ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزراتخانه با حضور در ساختمان شورای عالی فضای مجازی با سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی دیدار کرد.
فناوران- دیدار وزیر ارتباطات و رییس شورای عالی فضای مجازی در حالی برگزار شد که پس از دوره پرتنش در زمان ریاست انتظاری، همکاری این دو نهاد به حدی فراتر از انتظار رسیده است. از یک سو دیگر خبری از انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات نیست و از سوی دیگر شورای عالی فضای مجازی، ساختمان امیرآباد را پس از مدت‌ها کش و قوس، در اقدامی داوطلبانه به وزارت ارتباطات تحویل داده است.
این اقدام با وجود این که با استقبال وزارت ارتباطات همراه بوده، اما سبب انتشار مطالب تند زیادی از سوی منتقدان دولت شده است. برای مثال روزنامه کیهان با بیان این که «ساختمان شورای عالی فضای مجازی هم تقدیم وزارت ارتباطات شد» اعلام کرد وزارت ارتباطات در آستانه فتح شورا قرار دارد.
هرچند خبری از دیدار منتشر نشده اما روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور گفته است این دیدار به منظور گسترش تعاملات و همکاری‌های مشترک با توجه به ظرفیت های بسیار این حوزه و تقسیم کار ملی برگزار شد.
همچنین در این دیدار جایگاه فضای مجازی، تاثیر تحولات آن در کشور  و  فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از آن مورد بررسی قرار گرفته و درخصوص وضعیت فضای مجازی در کشور و برنامه‌ها و سیاست‌های این حوزه تبادل نظر صورت گرفت.
این دیدار همچنین پس از آن صورت گرفت که شنیده شده هفته گذشته سه تن از معاونان فیروزآبادی تغییر کرده‌اند. ابراهیم یافتیان، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات، به جای جابری مقدم، به عنوان معاون پشتیبانی مرکز منصوب شد و امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری به جای محمدرضا کشاورزی معاون محتوای مرکز نشست.
همچنین مجتبی جعفری، دبیر شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات، جایگزین حامد دهقانی آرانی در معاونت امنیت شد. هرچند این تغییرات به صورت رسمی هنوز اعلام نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">