ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نقش آمریکا در گسترش پتیا

| شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

محققان امنیتی می گویند بدافزار پتیا که در یک هفته اخیر فایل‌های رایانه‌های مختلفی را در دهها کشور جهان گروگان گرفته، با سوءاستفاده از کدهای آژانس امنیت ملی آمریکا طراحی شده است.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، نکته قابل تامل این است که این کدها در ماه فوریه گذشته و قبل از افشاشدن توسط گروه شادو بروکرز به سرقت رفته اند.

بررسی ها در این زمینه توسط اندی پتل مشاور امنیتی شرکت اف – سکیور صورت گرفته است. به گفته وی کدهای مورد استفاده در باج افزار پتیا بسیار متنوع هستند و در حالی که برخی از آنها پیچیده هستند، بقیه شان پیچیدگی خاصی ندارند.

به گفته وی کدهای تشکیل دهنده باج افزار پتیا را می توان به سه دسته تقسیم کرد که یک دسته که عامل انتشار باج افزار مذکور محسوب می شود بسیار پیچیده بود و مشخص است که به خوبی آزمایش شده تا کارآیی آن اثبات شود.

پیش از این باج افزار واناکرای هم با سوءاستفاده از کدهای خرابکاری به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی امریکا طراحی شده بود. اما این کدها به صورت علنی افشا شده بودند و عموم کاربران از ماه اوریل به آنها دسترسی داشته اند.

کارشناسان امنیتی می گویند باج افزار پتیا در مقایسه با واناکرای بسیار پیچیده تر و حرفه ای تر بوده و به خوبی خود را در رایانه ها جاسازی کرده و فایل های مورد نظر خود را تخریب می کند. منابع خبری غربی مدعی هستند که پتیا در کره شمالی طراحی شده است، اما کره ای ها این موضوع را رد کرده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">