ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت شاتل بعد از انتشار مطلبی با تیتر "ابهام در اینترنت شبانه رایتل" که به نقل از یکی از خوانندگان سایت منتشر شده بود، پاسخی ارسال کرد که به شکل کامل در ادامه می‌آید:

"پیرو درج مطلبی تحت عنوان «ابهام در اینترنت شبانه شاتل» در صفحه اول آن سایت، سپاسگزار خواهیم بود طبق ماده 23 قانون مطبوعات عینا نسبت به درج توضیحات شاتل که در زیر می‌آید، اقدام فرمایید.

در ابتدا خواهشمندیم درخصوص پی‌گیری برای دریافت پاسخ از شرکت شاتل و اعلام بی‌نتیجه بودن آن، مستندات و سوابق مکاتبه با این شرکت را به شماره نمابر 22612602 ارسال یا از طریق صفحه «صدای مشتری» در صفحه اول سایت به نشانی www.shatel.ir اقدام فرمایید تا موضوع بررسی شده و به طور مستند و مکتوب نتیجه آن اعلام و در اختیار شما گذاشته شود. لازم به توضیح می‌دانیم که تمامی پیشنهادها و انتقاد‌های دریافت شده، حتی مواردی که از نظر دیگران کم اهمیت شمرده می‌شوند، در شاتل با دقت بررسی و پی‌گیری شده و به آنها پاسخ داده می‌شود.

1- از مشترک محترمی که این مطلب را برای سایت آی‌تی‌آنالیز ارسال کرده‌اند، این سوال مطرح است که از اساس تفاوت بین یک سرویس اینترنت «اشتراکی نامحدود 128 کیلوبیت بر ثانیه» با یک سرویس اینترنت «اختصاصی (Dedicated) 128 کیلوبیت بر ثانیه» چه می‌تواند باشد که اولی با قیمتی کمتر از 30 هزار تومان و دومی طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با قیمت 257 هزار و 400 تومان ارایه می‌شود؟ مطابق مصوبه جلسه 152 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان مرجع قانون‌گذار در حوزه ICT در آبان ماه سال 91، سرویس اینترنت اشتراکی نامحدود با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه باید با ضریب اشتراک یک به هشت ارایه شود که اگر این ضریب اشتراک مدنظر قرار گیرد، کاربر باید بتواند حداقل 5 گیگابایت در ماه دانلود کند. نامحدود بودن این سرویس‌ها به این معنی نیست که دانلود با نهایت سرعت در تمامی ساعات شبانه‌روز در 30 روز ماه تضمین شده باشد.

در این سرویس سه اصل اساسی 1- رعایت تمامی حقوق قانونی مشترک طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، 2- عدم نگرانی مشترک برای هزینه‌های اضافه بابت ترافیک مصرفی حتی اگر از مقدار تعیین شده توسط قانون، بیشتر مصرف کند و 3- عدم قطع شدن اینترنت مشترک به دلیل اتمام حجم ترافیک باتوجه به سرعت خریداری شده تضمین می‌شود.

بدین ترتیب اگر این کاربر محترم، نیاز دارد از اینترنت اشتراکی به طور دایم و با بیشترین سرعت در تمام 24 ساعت شبانه روز استفاده کند، سرویس اشتراکی مناسب ایشان نیست، چراکه سرعت سرویس اشتراکی، تحت تاثیر مصرف کاربران شبکه متغیر است و همواره باید شرایطی پدید آید که حداقل قانونی به همه کاربران از جمله خود ایشان تخصیص پیدا کند که با منطق ضریب اشتراک یک به هشت، امکان‌پذیر نیست.
2- درخصوص ترافیک شبانه رایگان، نظر شما و مشترک محترم را به جمله‌ای که به صراحت در مستندات و سایت شاتل درخصوص ترافیک رایگان درج شده است، جلب می‌کنیم: «بنابر سیاست‌های تشویقی شرکت شاتل، ترافیک مصرف شده کاربران برای برخی از سرویس‌های اقتصادی ECO بین ساعت‌های ۱ تا ۸ بامداد در تمامی روزهای هفته، رایگان خواهد بود (به شرط تمام نشدن سقف ترافیک مجاز مصرفی و تا هنگامی که امکانات و بسترهای مخابراتی موردنیاز در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد). بی‌تردید، این سیاست، یک سیاست تشویقی برای فراهم آوردن رضایت هرچه بیشتر مشتریان است و تعهدی را برای شاتل به همراه ندارد.»

منظور از ترافیک شبانه رایگان برای کاربران سرویس محدود به این معنی است که اگر در ساعت‌های مشخص شده، از اینترنت استفاده کنند، ترافیک تبادل شده در این ساعت از مقدار ترافیک خریداری شده آنها کسر نمی‌شود. طبیعی است که سرویس رایگان محدودیت‌های خاص خودش را دارد و تابع وجود امکانات است. اگر این مشترک عزیز تمایل دارند در تمام 24 ساعت، از حداکثر سرعت ممکن برخوردار باشند، می‌توانند از سرویس‌های Office شاتل استفاده کنند. در هر صورت، با وجود رایگان بودن این ساعات، همچنان شاتل خود را مقید به حداقل‌های تعیین شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور می‌داند و البته طبیعی است برای عده‌ای ترافیک رایگان با رعایت حداقل‌های قانونی و برای دیگران ترافیک غیررایگان با بیشترین کیفیت ممکن مهیا باشد.
3- این کاربر محترم درخصوص سرعت روزانه ادعا کرده‌اند برای اتمام زود‌تر ترافیک، سرعت روز اینترنت از طرف شاتل بیشتر شده است که با درنظر گرفتن سایر شکایت‌های ایشان، تضاد منطقی عمیقی وجود دارد. به طور خلاصه، پاسخ ایشان را این گونه می‌دهیم که اگر از اینکه در بازه زمانی مشمول سیاست‌های تشویقی شاتل شده‌اند، ناراضی هستند، اعلام کنند تا سرویس ایشان به‌طور حتم روی همان سرعت تهیه شده از طرف کاربر به طور دایمی تنظیم شود و شاتل این حق را برای سایر کاربران اینترنت شاتل نیز قایل است.
4- بر اساس روشی که این کاربر استدلال کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که «پس این وسط چه کسی از دانلود شبانه رایگان استفاه می‌کنه؟ تقریبا هیچ‌کس»، که اتفاقا استدلالی صد درصد نادرست است. ترافیک مصرفی شبانه در شبکه شاتل، در برخی روز‌ها تا 150 درصد ترافیک روز شبکه است که به دلیل استقبال فراوان کاربران و تلاش حداکثری این شرکت برای فراهم کردن چنین امکانی و استمرار ارایه آن بوده است و به طور دقیق دلیل کند شدن سرویس این کاربر همین حجم مصرف بالای شبانه کاربران محترم شاتل است. ایشان در جای دیگر مطرح کرده‌اند که «پس ظاهرا وقتی مصرف دانلود رایگان شبانه به صفر برسه تنها منفعتش برای شرکت شاتل است» که باز هم به نظر می‌رسد ناشی از کمبود اطلاعات ایشان از نحوه خرید اینترنت در کشور است.

