد از کل ارزش بازار یاده شده را در اختیار دارند.

گفتنی است طی سه ماهه اول امسال ارزش جاری بورس تهران با ورود دو بانک و سایر عرضه های دولتی در قالب اصل 44 قانون اساسی با رشد حدود 70 هزار میلیارد ریالی به مجموع 8/545 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بنابراین گزارش در زمان حاضر شرکت مخابرات با ارزشی بالغ بر 7/67 میلیارد ریال جایگاه نخست بورس تهران را تحت عنوان بزرگترین شرکت بورسی حفظ کرده است به طوری که سهامداران این شرکت حدود 13 درصد از کل بورس را در اختیار دارند.

براساس این رتبه‌بندی، شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران به ترتیب با 5/33 و 17/28 هزار میلیارد ریال رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

شرکت پالایش نفت نیز با ارزش بازاری معادل 8/27 هزار میلیارد ریال چهارمین شرکت بزرگ بورسی به حساب می‌آید و بعد از آن شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ارزشی بالغ بر 68/22 هزار میلیارد ریال در جایگاه پنجم بورس تکیه زده است.

ورود بزرگترین بانک دولتی به بورس نیز سبب شد تا بانک صادرات با کسب ارزش بازاری معادل 23/17 هزار میلیارد ریال ششمین شرکت بورسی لقب گیرد. در پی این بانک شرکت سایپا با 01/17 هزار میلیارد ریال و بانک ملت با 07/15 هزار میلیارد ریال قرار دارند.

بنابراین گزارش، شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید، بانک پارسیان، مپنا، چادرملو، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی خارک و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ترتیب در رده های هشتم تا شانزدهم بزرگترین شرکت های بورس جای دارند.

  • ۸۸/۰۴/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">