ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معرفی پیام‌رسان بومی ظرف چندماه آینده

| دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

ابوالفضل حسن بیگی گفت: دبیر شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس از معرفی سیستم پیام رسان بومی ظرف چند ماه آینده به ملت ایران خبر داد.

ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی وضعیت فضای مجازی و پیام رسان های ملی گفت: آقای فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در این جلسه نظرات دولت در خصوص فضای مجازی و همچنین مسائل فنی و بین المللی در حوزه فضای مجازی را بیان کردند و در این راستا نکات حائز اهمیتی وجود داشت. در کشور چین، کره جنوبی و ژاپن فضای مجازی، ملی است و دولت ها از این طریق نیازمندی های مردم را تامین می کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای فیروزآبادی اعلام کرد که زیرساخت ها برای طراحی فضای مجازی بومی و ملی آماده شده و از نظر فنی و علمی ایران از توانایی بالایی برای طراحی برخوردار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقای فیروز آبادی اعلام کرد در حال حاضر توانایی داریم ۲۰ تا ۲۵ میلیون ادمین را تحت پوشش قرار دهیم اما از آنجایی که پیش بینی می کنیم حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور آمادگی دارند عضو این سیستم بومی شوند، باید طراحی جدید برای عضویت بیش از ۶۰ میلیون نفر در سیستم پیام رسان ملی داشته باشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارداشت: دبیر شورای عالی فضای مجازی معتقد بود مهمترین جنگ در جهان امروز، جنگ فضای مجازی و جنگ نرم است. دشمن به فکر این است که به امنیت ملی ما، فرهنگ اجتماعی و فرهنگ اسلامی ما لطمه وارد کند، لذا خطرات و مشکلات را به صورت شفاف بیان کردند.

وی ادامه داد: دبیر شورای عالی فضای مجازی از دولت و مجلس خواست با توجه به ابزار فنی که برای طراحی پیام رسان ملی که بتواند بیش از ۶۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد، لازم است،  دولت و مجلس اعتبارات مورد نیاز را در شورای عالی فضای مجازی قرار دهند.

حسن بیگی گفت:  از نظر علمی دانشگاه ها، جوانان ما و گروه های زیادی در کشور وجود دارند که از توانایی فنی لازم برای طراحی چنین پیام رسانی برخوردار هستند  و هیچ مشکلی در طراحی چنین سیستمی وجود ندارد، لذا آنچه که دولت و مجلس مصوب کنند قابل اجراست.

نماینده مردم دامغان گفت: نکته دیگری که مورد سوال نمایندگان بود اشتغالی بود که در فضای مجازی وجود دارد. آقای فیروزآبادی از نظر علمی و فنی توضیح داد که اگر به فضای بومی روی بیاوریم، اشتغالی که ایجاد شده نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه دو تا سه برابر افزایش می یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: نگرانی دیگری که نمایندگان داشتند مبنی بر اینکه آمریکایی ها سرمایه گذاری زیادی برای نفوذ در سیستم بانکداری و دولت الکترونیک دارند و دبیر شورای عالی فضای مجازی توضیح داد که کارهایی انجام شده است ولی باید کارهای بزرگتری انجام شود. خوشبختانه در این بُعد هم جوانان ما به علم مسلح و مجهز هستند. می توانیم به کشورهای دیگری که متقاضی هستند نیز صادرات فنی و تکنولوژی داشته باشیم که سیستم علمی خود را ارتقا دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: مجلس اعلام آمادگی کرد برای رفع این خلاءهای قانونی طرح تدوین کند. اگر دولت هم لایحه ارائه کند، در مجلس در اسرع وقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دبیر شورای عالی فضای مجازی این امید را به مجلس داد که با توجه به توانایی که وجود دارد ظرف چند ماه آینده فضای مجازی و سیستم پیام رسان بومی به ملت ایران معرفی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">