ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان با ثبت‌نام جدید تلفن‌همراه مخالفند و در مورد لزوم ثبت‌نام متقاعد نشده‌اند.

دکترعبدالله روحی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با ضمن اعلام مخالفت نمایندگان با ثبت‌نام تلفن‌همراه که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از روز اول بهمن قصد انجام آن را دارد، گفت: امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با چهار سؤال باید به اعضای کمیسیون صنایع و معادن پاسخ دهد.

وی با اشاره به وضعیت شبکه تلفن‌همراه در ایران که در حال حاضر با اضافه‌بار و اختلال‌های بسیاری مواجه است، تأکید کرد: اگر تا موقع واگذاری ثبت‌نام جدید، نتوانیم وضعیت اختلال و بحث اشغال بودن مکرر را حل کنیم، ثبت‌نام جدید فایده‌‌ای نخواهد داشت.

روحی افزود: در جلسه مشترکی بین مجلس و وزارت ICT روشن شد که وزارت ارتباطات و فناوری برای تأمین بودجه، مجبور به واگذاری‌های جدید است اما در حال حاضر بیشتر از ظرفیت شبکه فعلی، کاربر وجود دارد و مشکلات اشغالی‌های مکرر و اختلال‌های زیاد به موضوع کمبود زیرساخت مناسب و ظرفیت شبکه برمی‌گردد. البته باید بحث نرم‌افزاری و خط‌روی خط افتادن و مکان‌های جغرافیایی که اصلاً آنتن نمی‌دهد را به آن افزود.

وی تصریح کرد: اگر واگذاری جدید داشته باشیم و تا موقع واگذاری نتوانیم کیفیت شبکه و اضافه‌بار را حل کنیم، وضعیت شبکه بدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: سؤالات را مطرح می‌کنیم و جواب وزیر را در مورد اختلال‌های شبکه و دلایل ثبت‌نام جدید می‌شنویم، چنانچه پاسخ‌ها قانع کننده نباشد، موضوع در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

این در حالی است که تنها چهار روز به ثبت نام جدید تلفن‌همراه باقی‌مانده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حتی شرکت ارتباطات سیار نیز به ضعف شبکه و نبود زیرساخت مناسب اقرار کرده‌اند اما همچنان برموضع خود برای ثبت‌نام سری جدید پافشاری می‌کنند. از سوی دیگر به نظر نمی‌رسد مجلس نیز با وجود جلسات مکرر با مسوولان وزارت ICT بتواند مانع ثبت‌نام‌های دوره جدید شود.

در آخرین بحث‌های بی‌نتیجه وزارت ارتباطات و مجلس پرسش مهمی‌ بی‌پاسخ ماند و مجلس هم واکنش لازم را برای جلوگیری از ثبت‌نام جدید نشان نداد

  • ۸۴/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">