ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بحث مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه یک مساله کاملا داخلی در شرکت ایران‌‏سل است و در حوزه نظارت شرکت مخابرات نیست.

دکتر وفا غفاریان ، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر ایران‌‏سل در مناقصه خود الزامات قانون حداکثر استفاده از توان داخلی را رعایت کرده باشد ،‌‏ هیچ گونه مشکلی در این مناقصه وجود ندارد و همه پیمانکاران داخلی و خارجی می‌‏توانند در آن شرکت کنند.
وی ، با بیان این که شرکت‌‏های داخلی که توانایی پرداخت ضمانت نامه را ندارند باید فاینانس بگیرند , یادآور شد: حتی شرکت‌‏های خارجی هم این کار را انجام می‌‏دهند و این گونه نیست که به تنهایی وارد یک مناقصه شوند ، بلکه باید یک سرمایه‌‏گذار پیدا کرده و سپس وارد کار شوند.

دکتر غفاریان ، گفت: مناقصه ایجاد شبکه ایران‌‏سل قانون حمایت از حداکثر توان داخلی را نقض نمی‌‏کند ؛ چرا که در قرار داد مربوطه تکلیف شده است که هر کس که برنده مناقصه شود باید در عملکردش استفاده از 51 درصد سهام داخلی را رعایت کرده باشد.

معاون وزیرICT ، تصریح کرد: در کل مفاد مناقصه ایران‌‏سل استفاده از توان داخلی مد نظر است ؛ به طوری که حتی شرکت‌‏های خارجی که ضمانت نامه می‌‏گذارند باید از توان داخلی ما استفاده کنند.

  • ۸۴/۱۰/۱۰