ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان اخذ مشاوره عمومی درخواست انصراف و لغو پروانه های ارایه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) را منتشر کرد.
فناوران - در این فراخوان آمده است: با عنایت به صدور پروانه ارایه خدمات ارتباطی ثابت (Servco) بر اساس مصوبه جلسه شماره ۲۱۱  در 24 اسفند 93، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای متقاضیان حائز شرایط (تا این زمان به تعداد ۵۸ پروانه) و نظر به اهمیت حوزه ارایه خدمت بر بستر ارتباطات و شبکه در کشور که به کارآمدی هرچه بیشتر بخش ICT در تسهیل، رفاه و دسترسی مردم به اطلاعات و خدمات موردنظر آنها کمک خواهد کرد؛ توجه به ساماندهی هرچه بیشتر این بخش (حوزه خدمات بر بستر ارتباطات ثابت) ازجمله دغدغه ها و موارد موردنظر سازمان بوده، هست و خواهد بود. ازاین رو براساس درخواست اخیر تعدادی از دارندگان پروانه های مزبور که به دلایل متفاوت ارایه شده، از جمله عدم برداشت دقیق از وظایف محوله و مختص آن دارندگان پروانه یا عدم تدوین یک طرح تجاری کارا یا نبود تجربه کاری در این حوزه و … انصراف از ادامه فعالیت و ابطال پروانه خود را از سازمان تقاضا داشته اند. این سازمان بر آن شد تا با اشتراک گذاری دیدگاه های خود و تصمیمات مقرر در کمیسیون تخصصی (ذیل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) نقطه نظرات بخش، متخصصان و صاحب نظران این حوزه را دریافت کند تا با دریافت تمامی نظرات، امکان تصمیم سازی هرچه بهتر از این مسیر میسر گردد.
براساس این فراخوان، این دسته از دارندگان پروانه تقاضای پرداخت مبالغ حق السهم و حق امتیاز پروانه را صرفا تا زمان ارایه درخواست انصراف خود به سازمان مطرح کردند.
برابر مفاد پروانه، در ذیل مواردی که امکان لغو پروانه را برای سازمان ممکن می سازد، عدم فعالیت یک ساله دارنده پروانه پس از صدور پروانه است و از سویی دیگر برابرِ بندی دیگر از پروانه، دریافت باقیمانده حق امتیاز پروانه به صورت یکجا در صورت لغو پروانه لحاظ شده است.
سازمان تنظیم مقررات از کارشناسان و فعالان این حوزه خواسته است نظرات خود را حداکثر تا 25 دی ماه به نشانی survey@cra.ir ارسال کنند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">