ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واردکردن گوشی مسافری ممنوع شد

| دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۸۵، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت بازرگانی باید از ثبت سفارش گوشی‌های تلفن متفرقه فاقد نمایندگی جلوگیری کرده و نیز نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش را گسترش داده و از طریق اجرای قانون اصناف نظارت بیشتری بر واردات و فروش آن اعمال کنند.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، حمیدرضا تقی‌زاده ـ دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ـ در نشستی خبری درباره کد‌گذاری گوشی‌های تلفن‌ همراه گفت: این موضوع پس از یک ماه کار کارشناسی مورد بحث قرار گرفت و دستورالعمل آن تهیه شد.

وی با اشاره به روش‌های واردات گوشی‌های تلفن همراه افزود: علاوه بر واردات رسمی‌ افرادی به عنوان مسافر گوشی‌هایی را وارد می‌کردند و منعی هم نداشته است البته افرادی هم بدون وجود نمایندگی خاصی گوشی‌هایی را وارد می‌کرده و روش دیگر هم به صورت قاچاق بوده است.

تقی زاده با تاکید بر لزوم برقراری انضباط در بازار و کنترل آن عنوان کرد: با انضباط بازار، منافع آن عاید مصرف‌کنندگان هم می‌شود لذا اگر واردات در شرکت‌هایی که ثبت سفارش رسمی‌ انجام داده و خدمات پس از فروش ارائه دهند انجام شود قطعا گوشی تلفن همراه از طریق ثبت سفارش‌های متفرقه یا مسافری منتفی می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با بیان بخشی از اقدامات وزارت ارتباطات گفت: براساس این اقدامات گوشی‌هایی که متفرقه وارد شده باشند فعال نمی‌شود و نیز طرف‌های قرارداد اپراتور‌ها نیز باید با هماهنگی‌های لازم گوشی‌های همراه قاچاق و متفرقه فعال نشود.

تقی‌زاده از ممنوعیت وارد کردن گوشی تلفن همراه از سوی مسافران خبر داد و عنوان کرد: قطعا ترخیص گوشی‌های تلفن همراه متفرقه از سوی گمرک مشروط به تایید از سوی نمایندگی مربوط به آن است.

وی با اشاره به تخلفاتی که درباره فعال کردن گوشی‌های تلفن همراه با استفاده از کد‌های موازی عنوان کرد: با بهره‌گیری از نرم افزار ویژه برای این مشکل هم راهکاری ارائه شده و از فعال شدن گوشی‌ها با کد‌های موازی پیشگیری خواهد شد و از هفته آینده اجرایی می‌شود.

تقی‌زاده درباره چگونگی جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه از سطح مغازه‌ها گفت: این امر با همکاری وزارت بازرگانی و دادن اخطار انجام می‌شود و گوشی‌های مجاز باید کد فاکتور با کد سیم کارت هماهنگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: با وجودی که گوشی تلفن همراه در لیست کالا‌های ممنوع همراه مسافر گنجانده نشده است اما مسافران باید آگاهی داشته باشند که گوشی‌ها در داخل کشور فعال نخواهند شد.

او افزود: در حال حاضر 14 نمایندگی واردکننده گوشی‌های تلفن همراه در کشور فعالند و واردات گوشی را انجام می‌دهند.

تقی‌زاده گفت: از طریق ارسال SMS (پیام کوتاه) به مصرف ‌کنندگان اطلاع داده می‌شود که گوشی آنها دارای کد موازی و یا غیر مجاز است.

وی درباره قاچاق سوخت نیز اظهار کرد: دستورالعمل قاچاق سوخت قرار بوده در انتهای مهر ماه اصلاح شود و الان هم در دستور کار است و زمان اصلاح دستورالعمل طبق مصوبه اولیه تا پایان مهر ماه شروع می‌شود و تا آخر آبان اصلاح آن تمام می‌شود.

  • ۸۵/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">