درصورتی‌که کاربران از ترافیک رایگان شبانه استفاده نکنند، منابع شاتل بی‌استفاده خواهد ماند، هرچند هزینه آن توسط شاتل پرداخت می‌شود. در واقع ترافیک رایگان شبانه همانگونه که پیشتر توضیح داده شده، یک امکان تشویقی و ویژه بوده است که جای تعجب دارد که این مشترک محترم یک امکان تشویقی (فراتر از الزامات قانونی) را حق خود می‌دانند و شاتل را متهم به تضییع حق می‌کند.
5- درخصوص استدلال از پشتیبانی ضعیف این شرکت، آمار و ارقام چنین نمی‌گویند و شاتل یکی از دلایل کسب بیشترین سهم بازار ADSL کشور را مزیت خود در پشتیبانی فنی می‌داند. به هر روی اگر ایشان مصداق مشخصی از پشتیبانی فنی نامناسب دارند، درصورت مطرح کردن، با کمال میل آن را پی‌گیری خواهیم کرد. چندین نوبت نظرخواهی از صدها هزار کاربر شاتل در سراسر ایران و مدیریت سیستم شکایات مشتریان و نظام امتیازدهی بعد از هر مکالمه، موید توجه این شرکت به نظر کاربران و تلاش برای حرکت به سوی تعالی است. چه آن که اگر منظور این کاربر محترم آن است که چرا شاتل به ایشان تضمین نمی‌دهد که به طور مستمر فراتر از استانداردهای تعیین شده به ایشان سرویس رایگان دهد و توضیحات شاتل در این خصوص را ضعیف می‌داند، موضوع دیگری است.
6- همچنین بسته بودن پورت SSH تکذیب می‌شود. شاتل هیچ سیاستی درخصوص بستن پورت SSH ندارد. در مواردی که این پروتکل در گذشته به طور موقت یا محدود بسته شده بوده است، به طور مستقیم توسط مراجعی که زیرساخت‌های اینترنت کشور را مدیریت می‌کنند، انجام شده و به کلی از اختیار شرکت‌های ارایه‌ دهنده خدمات اینترنت پرسرعت خارج بوده است. درخصوص VPN و PPTP نیز به همین ترتیب شاتل هیچ‌گونه نقشی در بسته بودن این پروتکل‌های ارتباطی ندارد و تمامی این محدودیت‌ها از طرف نهاد‌های متولی اعمال می‌شوند.

در پایان، به این کاربر محترم یادآور می‌شویم که اگر با حسن نیت به دنبال برطرف کردن مشکل خود هستند، بهتر بود چنان‌چه از پی‌گیری مشکل خود در شاتل به نتیجه نرسیده‌اند، به مرجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به شکایات کاربران، یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنند. این سازمان فرایندهای بررسی شکایات را به خوبی تعریف کرده و اگر متوجه تضییع حقوق کاربری شود، تا برطرف کردن مشکل از هیچ گونه تلاشی فروگذار نمی‌کند.

با سپاس- احمد نخجوانی - مدیرعامل"
توضیح آی‌تی‌آنالیز –

1- ضمن تشکر از توجه مدیریت شاتل در پاسخ به ابهامات مشترکان این شرکت در رسانه‌ها، در خصوص بخش اول متن که به این سایت مربوط شده و خواستار دریافت مستندات پیگیری این مطلب بودند، به استحضار مدیر عامل محترم شاتل می‌رساند این متن از طریق مکالمه یکی از دوستان مشترک که روی موبایل ایشان انجام شد، به مدیریت آن شرکت منتقل شد.

2- لازم به ذکر است بعد از انتشار متن مذکور کاربران زیادی اقدام به ارسال مطالبی در خصوص مسایل پیرامون شرکت شاتل کرده‌اند که نظر به استقبال مدیریت آن شرکت، سایت آی‌تی‌آنالیز در صورت تمایل مدیران شاتل آماده انتشار روزانه این مطالب و دریافت پاسخ ایشان خواهد بود.
در همین رابطه : ابهام در اینترنت شبانه شاتل

  • ۹۲/۱۰/۱۴

نظرات  (۸۲)

با سلام بنده چند سال است مشترک شاتل هستم و انصافا از خدمات و صبر و حوصله بخش پشتیبانی در رفع مشکلات احتمالی راضی هستم
به نظر من شاتل ...... هرچی قانون میخوای بگرد پیدا کن. بقیه اینجوری نیستن آقای شاتل عادل...
لحن ... و عصبانی آقای نخجوانی در پاسخ به مشتری، حتی اگر ادعای نابحقی داشته باشد، موافق اصول حفظ مشتری نیست. متأسفم که مشتری این شرکت هستم و قطعاً در تداوم این همراهی تجدیدنظر می‌کنم.
بنده به عنوان مشترک 2ساله این شرکت متاسفم که این شرکت چه طور کاربرانش رو گول میزنه! قانون fup فقط باید برای کاربران سرویس art (نامحدود) به کار گرفته بشه ولی متاسفانه برای کاربران eco (محدود) هم استفاده میشه که این خلاف قانونِ! مورد بعدی پاسخ گویی به مشکلات کاربرانِ به طوری که بنده 23بار یا بیشتر پیام برای رفع مشکلاتم دادم ولی همیشه یک پیام تکراری به عنوان راه حل دریافت میکنم....! پورت های ssh و ... هم از بعد انتخابات92 توسط خود شاتل بسته شد نه زیرساخت! واقعاً متاسفام برای این شرکت که اینقدر افت کیفیت پیدا کرده...
  • عباس رئوفی
  • من از سال 89 مشتری شاتل هستم و انصافا" سرویس دهی بی نظیری دارند. تعجب می کنم چه طور سایت شما یک اعتراض را به سادگی مطبوعاتی کرده. در شرایطی که همواره در هر شرکتی می تواند مشتری ناراضی وجود داشته باشه. بهترین قاضی مردم هستند. پس به مقایسه آمار مشتریان شرکت ها نگاه کنید
    سلام من حدود 4 ساله که از سرویس های شاتل استفاده می کنم ،همینطور قبل از این هم با شرکت های مختلفی قرار داد داشتم اما شاتل از همه اونا ها تو سرعت ، پشتیبانی و خیلی چیزای دیگه بهتره
    با سلام اولین باری که به شاتل پیوستم سرعتم خوب بود شبانه هم خوب بود ولی بعد از گذشت مدتی سرعت شبانه به طرز افتضاجی پایین اومد یعنی میشه گفت با دیال اپ یکی شده و فقط سرعت خوبش از صبح تا ساعت 12 می باشد و پس از این زمان کلا باید قید اینترنت رو بزنی و بری بخوابی ! در طول روز هم که سرعت خوبه یکسره قطعی اینترنت داریم برای مشکل سرعت کم و قطعی اینترنت هم که پیام میدیم یک سری کارهای تکراری رو تحویل ما میدن . ولی از نظر پشتیبانی به نظر من بهترین پشتیبانی رو در بین ADSL های کشور داره امیدوارم مشکل قطعی متوالی و سرعت کم در شب اونم برای سرویس های ECO که حقشون نیست حل بشه با تشکر
    منم هر چی مکاتبه کردم جواب درستی نگرفتم. هر چی میپرسه حجم نامحدود شبانتون واسه دالود چند گیگه جواب نمیدن.
