ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

واعظی:‌ تماس صوتی تلگرام با اجازه ما فعال شد

| يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره راه اندازی تلگرام صوتی برای کاربران ایرانی مدعی شد: این امر با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه اندازی نمی شد.
فناوران - امکان برقراری تماس رایگان و رمزگذاری شده برای کاربران ایرانی سرانجام از روز پنجشنبه گذشته در حالی ممکن شد که وزیر ارتباطات پیش از این گفته بود اگر اپراتورها راضی به این کار نباشند، مانع راه افتادن امکان برقراری تماس تلگرام خواهد شد. او همچنین مدعی شده بود در این راه مذاکراتی با تلگرام انجام داده و منتظر نظر کمیته بررسی تاثیر راه افتادن تلگرام صوتی بر درآمد اپراتورهاست.
تماس صوتی تلگرام بدون اعلام پیشین و در روزهای پایانی روز پنجشنبه راه افتاد و با استقبال گسترده مردم روبه رو شد؛ اما روز جمعه استفاده از تماس صوتی تلگرام از طریق اینترنت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل با اختلال روبه رو شد و از آنجا که تنها اینترنت این سه اپراتور دچار اختلال بودند، این شبهه پیش آمد که تماس صوتی تلگرام فیلتر شده است.
این موضوع در حالی بلافاصله از سوی اپراتورها تکذیب شد که وزیر ارتباطات به صورت تلویحی از فیلترینگ تماس صوتی تلگرام از سوی اپراتورها حمایت کرد و گفت: جلوی آنها را نمی گیرد.
روز گذشته وزیر ارتباطات در اظهار نظری عجیب اعلام کرد وزارت ارتباطات ایران مجوز راه اندازی تماس صوتی را به تلگرام داده است اما توضیحی نداد که این شرکت برای دریافت مجوز چه اقدامی کرده و چه مراحلی را طی کرده است.
محمود واعظی در نشست خبری در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: نگاه دولت به شبکه های اجتماعی تا جایی که مردم استفاده صحیح می کنند، مشکلی ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مردم اطلاعات شان را در سراسر کشور از فضای مجازی دریافت می کنند.
واعظی ادامه داد: اگر شرکت های دانش بنیان ایرانی خودشان شبکه های اجتماعی به وجود بیاورند که مورد استفاده مردم قرار بگیرد، کار مناسبی است چراکه با این عمل اطلاعات مردم در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی گیرد.
 برای دستگاه های امنیتی، شبکه داخلی و خارجی فرقی ندارد
وی افزود: برای دستگاه های امنیتی و نظارتی بین شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و روی همه این شبکه ها نظارت می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم در داخل کشور نگه داری می شود و تلاش دولت نیز بر حفظ حریم مردم است.
واعظی افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی نسبت به شبکه های اجتماعی داخلی دو برابر مصرف اینترنت  دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">