ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همایش بررسی موانع فنی و زیرساختی تجارت الکترونیکی 25 مهرماه در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

به گزارش(ایسنا)، علی حکیم جوادی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با بیان این مطلب اظهار کرد: همایش تخصصی فنی و ارتباطی برای توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی، دومین همایش از مجموعه همایش‌های هفت‌گانه توسعه تجارت الکترونیکی است.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری این همایش، بررسی موانع و چالش‌های پیش روی توسعه تجارت الکترونیکی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی و هم‌چنین شناسایی نیازها، امکانات، ظرفیت و محدودیت‌های فنی و ارتباطی است که با تعامل بخش دولتی، غیر دولتی و متخصصان و کارشناسان دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی ساختار موجود و وضعیت مطلوب فنی و ارتباطی در حوزه تجارت و اقتصاد الکترونیکی، تحلیل و شناسایی شکاف موجود جهت رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و ترسیم نقشه راه ساختار مطلوب فنی و ارتباطی از جمله اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود.

رییس همایش تخصصی فنی و ارتباطی برای توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: جایگاه زیرساخت فنی و ارتباطی، تجارب کشورها در توسعه زیرساخت‌های فنی و ارتباطی، نقش استانداردسازی تبادل داده در تجارت الکترونیکی و هم‌چنینی الزامات فنی مدیریت سیستم‌های اطلاعات، از جمله محورهای تعریف شده برای این همایش است.
وی ادامه داد: از دیگر محورهای موجود در این حوزه می‌توان به روش‌های مواجهه با بحران در زیرساخت‌های فنی و ارتباطی، بررسی شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی زیرساخت‌های فنی و ارتباطی و هم‌چنین نقش فناوری‌های نوین در ارتقاء زیرساخت‌ها اشاره کرد.

علی حکیم جوادی تاکید کرد: این همایش به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن علمی تجارت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون استقبال خوبی از سوی کارشناسان و فعالان این حوزه صورت گرفته است، گفت: در این همایش سه نشست تخصصی به منظور دستیابی به اهداف و تبیین محورهای تعریف شده برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: بررسی زیرساخت‌های فنی و ارتباطی، بررسی مسائل راهبردی حوزه زیرساخت تجارت الکترونیکی و بررسی تجارب موفق و عملی در این حوزه از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها مورد تحلیل و ارزیابی کارشناسان و متخصصان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پس از بررسی و تحلیل‌های صورت گرفته از سوی کمیته علمی، از میان 100 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 12 مقاله انتخاب و در این همایش ارائه خواهد شد.

  • ۹۰/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">