    با سلام شرکت شاتل نسبت به خیلی از شرکتهای دیگه بهتره.اما از زمانیکه دانلود شبانه رو پولی کرده من به مشکل خوردم/البته یکی دو روز اول خوب بود اما بعد با افت شدید سرعت رو برو شدم.هم در شبانه هم روزانه. تقریبا سرعت دانلود من از 600 کیلو به زیر 10 کیلو رسیده که قبل از پولی شدن میانگین سرعتم 80 الی 100 کیلو بود دنبال یه شرکتی میگردم که بهتر سرویس دهی کنه
    در خود سایت شاتل نوشته شده چنانچه در ساعات مصرف رایگان، کاربری به صورت پیوسته به مصرف بی رویه ادامه دهد تا مدت زمانی سرویسش محدود میشود اولا اینکه مصرف رویه یعنی چقدر که بفهمیم مصرف رویه چقدر است دوما تا مدت زمانی سرویسش محدود میشود یعنی چقد زمان شاتل عمدا از جمله های مبهم در قراردادش استفاده کرده که هروقت دلش خواست سرویس کاربر رو قطع کنه و بگه مصرف شما بی رویه شده چون اساسا تعریفی برای رویه وجود ندارد در عین حال حم برای ...نمیخواهد واقیت رو بیان کنه
    با سلام من یک سرویس 1مگ از این شرکت گرفتم تا هفته های اول سرعت دریافتم در روز زیر 600 کیلوبایت نبوده ولی بعد از مدتی رسید به 200 اونم به زور. جالب جاییه که وقتی از پشتیبانی پیگیر مشکل شدم میگه شما چون شبانه بیش از حد مجاز دانلود کردی روزانت افت سرعت بهت میدیم که بقیه کاربرا بتونن استفاده کنن. سوال جاییه که اولا شبانه رایگانه و روزانه پولی... دوما اگر دانلود شبانه داشتم همون شبانمو محدود کنید به روزانه چه ربطی داره؟ واقعا برخی از افراد پشتیبانی این شرکت به شعور آدم توهین میکنن و فکر میکنن توی سال 2014 نیستیم و همون عهد قاجاره
    جالبه که میفرمایند اگه کاربر از این اینترنت شبانه زیاد استفاده کنه و بیش از درصد ماهانه باشه دانلود شب قطع میشه! بسیار خوب اصلا گیریم اینهم ما مشتریان شاتل از اول متوجه نشدیم که این صرفا یک قانون و حق مشتری نیست!! و فکر کردیم شبانه همییشه رایگان هستش... اما شما که برای اون ماه رو قطع میکنید خب چرا این افت سرعت تا 2 و یا 3 و 4 و.....ماه!!! تا الان ادامه داشته؟ یعنی کاربری که اشتباه کرد بقول شما زیاد استفاده کرد و چند گیگابایت دانلود کرد در یک ماه باید کل اینترنت شبانه اش قطع باشه؟ حداقل یک ماه یا دو ماه دیگه نه اینکه الان 3 ماه بیخیال اینترنت شبانه شدیم! انصافا شما جای ما باشید چیکار میکنید؟
    "به شرط تمام نشدن سقف ترافیک مجاز مصرفی" یکی‌ می‌تونه از شاتل بپرسه که این سقف تعیین شده چی هست؟ اگه مشخص نباشه که مثل تیری توی تاریکی هست و بعد از تیر خوردن هم دیگه به این راحتی امکان مدوای اکانت نیست. این مبهم‌سازی عمدی اگه تضعیع حقوق مشتری نیست، چی هست؟
    آقا به طور فنی یه سوال برام پیش اومده شاتل که اینهمه نارضایتی دور خودش جمع کرده چطور موفق به دریافت لوح های تقدیر و تندیس میشه........... واقعا عجیبه ما رو گول میزنین یا کلا زرنگ بازی در میارین جالبه....
    من دو سالی میشه از شاتل استفاده میکنم و فوق العاده هم راضی هستم... خدماتشون خوبه با احترام هم برخورد میکنن... در مورد دانلود رایگان شبانه هم من نهایتا خیلی دیگه بترکونم 1 گیگ میخوام دانلود کنم اونم مثلا یه روزه هفته چرا من باید سرعتم باشه 50؟ چون یه سری بیکار رأس ساعت یک یه صف دانلود دارن... با شاتل هم که صحبت کردم سید بندی کرده پرمصرف ها با هم کم مصرف ها هم با هم و این به نظرم عادلانه است که حق امثال من هم ضایع نشه.... و فراموش نکنیم که دانلود شبانه هم یه امتیازه اضافیه... حالا در دیگ بازه حیا گربه کجا رفته؟؟؟؟؟
    اگر سرویس شبانه تشویقی است چرا مبلغ 12000 تومان از ما در ابتدای هر دوره گرفته میشود؟؟؟
    این آقایان یا خودشان را به خواب زده‌اند یا بی قانونی کشور در حوزه ارتباطات به ایاشن اجازه می‌دهند که با کاری که شبیه ... است در تبلیغات خود با شعار دانلود رایگان شبانه اقدام به جذب مشتری کنند اما بعد که مشتری عضو شد و پروسه طولانی نصب خط و هزینه‌های آنرا پرداخت کرد به محض دانلود در ساعات رایگان آنهم با سرعتی معادل یک هشتم سرعت روز همان سرعت ناقص شب را هم کن فیکون کرده و کلا پیچ سرعت را می‌بندند. در صحبت با کارشناسان محترمشان هم که انصافا بسیار مودب هستند و تقصیری هم ندارند و ... شده‌اند همان جوابی دریافت می‌شود که بسیاری از دوستان عزیز دریافت کرده‌اند. می‌گویند مصرف شبانه را مدیریت کنید. وقتی می‌پرسیم باید چقدر مصرف کنیم که چزو مشترک پر مصرف به حساب نیاییم می‌گویند ما نمی‌دانیم. هیچ تضمینی وجود ندارد. باید مدیریت کنید. آدم یاد دوران کودکی می‌افتد که میهمانی می‌رفتیم میوه آنجا بود اما حق نداشتیم دست بزنیم. به این اینترنت رایگان شبانه شاتل هم نباید دست زد. اگر دست زدی از تو سلب می‌شود. به عبارتی تا زمانی رایگان است که مصرف نکنی و حال اگر مصرف نکنی اصلا لفظ رایگان چه معنی پیدا می‌کند؟ متاسفانه سیستم اداری کشور ما همیشه اسیر ... است که از فرط ... دیگر حتی خود را پاسخگو پیش هیچ محکمه‌ای ... نمی‌بینند . سه برابر پول بیشتر نسبت به یک کشور گرانقیمت اروپایی دریافت می‌کنند و سرویس اینگونه ارائه می‌دهند. از اینکه این نظر را منتشر می‌کنید از شما سپاسگزارم.
