ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات جایزه می دهد

| شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۷:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: اگر نهادی پیدا شود که بگوید امکاناتی خواسته‌ایم اما واگذار نشده است، از طرف وزارت ارتباطات جایزه به وی داده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد سلیمانی در مراسم افتتاح 117 پروژه مخابراتی استان مازندران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اگر تمامی موسسات آموزشی تصمیم به برقراری ارتباط با شبکه و استفاده از این امکانات بگیرند، آمادگی کامل در جهت ارایه خدمات، وجود دارد.

وی افزود: تاکنون و با تلاش‌های صورت گرفته، نهضت اتصال دانشگاه‌ها به شبکه انجام شد و از سوی دیگر نیز با شرایط ایجاد شده، شبکه بانکی توانست به سرعت، به شبکه متصل شود.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که کشور ما در حوزه روستاها دارای شرایط خاص و ویژه‌ای است، گفت: طی 29 سال گذشته،در بخش ارتباطات توجه ویژه‌ای به روستاها و بخش کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، تاکنون به بیش از 53 هزار روستا ارتباط رسانی شده و تقریباً روستایی در کشور وجود ندارد که از نعمت ارتباطات بی‌بهره باشد.

سلیمانی با اشاره به وضعیت تلفن همراه در کشور تصریح کرد: تلفن همراه از سال 73 به کشور ما وارد شد و تا سال 84، هفت میلیون سیم کارت در کشور دایر شده بود.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر طی آن سال‌ها، یک بازار کاذب برای این فناوری ایجاد شده و به عنوان یک کالای قابل سرمایه‌گذاری، تا سقف 10 میلیون ریال، خرید و فروش می‌شد.

وی تأکید کرد: در همین راستا، دولت نهم تصمیم گرفت تا در جهت به روزرسانی، اقداماتی را انجام دهد که در حال حاضر و با تلاش، همکاران، کارشناسان، بخش خصوصی و حمایت دولت، تعداد تلفن همراه در کشور، به 36 میلیون شماره رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب که در بخش گسترش پورت پرسرعت اندکی ضعف وجود دارد، اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی سال جاری یک تحول عظیم ایجاد شده و بتوانیم تا پایان سال، چند صد هزار پورت پرسرعت ایجاد کنیم.

وی با بیان این مطلب، یک کارگاه سازندگی در کشور شکل گرفته است تأکید کرد: دولت نهم، ساده زیستی را در عمل ثابت کرد و امروز همه احساس می‌کنند که نشاط و شور و هیجان انقلابی به وجود آمده است.

  • ۸۷/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">