ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید به دلیل عدم ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، کسب و کارهای جوانانی که شرایطی را برای درآمدزایی ایجاد کرده اند، با شکست رو به رو شده و دارایی و آبروی شان لطمه می بیند.

نصرالله پژمان فر با اشاره به آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات (شبکه ملی اینترنت) در کشور، گفت: از آنجا که در جهان پیشرفته، بخشی از درآمد مردم از طریق فضای فیزیکی و بخشی نیز در فضای مجازی شکل می گیرد، به همین دلیل ایران نیز باید تلاش کند علاوه بر حمایت از اقتصاد مردم در دنیای فیزیکی، از اقتصاد آن ها در فضای مجازی نیز حمایت کند. نخستین اقدام جهت تحقق این مهم حاکمیت بر فضای مجازی با ایجاد شبکه ملی اطلاعات است اما اکنون به دلیل نبود موفقیت در این فضا، ضرر و زیان های ریز و درشتی به مردم می رسد.
نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا علاوه بر بهره مندی مردم از خدمات فضای مجازی، اقتصادی پویا در این فضا در گردش باشد، افزود: به عنوان مثال مردم کره جنوبی از خدمات فضای فیزیکی و مجازی توامان بهره مند شده اند اما در ایران به دلیل عدم ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، کسب و کارهای جوانانی که با خون دل بستری را برای درآمدزایی ایجاد کرده اند، با شکست رو به رو شده و دارایی و آبروی شان لطمه می بیند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایراد اصلی در عدم ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات و گسترش اینترنت داخلی را متوجه وزارت ارتباطات دانست و توضیح داد: این وزارتخانه تمامی بستر پهنای باندی که مردم از آن بهره مند هستند را در اختیار اینترنت خارجی قرار داده است و شبکه های داخلی از پهنای باند کمترین بهره را می برند.
به گزارش خانه ملت، در تعریف شبکه ملی اطلاعات می توانیم بگوییم که این شبکه پروژه ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است. این شبکه با نام های دیگری مانند اینترنت ملی، اینترانت ملی ایران و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می شود. بر اساس تعریفی که در تبصره ۲ ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه درباره شبکه مورد بحث آمده است و شورای عالی فضای مجازی نیز آن را تصویب کرده، شبکه ملی اطلاعات کشور، شبکه ای مبتنی بر قرارداد اینترنت (آیپی)، به همراه سوئیچ ها و مسیریاب ها و مراکز داده ای است. به صورتی که درخواست های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می شوند، به هیچ وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه های اینترانت، خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">