    با سلام خدمت همه دوستان من دو سال هست که از isp شاتل استفاده میکنم و حدودا 1 سال و 2 ماه یکم بیشتره که دانلود شبانم محدود شده و سرعتم تو این مدت از 10 کیلو بایت بیشتر نمیشه ، این واقعا جای تأسف داره برای شرکتی که همیشه تبلیغش اینه که تندیس بهترین isp کشور ... !!! خبر بسیار تأسف آور تر اینه که حدودا 1 ماه هست که یک ترفند جدید رو داره رو مودمم انجام میده که بسیار جالب و تأمل برانگیزه اونم اینه که : از ساعت حدود 12 شب چراغ اینترنت adsl رو قطع میکنه و تا مودم روشن خاموش نشه وصل نمیشه و این در حالیه که فقط این کار عجیب از ساعات 12:30 تا 8:00 انجام میشه و در کل روز این مشکل پیش نمیاد ... بعد از تماس هم همیشه سوالاتی تکراری تحویل میدن مبنی بر اینکه خط تلفن درسته؟ اتصالات درست هست؟ و جوابها هم همیشه تکراری... دوباره میگم جالبش اینجاست که فقط طی ساعات رایگان شبانه این مشکل پیش میاد :) !!! واقعا باید تا کی این همه ظلم رو تحمل کنیم و حرفامون و شکایاتمون به جایی نرسه !؟!! ممنون از اینکه این نظر رو منتشر خواهید کرد ... با تشکر و امید به این روز که دیگه مردم عزیز ایران بابت حداقل این کیفیت اینترنت هزینه های گزاف پرداخت نکنن و یا حداقلش کیفیت نسبت به هزینه های گزاف بالا بره .....
    بنده مدت دوسال است که مشتری شاتل هستم انصافا از خدمات این شرکت راضی هستم چرا که من قبل از این از شرکت های دیگر خدمات دریافت می کردم که با مقایسه با انها از خدمات عالی برخوردار است ولی بحث روی انترنت شبانه است که با گفته بعضی از دوستان موافقم که سرعتش خیلی پایین میاد که این برمی گرده به اطلاع نداشتن مشتری ها از حق و حقوق شان و عدم پی گیری شکایات در صورت اگاهی این خلع باعث حق کشی از مشتری است ودر پایان ذکر بر این است که در بین شرکت های موجود شاتل بهترین است اگر بحث شبانه اش حل شود نور علی النور می شود
    واسه شاتل متاسفم اگه میدونستم سرویس شبانش به این شکل هست هیچ وقت ازش اشتراک نمیگرفتم بهتره بریم سراغ رایتل چون در قبال پولی که داریم میدیم وعده رایگان بودن نمیده بعدش اینترنتش همیشه باهاته و سرعتش هم راضی نگهت میداره اگه هم اشتباه نکنم آخر شهریور 93 انحصار 3g از رایتل گرفته میشه و همه اپراتور ها میتونن سرویس اینتر نت پر سرعت بدن من که 100% پشیمونم دارم از شاتل استفاده میکنم
    چند روزه با شاتل سر این مساله درگیر هستیم،پشتیبانی میگه به علت پرمصرف بودن ، نرم افزار شما رو محدود کرده؟ یعنی چی؟ مصرف کاربران تا 150 درصد روزانه؟ سرعت معقول برای همه کاربران بهتر ازاینه که یک ماه پر سرعت بین 200 تا 300 کیلوبایت دانلود کند و سه ماه به علت ستاره دار شدن زیر 14 کیلوبایت. مشخص است که کاملا برای.... کاربر است. ضمنا جناب دکتر مهندس نخجوانی شما عادل و به حق: چرا در قرارداد دقیقا مصرف مجاز دانلود شبانه رو مشخص نمیکنید؟ چرا حداقل دانلود رو ذکر میکنید، اما نمیگید بیشترین دانلود ممکن شده برای کاربران هر استان یا منطقه در ماه های اخیرش چقدر بوده؟ وقتی فقط حداقل ذکر میشه حداکثر برای کاربر تا زمان استفاده یک کلمه رویایی و امیدوار کننده است. درحالیکه بعد از چند هفته فقط نارضایتی کاربر پراداخت هزینه قطع و مهاجرت به شرکت دیگر و پرداخت هزینه وصل جدیدی دارد. راستی جوری از سرعت قانونی صحبت میکنید انگار این لطف شخص شماست که شامل ما بندگان حقیر شده ، و میتونیم شبانه دانلود کنیم؟ خب این سرویس را قطع کنید تا ببنیم این لطف بزرگ شماست یا .... کاربران به علت اطلاع رسانی نادرست وعمدی؟ از خواندن پاسخ نامه شما که بسیار زیرکانه توهین شده بود خیلی بیشتر ناراحت شدم، تا داستان سرویس اخیر فقط چند روز مونده تا "..."
    باید برای شرکت تنظیم مققرات و ارتباطات رادیویی و وزارت فناوری اطلاعات متاسف بود! که بعد اینهمه سال نه پهنای باند داریم! نه پورت باز داریم! نه وی پی ان داریم! نه قیمت ها پایین میاد! نه تعداد شرکت های ارائه دهنده بالا می ره! در کنار تحریم هایی که دیتاسنترهای معتبر خارجی ایجاد کردن خودزنی اینترنتی شدیدی هم داریم که به هر سایتی می خورند فیلتر میکنند، و جلوی فیلترشکن های رو هم می گیرند و ... خیلی بده که نتونی ویندوزت رو آپدیت کنی اونوقت یک مشت ...
