ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل مخابرات فقط با مدیریت صالح حل نمی‌شود

| چهارشنبه, ۶ مهر ۱۳۸۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت «کیاتل» گفت: فقط با قرار گرفتن افراد صالح در مقام‌های مدیریتی مشکل زیان‌ده بودن شرکت‌های مخابرات استانی و کارخانجات مخابرات حل نمی‌شود.

هوشنگ کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایتکا با اشاره به این موضوع افزود: با چنین اعتقادی ممکن است کارها در مراحل اولیه شکل بگیرد ولی به تدریج فکرها مستهلک می‌شود و به دلیل ایجاد نشدن تغییر در سیستم هیأت مدیره، در نهایت پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی رگولاتوری را بزرگترین مشکل خصوصی‌سازی مخابرات دانست و اضافه کرد: خارج کردن امور مربوط به فناوری از حالت امانی‌کاری وزارتخانه و شرکت‌های تابعه به بخش خصوصی از وظایف رگولاتوری است. این مبحث، در کشورهای دیگر به بخش خصوصی سپرده شده ولی از آنجایی که در کشور ما هنوز دولت، تصدی آن را بر عهده دارد، بهتر است با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و تجارب مشاوران خصوصی، در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر حرکت کرد.

مدیرعال شرکت کیاتل در رابطه با خصوصی‌سازی مخابرات گفت: اولین قدم برای رسیدن به این هدف، قانونمندی در حوزة رگولاتوری است که از طریق تطبیق قوانین با بخش خصوصی و همچنین در نظر گرفتن استانداردهای دولتی به شفاف‌سازی حوزه‌های مربوط به آن پرداخت.

کشوری افزود: این شفاف‌سازی، امنیت شغلی را افزایش می‌دهد و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد. وی یادآور شد، تهیه و تنظیم این مقررات باید از سوی خودمان صورت بگیرد و برای مثال نمی‌شود آن را از روی کشوری مثل ترکیه یا سوئد کپی‌برداری کرد.

مدیرعامل شرکت کیاتل در رابطه با کنفرانس مخابرات، چالش‌ها و چشم‌اندازها که شنبه و یکشنبة هفته آینده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، اظهار داشت: ایدة کلی برگزاری چنین همایش‌هایی، ایجاد اتاق فکر و برقراری تعامل میان صنعتگران و وزارتخانه خواهد بود تا بتواند با نظرخواهی‌های مختلف در محیط دانشگاهی بر روی خروجی‌های آن در جامعه اثربخش بود.

  • ۸۴/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">