ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موافقت با تعویق بازپرداخت وام شرکت های IT

| سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - در پی وخامت اوضاع مالی شرکتهای فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور طی نامه ای خطاب به برخی از دستگاه های دولتی نظیر شورای عالی اطلاع رسانی، معاونت آموزش، تحقیقات و روابط بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صندوق حمایت از الکترونیک درخواست یکسال استمهال در بازپرداخت وام و تسهیلات اعطایی به شرکتها را نمود.

این درخواست در شرایطی از سوی این سازمان مطرح شده است که شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات مدتی است که بدلیل به سرانجام نرسیدن بسیاری از مناقصات، عدم پرداخت و یا تاخیر پرداخت حق الزحمه شرکتها توسط سازمان ها و نهادهای دولتی و رکود حاکم بر بازار از نظر مالی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

سازمان در این نامه آورده است:" شرکتهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات مدت دوسال است که در شرایط بسیار سخت و مشکل به سرمی برند. لذا برای کمک به شرکتهای فناوری اطلاعات در بازار، موافقت شود تا کلیه وام و تسهیلات اعطایی به مدت حداقل یک سال از تاریخ سررسید اقساط استمهال گردد."

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با ارسال نامه ای ضمن تایید اطلاع از مشکلات مالی و اجرایی شرکتها و وضعیت بازار صنایع الکترونیک از جمله صنایع رایانه ای آمادگی خود را برای همکاری با سازمان در زمینه استمهال وام اعلام نمود. در این نامه آمده است " در صورت ارائه دلایل مستند و قابل قبول در حیطه طرح مورد حمایت صندوق از جانب متقاضیان و تشخیص صندوق مبنی بر عدم قصور شرکتها در عدم حصول درآمد از طرح مذکور، کلیه مساعدتهای ممکن در چارچوب قوانین و مقررات را به عمل آورده و این امر همچون گذشته تداوم دارد."

همچنین این صندوق خواستار همکاری بیشترسازمان از طریق اطلاع دقیق تر صندوق از وضعیت آن را کمک شایانی در اخذ تصمیم صندوق در رابطه با درخواستهای واصله اعلام نمود.

  • ۸۶/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">