    سلام من هم دوساله از سرویس اینترنت شاتل استفاده میکنم قبلش هم از چند شرکت مختلف سرویس میگرفتم انصافاً شاتل از تمام شرکتهای سرویس دهنده اینترنت دیگه که استفاده میکردم بهتره جوابگویی و سرویس دهیشون بهتره قطع اتصال ندارن موقع تموم شدن ترافیک بارها برام اتصال رو برقرار کردند تا ترافیک بخرم حتی قبلش بهم اطلاع داده روز تولدم یادش بوده هدیه ها وبسته های تشویقی برام گذاشتن و... از بسته ترافیک شبانش هم کم و بیش استفاده کردم باهاش مشکلی نداشتم و ندارم و تا وقتی که شاتل سرویس بده از هیچ شرکت دیگه ای استفاده نخواهم کرد به تمام دوستام هم توصیش میکنم به همه دست اندرکاران شاتل و نمایندشون در مشهد (شرکت داده پردازی پارس)تشکر میکنم
    بابا اینارو ول کنید امروز داشتم دانلود می کردم 300 مگابایت که دانلود کردم سرعت دانلودم رسید زیر 30. این واسه چیه ؟ نکه حجم اضافه مصرف کردم ؟ چ ...اومدیم شاتل. صبانت خودمون بهتر بود حداقل 100 همیشه دانلود داشتیم! اینجا شده 130 که بعد 300 مگ دانلود شده 30. دانلود شبانشم رایگان بود حال می کردی! شبی 2 گیگ دان می کردم
    سلام من هم بیش از دو سال است که از سرویس شاتل استفاده میکنم در کل از لحاظ پشتیبانی فنی بسیار خوب بوده و راضی هستم سرعت روزانه بین یک هشتم تا یک دهم هست کهاین حد سرعت توهینی به همه کاربران اینترنت و شامل همه سرویس دهنده های اینترنت هست گر چه بعضی از شرکتها گاهآ این نسبت را به نفع مشتری ارتقا میدهند ولی شاتل کمتر از سایر شرکته این کار را میکند البته قیمت سرویسها و شرکتهای مختلف را باید در نظر گرفت ولی مسئله من با اینترنت رایگان شبانه هست هر چند عنوان میشود یک سیاست تشویقی هست اینترنت رایگان شبانه تابلویی برای جلب مشتری هست شرکت شاتل سیاست روشن و واضح و شفافی برای کاربران عنوان نمیکند و تنها در پاسخ میگوید حجم دانلود خود را مدیریت کنید ولی هیچ الگوی خاصی ارائه نمیکند و قطع سرویس شبانه رایگان هم قابل پیش بینی نیست .
    ای بابا جان من خجالت داره شرم داره تمام دنیا اینترنت بدون محدودیت و قوی دارن بهشون میگین کفار بعد شما از هم وطن ... و ادعاتونم میشه ؟
    من هم چند سال مشترک این شرکت بودم ولی با تمتم مشکلاتی که این دوستان عرض کردند روبرو بودم تا اینکه دیگه سرویس خود را تمدید نکردم ، اگه ما خودمون با دست خودمون پولمون رو در جیب این افراد نکنیم دیگر از این نامه های زیبا به عنوان دفاعیه نمینویسند.خوشم میاد دیگه حتی نمیتونن ... کنن.
    من ساعت 6:30 صبح از اینترنت استفاده کرده اما دیدیم که از شارژ من کم شده است. چرا؟
    مانفهمیدیم.این کی رایگانه؟
    اساس کارشون ... اولش کهرفتم بگیرم اصلا در مورد این قانون هاشون نمی گن فقط وقتی زیاد دانلود کنی میگن شما شامل فلان قانون میشید اگه قانون هاشون رو بگن ... توصیه می کنم ....
  • مهدی باقری
  • پشتیبانی که خوب نیست. هر وقت زنگ میزنی یک ماشین پاسخگو چند دقیقه توضیح بی خود میده. که همیشه تکرار میشه. هر وقت زنگ میزنی مشغوله و باید منتظر باشی. کلا فکر نکنین شما پشتیبانی تون خوبه. شما پشتیبانی تون نسبت به بقیه اپراتورها بهتره. این کلی فرق داره.یعنی انتخاب بین ...هست. نه اینکه شما پشتیبانیتون خوبه. من خودم از شما سرویس خریدم چون شبانه میخواستم. حالا شما ور میداری میگی تشویقی هست. موقع فروختن هم میگین تشویقی هست آیا؟ تازه موقع ثبت نام هم گفته نمیشه که شبانه شما محدود به یک حجمی هست. اینها همش اشکال هشت. متن جوابیه شما هم نشون میده که ... قایل نیستید. به جایی اینکه پیگیر بشید دلایل نارضایتی رو بفهمید و سعی کنید رفع بشه. با ...تمام میاد میگید اگه ناراحتید بگین تا سرعت رو ثابت کنیم.
    پدر بنده تنها قادر به استفاده از اینترنت از طریق تبلت است و هیچ کدام از مفاهیم اینترنت را بلد نیست. پس از مراجعه به نمایندگی شاتل و درخواست سرویس اینترنتی که بتواند «بعد از ظهرها» در منزل از آن استفاده کند، سرویس شبانه ی رایگان را هم برایش فعال کرده اند و به ازای هر ماه، 3500 تومان نیز هزینه ی سرویس شبانه ی رایگان !!! را گرفته اند. باعث تاسفه.
    چه زمان هایی دانلود رایگان انجام میگیرد؟
    همه ما میدونیم کلا اینترنت در ایران خوب نیست حالا بعضی ها کلمه خیلی راضیم رو بکهر میگیرن جای تعجبه یا از عوامل شاتلن یا مثل یکی از خانواده ما تا چهار تا پی دی اف براشون باز میشه در راضی میشن فکر میکنن اینترنت یعنی همین اونم تو قرن 21 که میگن اطلاعات سریع درحال گردشه حالا اینا اگه اینا انترنت و خدمات واقعی میدیدن چی میگفتن من خودم با اینترنت حرفه ای سروکار ندارم راضی نیستم
    منطور از دانلود رایگان شبانه چیست و چرا حجم ترافیک شاتل حتی با مصرف کم ان زود تمام میشود
    من قبلا از ... شبانه رایگان 512 داشتم طی تبلیغات فراوان قطع کردم رفتم شاتل گفت برای 512 شبانه رایگان نداریم 1 تا 2 m باید بگیرید که شبانه رایگان داشته باشید یک ساله خریدم با20 الی 25 g ترافیک یکی دوماه استفاده نکرده بودم ترافیکش تموم شد موقع خرید هم من اعلام کرده بودم که روزا خونه نیستم شبا استفاده میکنم و بیشتر هم به خاطر مصرف شبانه اومدم اینجا بعد تماس با بهانه های مختلف دوباره 50g ترافیک بهم فروختن بعد یکی دو ماه بازم تموم شد بعد که مراجعه کردم با ...گفتن چون شما مصرف شبانه تون زیاده دانلود رایگانتون قطع شده و ترافیکتون مصرف میشه من فقط از این تاسف میخورم که با وجود تاکید من زمان خریداری چیزی به من در این مورد نگفتن حتی بار دوم که ترافیک خریدمم اخطار ندادن دانلود شبانه رایگان یعنی چی اگه کسی استفاده بکنه قرار قطع شه چرا میفروشید بگید کلا ما دانلود شبانه رایگان نداریم تا کاربر هم تکلیفشو بدونه
    هرکس تابحال ازاینترنت کشورهای دیگه استفاده کرده باشه.دیگه این چیزی که داریمواینترنت نمیدونه.واسه مردم کشورم متأسفام واسه جوونا عزیز بیشتر...چه زجری میکشن. . .
