ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نظام پرداخت الکترونیکی ساماندهی می‌شود

| يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

با راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک سیار (سپاس)، گام جدیدی در راستای راهبرد کلی سامان‌دهی نظام پرداخت الکترونیک کشور توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برداشته می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با اجرایی شدن این طرح ، بستر مناسبی جهت پرداخت الکترونیک از طریق گوشی تلفن همراه و نیز انواع کارت های خارج از شبکه بانکی (همچون کارت مترو و کارت سوخت) فراهم خواهد شد.

این گزارش می‌ ‌افزاید:از جمله وجوه تمایز این سامانه بادیگر موارد مشابه ، می توان به اعمال کنترل های نظام ضدپولشویی، گزارش از حجم نقد الکترونیک صادر شده در قالب کیپا (کیف پول الکترونیکی)‌ ، تهیه و به روزرسانی استاندارد تجهیزات و سیستم های مرتبط با کیپا، اعمال کنترل های کشف تقلب نظیر مسدودکردن حساب کیف پول و... اشاره کرد .

از دیگر مزایای راه اندازی سامانه سپاس، سازمان‌دهی فرآیند اخذ کارمزدها، تسویه مالی و اجماع ذینفعان است که با انجام کارشناسی های لازم در زمینه تعیین جایگاه هر یک از ذینفعان و بازیگران در سامانه ملی پرداخت همراه، صورت گرفته و به عنوان بخشی از آیین نامه به صاحبان نقش در این عرصه ابلاغ خواهد شد.

  • ۹۱/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">