ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت علوم بر آموزشگاههای ‪ IT‬نظارت کند

| چهارشنبه, ۹ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۲۴ ق.ظ | ۱ نظر

مدیر یک مرکز آموزشی فناوری اطلاعات در اصفهان گفت: بهترین گزینه برای کنترل، نظارت و ارزیابی آموزشگاههای تخصصی دوره‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ ،(ICT‬وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است.
" محمد اطرج " در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ماهیت دوره‌های ارائه شده در آموزشگاههای ‪ ،IT‬تخصصی و طولانی بودن آنها، وزارت علوم می‌تواند نسبت به سایر ارگانهای دولتی بهترین متولی برای معرفی استانداردها، رتبه‌بندی و ارزیابی این آموزشگاهها باشد.
وی تصریح کرد: بیش از پنج سال از آغاز به کار آموزشگاههای خصوصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران می‌گذرد اما هنوز متولی مشخصی برای نظارت بر آنها به صورت فعال، وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مجوز فعالیت این آموزشگاهها را صادر می‌کند،یادآور شد: با توجه به اینکه در این سازمان دوره‌های تخصصی و دراز مدت ‪ ICT‬تعریف نشده، مجوز ارایه شده از طرف آن نمی‌تواند صلاحیت کامل این آموزشگاهها را تایید کند.
اطرج، تصریح کرد: در جوامع امروزی اساسی‌ترین پیش نیاز برای توسعه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مبحث آموزش است لذا دولت باید با تعریف یک ساختار صحیح ومدون، بسترهای لازم را برای گسترش آموزشهای تخصصی در کشور ایجاد کند.
وی درباره ادعای برخی از این آموزشگاهها مبنی بر ارایه گواهینامه‌های بین‌المللی گفت: تا زمانیکه یک متولی معین و معتبر این ادعاها را ارزیابی نکند، نمی‌توان به آنها اطمینان کامل کرد.

  • ۸۴/۰۹/۰۹

نظرات  (۱)

  • لیدا درویشی
  • سلام .من دانشجوی ترم 3 رشته کاردانی مخابرات(ICT) جهاد دانشگاهی یزد هستم با توجه به انکه برای این رشته هنوز دوره کارشناسی وجود ندارد لذا خواهشمند است انجانب را راهنمایی بفرمایید که بعد از اتمام این دوره چه اقدامی میتوانم بکنم . با تشکر فراوان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">