    @@@منم کاربر شاتل هستم. صبر و حوصله کارشناسان شاتل مثال زدنیه، اخلاق بیشترشون در حد فوق عالیه، وقتی مشکل توی تنظیمات داری و یا سوالی داری اینقدر خوب و با اخلاق جوابت رو میدن که فکر میکنی تو رو میشناسن. شاتل کم فروشی نمیکنه پیمانه اصول مشتری مداری رو رعایت میکنه اگر هم کسی به شرایط و ضوابطی که داره آشنا نیست مقصر خودشه و این تبلیغات منفی برای منفعت رقیباشه. در پایان اگر چه خوب نیست بگم ولی اونایی که نا راضی هستند برن از مخابرات بگیرن تا قدر عافیت رو بدونن. @@@
    شاتل توی ایران بهترینه درضمت منظور از مصرف زیاد این نیست که توی یه روز چقدر مصرف کردین منظور میانگینه مثلا من هفته ای یک شب بیدار میمونم و تا صبح دانلود میکنم ولی تابحال با مشکلی برنخوردم ینترنت من افت سرعت نداشته هیچ سرعتش هم بیشتر از بستشه من سرعت 128 گرفتم ولی با سرعت 200 تا300 دانلود می کنم درضمن شما فقط دانلود رو میبینی در مورد اپلود یه سوال بین شرکتا به غیر شاتل کدوم شرکت اپلودش نامحدوده
    شاتل توی ایران بهترینه درضمت منظور از مصرف زیاد این نیست که توی یه روز چقدر مصرف کردین منظور میانگینه مثلا من هفته ای یک شب بیدار میمونم و تا صبح دانلود میکنم ولی تابحال با مشکلی برنخوردم ینترنت من افت سرعت نداشته هیچ سرعتش هم بیشتر از بستشه من سرعت 128 گرفتم ولی با سرعت 200 تا300 دانلود می کنم درضمن شما فقط دانلود رو میبینی در مورد اپلود یه سوال بین شرکتا به غیر شاتل کدوم شرکت اپلودش نامحدوده
    آقای شاتل بزرگترین مشکلتون انتقاد پذیر نبودنه
    یه بار در تمام مدتی که از شاتل استفاده می کردم (که البته هیچ وقت از اینترنت شبانه اش استفاده نکرده بودم) و در حال دانلود از دانشگاه تهران بودم، وسط کار اتصال اینترنتم قطع شد و دانلودم نیمه کاره موند و جالبتر اینکه اصلا و به هیچ وجه امکان ادامه دانلود رو به من نداد واین اولین بار مجبور شدنم به استفاده از اینترنت شبانه، کوفتم شد. یعنی فقط دنبال راهی می گشتم که باهام پولی حساب کنن ولی همون کیفیت قبلی رو داشته باشم.
    سلام ..با کلیات نوشته شده مخالف نیستم.اما اینکه اینقدر تاکید میکنید که ترافیک رایگان شبانه فقط یک سیاست تشویقیه و مشترک ها نباید اون رو حق خودشون بدونن واقعا مخالفم و متاسفم که چنین حرف نسنجیده ای از شما میبینم. درست تر اینه که بگیم این یک طرح تبلیغیه..نه تشویقی.و شما مسلما نسبت به تبلیغاتتون مسـّول هستین و باید اون رو حق همه کسانی بدونید که مبنی بر تبلیغات شما مشترک شما شده اند
    مدیریت محترم عامل شرکت شاتل جناب آقای احمد نخجوانی با سلام 1- بنده چند ساله مشترک اینترنت پرسرعت شاتلم وقتی به هر دلیل مودم یا کامپیوتر را خاموش میکنم و بعد از روشن کردن اینترنتم چند دقیقه قطعه و بعد وصل میشه قبلا اینطوری نبود.(داخلی خودم را چک کردم مشکلی نداره) 2- قبلا از سرویس 256 2+ استفاده می کردم که سرعتش خیلی بد شده بود که ناگهان شاتل پیغام داد که میتونی سرویستو به 1تا8mbgتبدیل کنی ما هم قبول کردیم و با یه کم هزینه اضافه تر سرعت قبلی را بدست آوردیم !؟ 3- شما بطور مثال پهنای باند 10 نفرو به صد نفر میفروشید و اسمش رو هم میگذارید جلب رضایت همه!؟خدمات فقط باید کمیت داشته باشه؟! 4 - جنابعالی چون تقریبا مطمئن هستید که اکثر مشترکین از اقدامات و بخشنامه ها و قوانین داخلی شما بی اطلاع هستند و اطلاعاتشون ضعیف و کلیه پس به خودتون حق میدین که با انواع و اقسام توجیحات فنی اعتراضات را رد کرده و منت سیلستهای تشویقی خودتونو بر سر مشتری بگذارید. کیست که نداند در اینگونه موارد تشویق با هدف تشویق به مصرف بیشتر انجام میشه.بسته های پولی تشویقیتون گواه این مطلبه.والسلام
    واقعا متاسفم برای شاتل که به اسم رایگان بودن شبانه ، پول هنگفتی به جیب می زنه. اگه از اول قرارداد با مردم روراست باشن که هیچکسی این سرویسو نمی گیره. الان میفهمم چرا خیلی از اونایی که می شناختم ، سرویس شونو عوض کردن. من هم به دنبال یه سرویس باکیفیت و در عین حال روراست و باصداقت هستم . هنوز تو فکر اینم که چطوری شاتل بعنوان اپراتور برتر شناخته شده؟!!!
    فقط های وب البته فعلا
    من با محدود کردن سرویس رایگان شبانه کنار امدم ولی حالم از اینکه جواب درست و حسابی نمیدن بهم میخوره. میگم تا کی ای محدودیت برقراره؟ میگن دست ما نیس کاره یه نرم افزار که ما نمیدونیم چیه. احتمالا از جانب خداست که هیچکس ازش سر در نمیاره!!! در کل باید گفت که شعار ها برای جلب مشتری همیشه مبهمه تا بعدا امکان حاشا فراهم باشه!!!
