ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با افزایش غافل‌گیرکننده سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ارز دیجیتال، دولت این کشور در بیانیه‌ای به شهروندان هشدار داد که در صورت مشارکت در تجارت بیت‌کوین، ریسک این کار به عهده خودشان است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، پس از دریافت گزارشاتی مبنی بر افزایش غافل‌گیرکننده سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ارز دیجیتال، دولت این کشور در بیانیه‌ای به شهروندان هشدار داد که در صورت مشارکت در تجارت بیت‌کوین ریسک این کار به عهده خودشان است.

دولت هند در هشداری صریح به مشتاقان بیت‌کوین، بیت‌کوین را با طرح‌های پونزی(هرمی) مقایسه کرد و اعلام کرد ریسک حبابی شدن آن بسیار افزایش یافته است. برخی تحلیل‌گران این اقدام را به عنوان طفره رفتن از وضع مقرراتی برای تجارت ارز دیجیتال در این کشور، تفسیر کرده‌اند.

وزیر مالی در بیانیه‌ای اخطار داد: سرمایه‌گذاران و سایر مشارکت کنندگان در تجارت ارزهای مجازی ریسک این کار را کاملا به جان خریده‌اند و بهتر آن است که در این تجارت مشارکت نکنند.

او در این بیانیه گفت: ریسک حبابی شدن این سرمایه‌گذاری واقعی بوده و هر روز در حال افزایش است و ما قبلا در طرح‌های پونزی شاهد سقوط ناگهانی و دنباله‌دار آن بوده‌ایم. این سرمایه‌گذاران را در معرض خطر قرار می‌دهد و به‌ویژه خرده‌مصرف‌کنندگان، پولی را که به زحمت به دست آورده‌اند، بر باد می‌دهند. مصرف‌کنندگان باید هوشیار باشند و شدیداً احتیاط کنند تا از گیر افتادن در دام طرح‌های پونزی مانند این، در امان باشند.

طبق کمسیون اوراق و بورس آمریکا: طرح پونزی یک کلاهبرداری سرمایه‌گذاری بود که در آن به سرمایه‌گذاران موجود، از قسمتی از پول مشارکت سرمایه‌گذاران جدید، سود پرداخت می‌کرد.

 

راه اندازی ارز دیجیتال ونزوئلا ظرف چند روز آینده
دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارز دیجیتال ونزوئلا ظرف چند روز راه‌اندازی خواهد شد و پشتوانه آن ۵.۳ میلیارد بشکه نفت به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارز دیجیتال ونزوئلا ظرف چند روز راه‌اندازی خواهد شد و پشتوانه آن ۵.۳ میلیارد بشکه نفت به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار خواهد بود.

رییس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، پیشتر در این ماه با معرفی «پترو»، ارز دیجیتال این کشور که پشتوانه آن ذخایر نفت، گاز، طلا و الماس این کشور است، بسیاری را شگفت زده کرد.

علی‌رغم تردیدهای متخصصان ارز دیجیتال که معتقدند ونزوئلا پول لازم برای انجام چنین کاری را ندارد، وزیر ارتباطات ونزوئلا، جورج رودریگز گفت که اولین ارائه پترو ظرف چند روز آینده انجام خواهد شد.

رودریگز با اشاره به بخشی از کمربند اورینوکو در جنوب ونزوئلا گفت: کمپ ۱ حوزه نفتی آیاکوچو، پشتوانه اولیه این ارز دیجیتال را تشکیل خواهد داد.

رودریگز گفت: این میدان دارای ۵.۳۴۲ میلیارد بشکه نفت تایید شده است. ما در مورد یک پشتوانه ۲۶۷ میلیارد دلاری صحبت می‌کنیم. او اضافه کرد: این پترو را از سایر ارزهای دیجیتال، مانند بیت‌کوین، متمایز می‌کند.

او بدون این که جزئیاتی ارائه کند، گفت: همین حالا هم خریداران صف کشیده‌اند.

به نظر می‌رسد دولت ونزوئلا امیدوار است که پترو، سقوط پول این کشور را جبران کند. پول این کشور در بازار سیاه در تنها در یک سال ۹۷ درصد در برابر دلار سقوط کرد.

دولت ونزوئلا همچنین امیدوار است به این ترتیب کشورش از دلار آمریکا و واشنگتن، خلاص شود.

رودریگز همچنین امیدور است که از پترو به عنوان بخشی از مکانیزم پرداخت به تامین‌کنندگان ونزوئلا استفاده شود. بسیاری از این تامین‌کنندگان به علت ناتوانی ونزوئلا در پرداخت بدهی‌ها، عرضه به این کشور را متوقف کرده‌اند.

رودریگز گفت: دیگر برای مراکز مالی دیکتاتوری جهان غیرممکن خواهد بود که در مقابل تبادلات با این پول دیجیتال هم دست به مداخله بزنند.

او ادامه داد: این به ما اجازه می‌دهد بر هرگونه تحریم مالی‌ای غلبه کنیم.

 

آزادی گروگان با پرداخت یک میلیون دلار به بیت کوین رقم خورد
مدیرعامل یک صرافی ارز رمزنگار، با پرداخت بیش از یک میلیون دلار به بیت کوین، آزادی خود را از دست آدم‌رباها خرید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روزنامه تلگراف، صرافی اگزمو فاینانس که یک صرافی ارز رمزنگار بوده و دفتر مرکزی آن در بریتانیا است، در بیانیه ای اعلام کرد که پاول لیرنر، مدیر عامل این صرافی که در روز باکسینگ (بیست و ششم دسامبر) توسط گروهی که صورت خود را پوشانده و با یک ون او را ربودند، اکنون به ازای پرداخت بیش از یک میلیون دلار به بیت کوین آزاد شده است.

بر همین اساس، زمانیکه وی در حال ترک پایتخت اوکراین بوده، این ماجرای آدم ربایی رخ داده است. او همچنین کارشناس بلاک چین و ارز رمزنگار است.

اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که او بیش از یک میلیون دلار بیت کوین، در قبال آزاد شدنش به آدم رباها پرداخت کرده است. صرافی اگزمو فاینانس در بریتانیا ثبت شده؛ اما در کشورهای اسپانیا، روسیه، هند و تایلند هم شعبه دارد.

به گفته سخنگوی پلیس اوکراین، این برای اولین بار است که چنین پرونده ای مرتبط با بیت کوین در این کشور تشکیل شده و تحقیقات در دست اقدام است.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">