ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل ارتباطات سیار، گفت: با افزایش ظرفیت استفاده از امکان ارسال پیامهای کوتاه بوسیله تلفن همراه، از ‪۲۵‬ تیر ماه امسال، امکان استفاده از ‪ sms‬برای سه میلیون مشترک تلفن همراه ایجاد خواهد شد.

مهندس "فیروز رحیمی"، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ‪ ۱/۵‬میلیون نفر مشترک پیام‌های کوتاه تلفن همراه(‪ (sms‬در کشور افزود: با توجه به استقبال گسترده ازاین سیستم، با برنامه‌ریزیهای به عمل آمده ظرفیت سیستم با دو برابر افزایش به سه میلیون نفر رسیده است.

وی، تصریح کرد: از ‪ ۲۵‬تیرماه مشترکان تلفن همراه با مراجعه به دفاتر خدمات تلفن همراه می‌توانند تقاضای برای ثبت‌نام و فعال شدن سیستم پیام کوتاه تلفن همراه خود را ارایه کنند.

رحیمی، گفت: همچنین با ارایه فرم ثبت‌نام به دفاتر خدمات تلفن همراه حداکثر تا سه روز ‪ sms‬مشترکان فعال خواهد شد.

وی، با اشاره به تاخیر فعال شدن این سیستم، گفت: در واقع مبنای آغاز این پروژه در خرداد ماه بود، امابنا به دلایلی از جمله بحث‌های فنی، هماهنگی با سازمانهای مربوطه و خرید دستگاه، پروژه با تاخیر اجرایی همراه بود.

وی، افزود: هم‌اکنون این مشکلات به طور کامل رفع شده، به طوری که در صدد تکمیل کامل ظرفیت پیامهای کوتاه تلفن همراه تا پایان سال جاری هستیم.

رحیمی، خاطرنشان کرد: در واقع با اجرای این برنامه از سال آتی تمام افراد سیم کارت خود را همراه با قابلیت پیام کوتاه خریداری می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار در ادامه به سرویس جدید این سازمان برای مشترکان تلفن همراه اشاره کرد و افزود: این سرویس جدید به نام ‪ VMS‬یا صندوق صوتی، امکان ضبط پیام را در هنگام خاموشی تلفن همراه به مشترک می‌دهد.

وی، ظرفیت این سیستم را شرایط کنونی، ‪۸۰۰‬هزار عدد اعلام کرد و گفت:

هم‌اکنون در حدود ‪ ۱۰۰‬هزار مشترک داریم و ‪۷۰۰‬هزار ظرفیت خالی نیز وجود دارد، که مشترکان می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی برای فعال شدن این سیستم اقدام کنند.

رحیمی، در پایان خاطرنشان کرد: هزینه سیستم پیام کوتاه و صندوق صوتی برابر با یک پالس تلفن همراه است که در قبض تلفن همراه درج می‌شود.

  • ۸۴/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">