    سلام وخسته نباشید من میخواستم از شاتل اینترنت پرسرعت بخرم میخواستم بدونم دانلود رایگان شبانه داره واگه داره واقعا رایگانه واز ساعت چند شروع وتا ساعت جند به اتمام میرسه.من الان از پارس آنلاین استفاده میکنم اما پیام داده از ده آذرتو ساعت رایگان شبانه هرچقدر دانلود کنید یک سومش از حجم اینترنت شما کم میشه.خواهشا زود جواب بدید ممنون میشم یا علی
    من سرویس ART2 دارم نامحدود با سرعت 192Kb/s ، که البته فقط لفظی نامحدوده. من یک و نیم ماهه که این سروس رو خریدم ، از موقعی که خریدم دقیقا با سرعت 192kBytes/s میتونستم دانلود کنم ولی بعد 2هفته دیدم که به زور سایت باز میکنه ، با پشتیبانی فنی هم تماس گرفتم و گفتن که به خاطر دانلود زیاد (مگه نامحدود نیست؟؟؟) خط شما رو به اشتراک گذاشتیم(؟؟؟؟؟؟؟؟). االان یک هفته میشه که سرعت بیشتر از 10KB/s نمیشه . هر چی هم به کارشناسان فنی شاتل میگم که سرعت داغ.نه میگن که خط به اشتراک گذاشته شده و اگه دانلود نکنید درست میشه. خب شاتل اگه سرویسای نامحدودتون ، محدودیت دارن چرا اسمشون رو گذاشتی نامحدود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شاتل ماتل
  • امشب تصمیمم رو گرفتم که بعد از 6-7 سال استفاده از سرویس شاتل، برای همیشه از شاتل خداحافظی کنم! ما را به خیر تو امیدی نیست! شر مرسان! با عدم تمدید سرویس اینترنت شاتل از طرف ما، شاتل پس از تمسهای مکرر و عدم پاسخ دهی ما، آخرین اخظارش رو دیروز داد که: در عرض 24 ساعت یا پرداخت میکنید یا کلن سرویستون جمع میشه! ما هم برای آخرین بار رفتیم ببینیم راهی برای تمدید این قرارداد هست یا نه! در قسمت تعرفه ها، قیمت سرویس ما برای یک سال 114 هزار تومان است! خب خیلی هم مناسب! به عبارتی ماهی حدود 9 هزار تومن!.. رفتیم پرداخت کنیم، اما با کمال تعجب متوجه شدیم میزان آخرین پیش فاکتور 168 هزار تومن آنده است! اول فکر کردیم اشتباه میبینیم! بعد فکر کردیم شاید بدهی داریم! اما در نهایت متوجه ... جدید شدیم!! 10 هزار تومن مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری! برای تعرفه 114 هزارتومانی که به عبارتی میشه 124 هزار تومن! +++ و به اضافه!.... بســــــــــــــته تشویـــــــــــــقی شبــــــــــــــــانه (همان اینترنت شبانه رایگان سابق!!!!) با 50% تخفیف! (منت گذاشتن بر سر ما) + مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری! یعنی (بسته تشویقی رایگان(!!) شبانه با 50% تخفیف => 7000*50%=3500) 3500*12 ماه = 42000 تومان + 3500 تومن عوارض شهرداری و مالیت ارزش افزوده برای فقره آخر!! این 45000 تومن برای چیزی پرداخت میشه که ازش به عنوان سیاست تشویقی (تبلیغ برای ... مشتری و ...!) و ترافیک شبانه رایگان نام برده میشه(!!) به ارزش ماهی 3500 تومن! اون هم ترافیک رایگان شبانه ای که اگر ازش استفاده کنی، و اگر به گفته خودشان مدیـــــریــــت دانلود نداشته باشید (کلن اگه دانلود داشته باشی!) ، نه تنها سرعت این ترافیک رایـــــگان شـــبــانه از دیال آپ هم کمتر میشه، بلکه سرعت ترافیک روزانــــــــــــــــه که برای استفاده از آن مجبور به خرید بســــــــــته های ترافیک با قیمتهای گـــــــــــزاف هستی هم با افت شدیــــد سرعت در حد دیال آپ روبرو میشه! و این افت سرعت تا کی ادامه داره؟؟!!! تا وقتی که خدا میدونه!! تا وقتی نـــــرم افزار خودش تشخیص بدهد که ما بچه خوب و با ادبی شده ایم، شبها مسواک زده و قبل از خواب، اکیــــدن از دانلـــود شبـــــانه رایــــگان استفاده نمیکنیم!!! این هم شد سیاست تشویقی شرکت معظم شاتل که در برابر پرسشها و اعتراضات مکرر مشتریانش کماکان به استفاده از جمله معروف (مدیریــــــــــــــــت دانلود داشته باشــــــــــــید) بسنده میکند!! این هم شد مشتری مداری!! حیف اون شرکت ... حیف اون همه مشتری که ما به اعتبار کیفیت سابقن خوب شاتل برایش جذب کردیم!! خداحافظ شاتل!!
    سلام، من نمیدونم چرا شاتل داره خودشو ... میکنه. کارش خوب بود جوری که من به 6 تا از دوستامم شاتلو معرفی کردم اونام شاتل گرفتن بیشترم به خاطر دانلود شبانه رایگانش. البته منم یه بار شبانم محدود شد زنگ زدم پشتیبانیش از همین حرفا تحویلم دادم بعد یه مدت چند بار که زنگ زدم پشتیبانیش از محدودیت شبانه در اومدم. این بسته تشویقیشو نفهمیدیم چیه آخر باید اول خریداریش کنیم یا اینکه دانلود شبانه داشته باشیم به فاکتور اضافه میشه، بعد این بسته که با 50٪ تخفیفه مثلا چقد دانلود شبانه میتونیم داشته باشیم یعنی اگه این بسته فعال باشه مثل سابق میشه شبا دانلود کرد یا اینکه هر مقدار ترافیکی که شب مصرف کنی نصف ترافیکت در حالت معمول کم میشه؟ من که هرجای سایت شاتل گشتم جوابی نگرفتم اگه کسی از دوستان میدونه راهنماییم کنه لطفا.اون دوستمونم جلب گفت اگه سرویسای آرتتون نا محدوده پس چرا محدودیت داره؟ اسمشم گزاشتن نا محدود D: شرکت شاتل شرکت ابهاماته با مشتری هاش رو راست نیست.
  • حسین فلاح
  • من تا کنون از 6 شرکت مختلف اینترنت گرفتم و از همه اونها به دلایل مختلف از جمله کمی سرعت و کم شدن بی دلیل از شارژ و گران فروشی و... انصراف دادم انصافا شاتل بهترین شرکت از نظر پاسخ گویی و خدمات هستش در ایران امیدوارم که خدماتشون بهتر هم بشه در آینده ...
    سلام برو بکس ناموسا شاتل داره......... مون میکنه والا منکه رفتم سرعت 6 خریدم گفتن این جوریه اونجوریه خفنه سرعتت کم نمیشه حتی بالا هم میره نفهمیدم منظور از بالا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اما بعضی چیزاشونم خوبه نسبت به سایر شرکتها.ولی این دلیل نمیشه که با .............. یا همون چاخان مشتری جمع کنن.به من گفتن تا 5 تا سیستم میتونید با سرعت یکسان استفاده کنید بعد از خرید متوجه شدم منظور از 5تا سرعت یکسان 5 تا 600 کیلویی نیست کاش 125 کیلویی بود خعلییییییییییییییییییی پایین تره اما اونوقتایی که دانلود میکنه خوبه انصافا.اماااااااااااااااااااا تهش راضی نیستم آقااااااااااااا.قیمتشو اینا مناسبه حجم سرویس دهی هست نیست یعنی عشقیه. پس جوش نکنید مشتی باشید.
  • غلام اسدی
  • با درود و خسته نباشید من چند سال است شاتل دارم و از روابط عمومی و خدمات مشترکین شاتل بسیار راضی هستم و تشکر میکنم . طرح شبانه هم بسیار طرح خوبی است و امیدوارم تغییری نکند و ادامه داشته باشد .
    من شبا میرم انلاین فیلم میبینم... از ترافیکم کم میشه! مگه رایگان نیس شبا؟!؟ چ وضعیه؟ جواب بده یکی
    دانلود رایگان شبانه برای تمام سرویس های شاتل برداشته شده و به جای آن دانلود شبانه با 50 درصد تخفیف قرار داده شده است. چرا یکی از مسئولین نمیاد اعتراض کنه؟ ما دانلود شبانه رایگان نخواستیم ولی دیگه این قیمت های فضایی برای ترافیک اضافی هم بی انصافی است. این شرکت ها دقیقا دارن از آب کره میگیرن!!!
