ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر اسبق برنامه‌های مایکروسافت و آمازون، بعد از کناره‌گیری از پست دولتی‌اش در وزارت ارتباطات به دلیل دوتابعیتی بودن، مسئول بخش جدیدالتأسیس اپراتور دوم ارتباطی شد تا راه را برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا هموار کند.

سال گذشته همسو با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر «عدم امکان فعالیت افراد دو تابعیتی در پستهایی نظیر وزیر، معاون وزیر، نماینده مجلس و مدیرکل، روح‌الله رحمانی از ادامه فعالیت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استعفا داد.»
این نخبه ایرانی اردیبهشت ماه سال گذشته با حکم امیرحسین دوایی مرکزی؛ معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سِمت «مدیر کل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ICT» منصوب شد اما پس از بالا گرفتن انتقادات نسبت به فعالیت افراد دو تابعیتی در بدنه دولت، 26 مهر ماه سال گذشته از مسئولیت خود استعفا داد.
رحمانی آبان ماه سال گذشته در گفت‌وگویی با خبرنگار فناوری اطلاعات تسنیم، درباره دلیل استعفایش عنوان کرد: زمانیکه از طرف وزارت ارتباطات (اردیبهشت ماه) دعوت به کار شدم هنوز این قانون ابلاغ نشده بود اما بعد از اینکه بخش حقوقی وزارتخانه بررسیهای لازم را در ارتباط با این ماده قانونی انجام داد و به نتیجه رسید که من هم جزو دو تابعیتیها می‌شوم، روز بعد از آن استعفا دادم.
وی عنوان کرد: بنده همواره تابع قانون بوده و هستم لذا چنین کاری چندان غیرطبیعی نیست.
پیگیریهای خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که روح‌الله رحمانی در حال حاضر «مسئول بخش نوآوری و توسعه ایرانسل» است.
رحمانی در گفت‌وگویی با تسنیم ضمن تأیید این سمت سازمانی درباره رسالت بخش جدیدالتأسیس «نوآوری و توسعه» اپراتور دوم ارتباطی گفت: این بخش زمستان سال گذشته ایجاد شد و مسئولیت این بخش ورود ایرانسل به حوزه دیجیتال و به‌طور خاص تولید اپلیکیشنهای موبایل و ارائه انواع خدمات نوآورانه است.
بخش نوآوری و توسعه اپراتور دوم موبایل با بیان اینکه روش کار ما «توسعه دادن و ایجاد استارتاپهای جدید در کشور است»، اظهار کرد: دنبال این هستیم تا زیست‌بوم ایجاد استارتاپهای بومی را کامل کنیم تا به این واسطه علاوه بر اشتغالزایی، بتوانیم خدمات جدید و نوآورانه به مشترکان تلفن همراه ارائه دهیم.
این مدیر نوآور همچنین اشاره‌ای به اهداف این بخش جدیدالتأسیس در اپراتور دوم ارتباطی داشت و گفت: هدف ملموسی که ما داریم، ایجاد 250 هزار شغل در مدت پنج سال است.
وی افزود: علاوه بر این درصدد هستیم تا خدمات و فعالیتهای این واحد را نه صرفا برای ایران بلکه برای سایر نقاط دنیا داشته باشیم و به عبارت دیگر با تولید تکنولوژی در کشورمان به سمت صادرات آن برویم.

  • ۹۶/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">