ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا سازمان فناوری اطلاعات، ۱۱ بهمن ماه ۹۴، همزمان با دهه فجر انقلاب با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نصرالله جهانگرد، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش عصر ارتباط این مرکز با هدف توانمندسازی متخصصان و فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها)، همچنین تسهیل فرآیندهای تبدیل ایده به کسب‌وکار نوپا در کشور ایجاد و راه‌اندازی شد.

در این مرکز فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند در نقش‌های مختلف شامل صاحبان ایده، متخصصان، کسب‌وکارهای نوپا، مربیان، مراکز شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذاران، سازمان‌های دارای منابع و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ثبت‌نام و با استفاده از ابزارهای سامانه این مرکز با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، تیم تشکیل دهند یا نیازهای خود را برطرف کنند. هم‌اکنون بیش از ۳۰۰۰ کاربر با نقش‌های مختلف ثبت‌نام کرده و تشکیل پروفایل داده‌اند.

از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌توان به ارایه خدمات مشاوره در زمینه‌های مختلف مانند حقوقی، طراحی کسب‌وکار، طراحی خدمات و پرورش ایده، تجربه کاربری و برنامه‌نویسی اشاره کرد. برگزاری کارگا‌ه‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌هایی است که در این سال‌ها پی گرفته شده که تاکنون بیش از ۲۰ کارگاه با موضوعات مختلف برگزار شده‌است که همه آن‌ها به‌صورت متنی، عکس، صدا و ویدئو همراه با فایل ارایه استادان در دسترس همگان قرار گرفته است.

برای توانمندسازی علاقه‌مندان به ایجاد استارت‌آپ، چهار دوره آموزشی آنلاین با عناوین مهارت‌های فردی و بین فردی، طراحی استارت‌آپ، راه‌اندازی استارت‌آپ و هک رشد شامل درس‌های مختلف ذیل این عناوین، طراحی و تدوین شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

پوشش اخبار حوزه زیست‌بوم استارت‌آپی ایران و جهان، مقاله‌های کاربردی، مصاحبه با استارت‌آپ‌ها به‌منظور معرفی تجربیات آن‌ها به دیگر فعالان حوزه، آشنا کردن مخاطبان با قوانین حقوقی، دانش‌نامه تخصصی عبارات این حوزه، وبلاگ و تقویم رویدادهای حوزه کسب‌وکارهای نوپای ایران که هم‌اکنون به عنوان مرجع مورد استفاده فعالان و علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌گیرد، تنها گوشه‌ای از خدمات این مرکز به‌شمار می‌آیند.

پژوهش‌های میدانی از دیگر فعالیت‌های جدی این مرکز است که نتایج آن در برنامه‌ریزی‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی فعال و علاقه‌مند در این حوزه نقش بسزایی دارد.

از دیگر عرصه‌هایی که مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا در آن به فعالیت مشغول است، ایجاد ارتباط و تعامل با کارآفرینان استانی است تا علاوه‌بر تسهیل و رشد استارت‌آپ‌های محلی، به تجمیع و تخصیص منابع استان برای آموزش و توسعه زیست‌بوم کمک کند. پایگاه اینترنتی استان‌ها که از طریق سایت مرکز قابل دسترسی است هم یکی دیگر مرجع‌های جدی در حوزه کسب‌وکارهای نوپا در سراسر ایران به‌شمار می‌آید.

ثبت بیش از ۱۲۴۵ استارت‌آپ در این مرکز باعث شده تا به بزرگترین بانک اطلاعاتی و مرجع اصلی در حوزه کسب‌وکارهای نوپا تبدیل شود. اطلاع‌رسانی بیش از ۱۸۰۰ رویداد مرتبط با این حوزه، انتشار بیش از ۱۷۰۰ خبر در حوزه کارآفرینی و ۲۵۷ مقاله کاربردی، برخی از اقدامات مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا است.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و آشنایی با دیگر فعالیت‌های مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی ictstartups.ir مراجعه کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">