ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نگرانی از تقویت حملات سایبری با هوش مصنوعی

| چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

محققان هشدار می دهند که سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی وابسته به دولت های مختلف جهان، از هوش مصنوعی برای تقویت توان خود برای اجرای حملات سایبری استفاده خواهند کرد.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، سازمان های اطلاعاتی جهان قصد دارند از هوش مصنوعی برای مقابله با تهدیدهای جنایتکاران و دولت های متخاصم نیز استفاده کنند. زیرا نیروهای دشمن هم از هوش مصنوعی برای افزایش توان خود در راستای اجرای حملات سایبری استفاده می کنند.

اگر چه هدف از چنین اقداماتی ارتقای امنیت ملی کشورها اعلام می شود، اما نتیجه آن به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی افراد عادی نیز خواهد بود.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس کمیسیونی را برای مطالعه تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر امنیت ملی این کشور تشکیل داده و هشدار داده که کاربرد هوش مصنوعی در این حوزه فرصت های جدیدی را برای تقویت امنیت ملی ایجاد می کند و در عین حال می تواند شامل چالش هایی نیز باشد؛ زیرا نیروهای متخاصم هم می توانند از همین فناوری در برابر دشمنان خود استفاده کنند.

  • ۹۹/۰۲/۱۰

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">