ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

میزبانی سایت‌های دولتی فقط در داخل

| چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

میزبانی جایگاه‌های اینترنتی و پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های دولتی، صرفا در داخل کشور مجاز است.

به گزارش دبیرخانه‌ی شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور اعلام کرد: بر اساس مصوبه‌ی کمیسیون راهبردی دبیرخانه‌ی این شورا و در راستای تدوین سیاست‌های حاکم بر مراکز داده ( Data Center ) از این پس نگهداری اطلاعات پایگاه‌های اینترنتی متعلق به دستگاه‌های دولتی صرفا در داخل کشور مجاز شناخته شد.

بر اساس این مصوبه، همچنین دستگاه‌های دولتی هر استان به لحاظ حساسیت ذخیره‌ی اطلاعات و سامانه‌های کاربردی ( APPLICATION) می‌توانند پس از اخذ مجوز نسبت به ایجاد یک مرکز داده دولتی در استان خود و با مسوولیت استانداری اقدام کنند.

بر اساس این گزارش هم چنین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل نیز در مورد چگونگی نگهداری اطلاعات حساس تولید شده می‌توانند نسبت به تاسیس یک مرکز داده دولتی اقدام کنند.

مشروح سیاست‌های حاکم بر مراکز داده که در چارچوب نظام جامع فن‌آوری اطلاعات و بر اساس سند فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برنامه‌ی چهارم توسعه کشور که به تصویب کمیسیون راهبردی دبیرخانه‌ی شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور رسیده به شرح ذیل است:

میزبانی جایگاه‌های اینترنتی و پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های دولتی صرفا در داخل کشور مجاز است.

به لحاظ حساسیت ذخیره‌ی اطلاعات و سامانه‌های کاربردی دستگاه‌های دولتی، هر استان می‌تواند پس از کسب مجوز،‌ نسبت به ایجاد یک مرکز داده دولتی در استان به مسوولیت استانداری جهت استفاده تمامی‌ دستگاه‌های دولتی استان اقدام کند.

وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل در مورد اطلاعات حساس تولید شده می‌توانند نسبت به تاسیس یک مرکز داده دولتی، برای نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه خود اقدام کنند.

  • ۸۶/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">