ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مساله خاصی نیست

| شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، آری به تداوم دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و عملکرد دولت یازدهم بود. این انتخاب البته به منزله تایید عملکرد وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن نیز بود، کمااینکه در 4 سال گذشته به جز برخی انتقادات موقت و گذرا، شاهد مطالبات و انتقادات صنفی و گسترده‌ای به عملکرد این وزارتخانه نبودیم.

هر چه هم که به انتخابات نزدیک می‌شدیم، شاهد انتشار اخباری از سوی برخی اپراتورها و فعالان بخش خصوصی بودیم که در آستانه انتخابات رضایت خود را از وضع موجود به صراحت اعلام کرده و خواستار تداوم آن بودند.

اگرچه رسانه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در کنار بازتاب نظرات فعالان این عرصه، حسب رسالت حرفه‌ای، خود نیز به طرح برخی کاستی‌ها و مشکلات می‌پردازند، اما به هر ترتیب، تحلیل محتوای قاطبه رسانه‌ها در 4 سال گذشته نیز بیشتر سمت و سوی تایید و حمایت دارد. به این ترتیب ظاهرا مساله خاصی نیست و گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال تمدید ماموریت محمود واعظی در وزارت ارتباطات با واکنشی همراه نشده است.

در این میان اگرچه هفته قبل جمعی از مدیران شرکت‌های خصوصی IT در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران گردهم آمدند تا به رایزنی در خصوص ویژگی‌ها و مطالبات خود از وزیر ICT بپردازند، لیکن آنطور که رییس این سازمان در جلسه مذکور گفته، موارد مطروحه نظر رسمی این سازمان تلقی نشده و به عبارت دیگر نظر شخصی برخی از فعالان این صنف محسوب می‌شود.

از ویژگی‌ها و ارایه پیشنهادات برای انتخاب وزیر ارتباطات که بگذریم در خصوص مطالبات هم اگرچه موارد ذکر شده در این جلسه مواضع رسمی صنف تلقی نمی‌شود، لیکن در این مورد نیز شاهد خواسته‌هایی عملیاتی که شامل طرح مسایل روشن با ذکر زمانبندی خاص و یک بیانیه پایانی باشد، نبودیم.

زیرا مادامیکه مطالبات رسمی یا غیررسمی، به شکلی روشن و در چارچوب زمانی دقیق طرح و پیگیری نشود،‌ چیزی بیش از توصیه و تعارف نخواهد بود.

اگرچه برخی بر این باور بودند که طرح هر گونه گله و انتقاد از دوره اول دولت‌ها به منزله مخالفت‌هایی از جنس سیاسی تلقی شده و می‌تواند موجب بهره‌برداری جناح رقیب شود و از این رو در دور دوم و پایانی دولت باید به جد پیگیر خواسته‌ها بود. لیکن به هر روی و در حالیکه بازار گمانه‌زنی و شایعه در خصوص دولتمردان دوازدهم مطرح است، همانطور که ذکر شد مساله و حساسیت خاصی روی تداوم ماموریت، رویکرد و سیاست‌های وزیر فعلی ارتباطات مشاهده نمی‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">