ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکل بازار گوشی تلفن همراه با ظرفیت تولید داخل حل نمی شود چرا که ظرفیت تولید داخل تا پایان امسال ۴۰۰ هزار گوشی و نیاز بازار یک میلیون گوشی در هر ماه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه رونمایی از اتصال بیش از هزار و ۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که با مشارکت شرکت ایرانسل انجام شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه حمایت هایی از تولیدکنندگان محتوا مدنظر دارید؟ افزود: ما افرادی داریم که در حوزه های هنری، تئاتر، موسیقی و پویانمایی تولید محتوا می کنند.
وی افزود: برخی اساتید هم تولیدات آموزشی دارند و دروسشان را در فضای مجازی ارایه می کنند که هم برایشان هزینه دارد و هم وقت می گذارند و برخی اوقات این افراد نگرانند که اگر مطالبشان را در فضای مجازی ارایه دهند نه تنها سود نکنند بلکه دچار سرقت ادبی هم بشوند و منافع شان از دست برود.
وی گفت: در پلتفرم های معروف دنیا امروز وقتی کاربری محتوایی را تولید می کند و روی شبکه قرار می دهد به میزان بازدید از درآمد حاصل از آن بخشی به تولیدکننده محتوا یا صاحب کانال پرداخت می شود که هم تامین کننده هزینه تولیدکنندگان محتواست و هم می تواند منبع درآمدی برای گذران زندگی باشد و هم می تواند نهضت تولید محتوا را در فضای مجازی تقویت کند.
آقای آذری جهرمی با اشاره به اینکه راهبرد رفع تهدید فضای مجازی ایجاد محتوا های مناسب است، برخی محدودیت ها در این بخش را بی اثر خواند و افزود: باید به گونه ای ترویج کنیم که محتوا های فاخر بیایند و خود را عرضه کنند تا فضای رقابتی ایجاد شود.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تلاش هایی برای در اختیار گذاشتن اینترنت امن برای کودکان و نوجوانان انجام گرفته است، گفت: امنیت کودکان در فضای مجازی برای ما حائز اهمیت است و در همین زمینه تبلت های اختصاصی و سیم کارت های کودکان و نوجوانان و همچنین ابزار های نظارتی والدین راه اندازی شده است تا والدین بتوانند همراه با فرزندانشان در فضای مجازی حضور داشته باشند.
آقای آذری جهرمی افزود: از دیگر اقدامات ما حمایت از تولیدکنندگان محتوا در جشنواره کودک آنلاین بود و مجموعه این اقدامات موجب ایجاد زیست بوم ویژه در فضای مجازی شده است.
وی گفت: فضای مجازی برای کودکان مخاطراتی دارد و به همین علت آموزش و پرورش سامانه شاد را از سایر پیام رسان ها جدا کرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تفاهم نامه امضاشده در سال گذشته مبنی بر تولید دو میلیون گوشی تلفن همراه گوشی تلفن همراه ایرانی عملی نشده است؟ گفت: مشکل بازار گوشی تلفن همراه با ظرفیت تولید داخلی حل نمی شود چراکه ظرفیت تولید داخل تا پایان امسال ۴۰۰ هزار گوشی است، اما بازار نیازمند یک میلیون گوشی در ماه و سالانه دوازده میلیون گوشی است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا زنجیره تولید و تامین گوشی را در کشور های تولیدکننده دچار مشکل کرده است، افزود: جدای از این تامین ارز هم دچار اخلال شد و ما بهانه کمبود گوشی در بازار را نباید به گردن تولیدکنندگان داخلی بیندازیم چراکه تولیدکننده داخلی خودش صد هزار مشکل دارد که این مشکلات شامل مقررات دست و پاگیر، موضوع رقابت، تامین قطعات و مقابله با تحریم هاست.
آقای آذری جهرمی گفت: البته تلاش تولیدکنندگان داخلی قابل تقدیر است و هم اکنون شرکت صاایران هم خط تولید خود را نصب کرده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد سرویس های خدمات ارزش افزوده در قالب خدمات دیگری ارایه شود؟ افزود: اگر تا شب صبر کنید توئیت خوبی در راه است.
آقای آذری جهرمی در پاسخ به سوالی که چرا از اندروید ایرانی رونمایی نمی شود، گفت: از اندروید اختصاصی شده رونمایی شد و این اندروید روی یک مدل گوشی هم پیاده سازی شده و آماده عرضه است که البته به انتخاب کاربر بستگی دارد.
وی افزود: در شرایط تحریم این اندروید اختصاصی شده می تواند ما را در برابر تحریم ها پایدارتر کند و ارزیابی ما و وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که توان تولید این گوشی ها وجود دارد به شرطی که بسته های حمایتی ارایه شود.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هنوز ترافیک اصلی ایرانسل در بحث خارجی است و چرا با این همه هزینه همچنان ترافیک خارجی ارجحیت دارد؟ گفت: برداشت شما از شبکه ملی اطلاعات چیست؟ شما شبکه ملی اطلاعات را در تقابل با اینترنت می دانید؟ اینترنت یکی از سرویس هایی است که روی شبکه ملی اطلاعات عرضه می شود و امروز سرویس غالب شبکه است و بعد باید تلاش شود با ظرفیت جهش تولید و بهره گیری از ظرفیت های اقتصاد دیجیتال سهم داخلی را بالا ببریم تا استاتر های خودمان بتوانند استفاده کنند و سهم جهانی هم بگیرند.
آقای آذری جهرمی افزود: اینکه ترافیک ایرانسل این میزان را دارد طبیعی است و در شبکه های تلفن همراه سهم ترافیک داخلی کمتر است، چون بیشتر از پیام رسان ها استفاده می شود، اما در شبکه ثابت تا ۵۵ درصد ظرفیت شبکه یک اپراتور را هم داریم.
وی گفت: دلایل متعددی وجود دارد، چون بیشتر محتوای صوتی و تصویری سراغ شبکه ثابت می رود بنابراین توسعه شبکه ملی اطلاعات مانعی برای توسعه اینترنت نیست بلکه این توسعه را افزون و ما را در فضای جهانی پایدارتر می کند و مسیر روشنی پیش روی ماست تا سهم خود را بالاتر ببریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">