ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نرخ پایین تاکسی‌های اینترنتی دام است

| دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

معاون اتحادیه آژانس تاکسی کرایه‌های ارزان اسنپ و تپسی را یک دام برای مردم دانست و گفت: آن‌ها با این کرایه‌های کاذب سعی در حذف تاکسی‌های درون‌شهری و آژانس‌ها هستند و زمانی که رقبای خود را حذف کردند کرایه‌ها خود را به‌صورت نجومی بالا می‌برند.

تقریباً همه مردم تهران  اسم دو سیستم حمل و نقل اینترنتی اسنپ و تپسی را شنیدند، سیستمی که بعد از گذشت چندین سال امروزه طیف بسیاری از مردم را به خود جذب کرده است.

بعد از روی کار آمدن این سیستم حمل و نقل در ایران حرف و حدیث‌های زیادی صورت گرفت که با اعتراض بسیاری از صاحبان صنوف مربوطه روبه رو شد. در همان روزهای اول بسیاری از کارشناسان به خطرات موجود از ورود این اپلیکیشن به سیستم حمل و نقل کشور خبر دادند. عدم زیر ساخت‌های موجود، نامعلوم بودن قانون در خصوص اپلیکیشن‌های حمل و نقل،  عدم نظارت دقیق بر رفتار رانندگان، طولانی بودن مسیر تایید صلاحیت راننده، نامشخص بودن سرور آن، عدم امنیت کافی برای مسافر و غیره از جمله مواردی بود که کارشناسان از خطرات این اپلیکیشن‌ها نام بردند.

در همین خصوص  سید حسن هاشمی، معاون اتحادیه آژانس تاکسی تلفنی و کارشناس حمل و نقل درون‌شهری در خصوص سیستم‌های کسب و کار اینترنتی به خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز ظهار داشت: سیستم‌های کسب و کار اینترنتی حمل ونقل در ایران غیر قانونی است، چرا که حمل و نقل درون شهر و برون شهری زیر نظر شهرداری‌ها است و نه مجموعه‌های که مجوز فعالیت‌های اینترنتی را می‌دهند.

وی گفت: اگر شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی حدود ۳۰هزار راننده داشته باشد، آن‌ها تنها از طریق فضای مجازی کنترل می‌کنند که نتیجه استفاده از این روش کنترل، تجاوز و تخلفاتی است که اخبار آن را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید این در حالی است که  ۳۰هزار راننده در آژانس توسط ۱۷۵۰مدیر تحت نظارت حقیقی قرار می‌گیرند.

هاشمی با بیان این‌که هر روز رانندگان آژانس از لحاظ ویژگی‌های مختلف از جمله روحی و روانی بررسی می‌شود، افزود: این نظارت‌ها باعث پیشگیری از جرائد و تخلفاتی می‌شود که ضربه به پیکره سیستم حمل و نقل عمومی می‌زنند؛ نه تنها آژانس‌ها بلکه همه افرادی که به نوعی درگیر این وظیفه هستند باید در انجام آن صداقت و پاکی داشته باشند.

وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه باید شان مسافر گرامی داشته شود باید راننده نیز مورد احترام قرار گیرد و تمام خدمات لازم برای انجام فعالیت آن، در اختیار راننده قرار داده شود این در حالی است که بارها مشاهده شده رانندگان اسنپ و تپسی اذعان دارند که با ما مانند یک برده عمل می‌کنند؛ حتی مدیران این شرکت‌ها حاضر نیستند با رانندگان خود صحبت کنند و هر زمان با همان سیستم اینترنتی ما را حذف می‌کنند.

معاون اتحادیه آژانس تاکسی تلفنی، کرایه‌های ارزان اسنپ و تپسی را یک دام برای مردم دانست و اذعان داشت: آن‌ها با این کرایه‌های کاذب سعی در حذف تاکسی‌های درون شهری و آژانس‌ها هستند و زمانی که رقبای خود را حذف کردند و به قدرت رسیدند در نبود آژانس‌ها و تاکسی‌های درون شهری کرایه‌ها خود را به صورت نجومی بالا می‌برند.

هاشمی همچنین از تحولی اعظیم در آژانس‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما قصد داریم در خور شان مسافر و برای آرامش آن حین جابه‌جای با قیمت مناسب و مصوب تغییراتی را اعمال کنم و اکنون نیز درحال انجام این کار هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">