ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات گفت: با سازمان نظام مهندسی در حال مذاکره هستیم تا به ساختمانهای جدید الزام کنند که فیبرکشی داخلی ساختمانها همزمان با بسیاری از امکانات اولیه انجام شود.

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به توسعه تکنولوژی فیبرنوری برای دسترسی کاربران به اینترنت و حرکت کاربران پرمصرف اینترنت به سمت این فناوری اظهار داشت: هم اکنون در کشور ما سیم کشی داخلی اغلب ساختمانها، پاسخگوی تکنولوژی فیبرنوری برای داخل ساختمان نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل این مشکل در صورت نیاز به این سرویس، معمولا فیبرکشی تا جلوی درب ساختمان صورت می گیرد و پس از آن از طریق کابین، خطوط مسی را به داخل ساختمان می برند، خاطرنشان کرد: این سرویس نوعی از اینترنت VDSL محسوب می شود که به ساختمان نزدیک است و با سرویس شبکه دسترسی فیبرنوری (FFTH یا FTTB ) متفاوت خواهد بود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به لزوم توسعه تکنولوژی های مربوط به دسترسی به اینترنت، خاطرنشان کرد: در راستای حل این مشکل، در حال مذاکره با سازمان نظام مهندسی هستیم تا در صورت امکان، ساختمانهای جدید به فیبرکشی داخلی ملزم شوند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: همانطور که در ابتدای ساخت یک ساختمان، برای آن سیم کشی برق و تلفن انجام می شود، باید در ساختمانهای جدید فیبرکشی هم صورت گیرد. در این زمینه در صورت نیاز می توان با شهرداریها هم وارد مذاکره شد.

وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مسئولیت مقررات گذاری برای این موضوع را در اختیار ندارد اما می توان این نیاز را اعلام کند تا با توجه به اینکه تکنولوژی به سمت دریافت سرویس های مبتنی بر فیبرنوری در حرکت است و مردم به سرویس هایی روی فیبر نیاز دارند، داخل ساختمانها هم فیبرکشی شود.

فلاح جوشقانی توضیح داد: هم اکنون به دلیل نبود استانداردهای لازم در ساختمانها و سیم کشی های پیچیده، فیبرکشی ممکن است سیم کشی اولیه ساختمان را برهم بزند  و امکان اتصال آن وجود نداشته باشد. اما اگر از همان ابتدای ساخت یک ساختمان مانند سیم تلفن به فیبرنوری هم توجه شود امکان ارائه خدمات فیبرنوری منازل (FTTH ) از سوی اپراتورها به راحتی ممکن خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از ساختمانها حتی با وجود هزینه های کابل کشی، امکان دریافت سرویس های اینترنت از طریق فیبر را ندارند.

معاون وزیر ارتباطات پیش بینی کرد که تا دو سال دیگر، کشور به سمت استفاده از سرویس های با پهنای باند بالا خواهد رفت و در این صورت باید از طریق فیبرنوری و خطوط VDSL به جای ADSL نیاز مدنظر را برطرف کرد.

وی در مورد مصوبه قیمت اینترنت فیبرنوری با توجه به انتقاداتی که به گرانی آن وارد است، تاکید کرد: تکنولوژی فیبر متفاوت از سیم مسی است و به دلیل گرانی این تکنولوژی، مبنای قیمت دسترسی کاربران به خدمات آن هم متفاوت خواهد بود و نباید آن را با ADSL مقایسه کرد. چرا که هزینه نگهداری و اجرایی فیبرنوری قابل قیاس با سیم مسی نیست.

جوشقانی ادامه داد: هم اکنون کمتر از ۲۰ هزار نفر مشترک فیبرنوری هستند که سرویس فیبر آنها در داخل ساختمان است و عده معدودی نیز هستند که فیبرنوری تا درب آپارتمان آنها رفته و مشترک FTTH شده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">