    شاتل ...سرویس دهنده است من اکو 512 دارم ترافیک شبانه ام بعد 5 شب سرعت خیلی پایین برای یه شب سرعتش برگشت به نرمال الان مجددا سه شبه که سرعت روی 2 تا 5 میچرخه زنگم میزنی میگن کاربر پر مصرفی!!!!! چه پر مصرفی اخه یه شبه با این سرعت 30 تا چقدر میشه دانلود کرد اونم از ساعت 3 شب تازه بخش جالبش اینجاست که سایتارو هم به سختی میشه باز کرد وقتی دارم دانلود میکنم چه با سرعت بالا چه پایین سایت اصلا بالا نمیاد بعد بهترین سرویس دهنده تو ایرانه سرعت 256 نامحدود اندیشه دوبرابر سرعت منه قطعا بعد این دوره ام میریم سراغ اندیشه سبز خزر من چهار تا خط تو شاتل زیر اسم های مختلف دارم هیچکدوم به نامم نیست نظر منو میخواید از این شرکت خط نگیرید شرکت های خیلی بهتر از این یا حتی اندیشه وجود داره......
    فعلا شاتل در ایران حرف اول رو میزنه دوسته عزیز سرویس رایگان شبانه یک مزیته و هیچ باید ی برای این موضوع وجود نداره پس حداقل تشکر نمیکنیم غرولند وزیر سوال بردن هم کنار بگذاریم
    دوستان یعنی هنوز هم سرویس شبانه شاتل فعال هست؟
    فعلا شاتل در ایران حرف اول رو میزنه دوسته عزیز سرویس رایگان شبانه یک مزیته و هیچ باید ی برای این موضوع وجود نداره پس حداقل تشکر نمیکنیم غرولند وزیر سوال بردن هم کنار بگذاریم کسی که این رو گفته کارمن شاتلی؟ حتما دیگه ....
    اینکه اکثرمون دایما ایراد میگیریم و معایب رو بولد میکنیم درش هیچ شکی نیست،ولی لااقلمتوسل به دروغ نشیم.بعضی از کامنتها دروغه محضه.مثل استفاده از حجم خریداری شده در زمان بسته رایگان شبانه بخاطر مصرف بیش از حد(سرعت پایین میاد ولی از حجم استفاده نمیشه)،یا کم شدن حجم بدون استفاده و خلاصه دروغ دروغه و فرقی نمیکنه کجا و چطور گفته شه حالا معصیت کبیره که جای خود داره. درسته شاتل ایرادهایی داره ولی انصافاً نسبت خیلی از شرکتها مناسبتر و بهتره.
    واقعا از شما دوستان متشکرم که با آگاهی رسانی از نحوه سرویس دهی شرکت شاتل، افراد دیگر را مثل من مطلع میسازید.خوب شد این مطالب رو خوندم وگرنه میخواستم از شاتل بخاطر ترافیک شبانه اش فقط سرویس بگیرم.الان از مخابرات سرویس میگیرم.بجز قضیه... در میزان حجم مصرفی، مخابرات همه چیزش فعلا خوبه.از سرعت و پیگیری در رفع مشکل و خرابی و ...
    سلام من از مشتری های قدیمی شاتل هستم. از سال 88 از شاتل سرویس گرفتم. برای منزل خودم و برادرم و بابا و دفتر و کارگاه و... تا حدود یک سال پیش شاتل از هر نظر عالی بود ولی از حدود یک سال پیش سرویس از هر نظر افت جدی کرده. مثلا تعدد قطعی، افت سرعت زیاد و... چون در تمام جاهایی که ذکر کردم مشکلات مشابهی پیدا شده حرفها و رفتار اخیر شاتل را بیشتر شبیه به ...میبینم و الان به این نتیجه رسیدم که برم سراغ اینترنت خود مخابرات
    شاتل در تهران سرویسش براى من فوق العادست ! اما در شهرستان ( لاهیجان ) اصلا قابل مقایسه نیست . بنظر من نظارتى که در تهران رو سرویس شاتل و جلب رضایت مشترى وجود داره تو شهرستانها اعمال نمیشه
    دوستان من اینترنت نامحدود ART که به قول خود شاتل نامحدود هست در تهران داشتم بعد از اون هزینه زیادی که هر ماه بابت تمدید می دادم.... حدود 2 ماه بعد از خرید با افت سرعت خیلی زیاد واجه شدم ،با پشتیبانی چند دفعه ای تماس گرفتم که گفتن دانلود زیاد کردین یه چند ماهی سرعت نت شما تا 10kb/s محدود خواهد بود، داشتم شاخ در می اوردم گفتم مگه این نامحدود نیست در جواب فرمودند: شما تا حدی می توانید از نامحدود استفاده کنید!!!!!!!!!!!! انصافأ جمله رو داشتین به این میگن اپراتور برتر... حالا هی برید تو صف رزرو خرید اشتراک شاتل، نخرید اقا نخرید ای...یکنن، من که بعد از سه ماه اشتراک رفتم یه اپراتور دیگه بد نیست ولی حداقل ... نمیکنن.
    خیلی جالبه کسانی که از شاتل طرفداری می کنند در نوشته هاشون از الفاظ رکیک استفاده کرده اند ودیگران را متهم به توهین کرده اند در حالی که خودشان از حرص از توهین های متوالی به منتقدان استفاده کرده اند.
    یکی نیست بگه آقا شما که میگی زیاد دانلود کردی و باید مدیریت کنی خب این ها یعنی چی؟! سقف دانلود تا چه حد هست تویه تایم شبانه.. چرا گنگ و مبهم حرف میزنید
    سلام اولا بزار جواب اونایی که میگن شاتل عالیه بدم نظراتو میخوندم یه آقایی داده بود سرعت ۱۲۸ با دانلود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دارم عالیه ... منم دقیقا همین سرویسو سرعتو داشتم البته حجم نامحدود یک ماه واقعا از شاتل راضی بودم دانلودم میکردم سر ماه شد گفتم دیر نشه پولو بریزم حساب ۳۰،۰۰۰ هزار تومان ریختم حساب به یه ساعت نکشید نتم چنان افت سرعتی کرد که نگو الان ۲kb تا ۳kb در ثانیس زنگ زدم میگه تا سه ماه نتتون به دلیل مصرف بیش از حد قطعه و همین سرعتو دارین خوب یکی نیست بگه چرا پس اسم سرویس نامحدوده چرا اگه میخای مشتری هاتون انصاف دانلود کنن سرویسای نامحمدودو حذف کنید حجمی بزارید واقعا شرکت شاتل ... بیش نیست و ... انصافه من یک ماه ده گیگ دانلود کردم اونم با سرویس نامحدود زنگ زدم میگه سه ماه محرومید منم وایسادم تا سر ماه با همین سرعت دانلود میکنم که پولی که دادمو درارم و سر ماههم پرداحت نمیکنم تا قطع شه و واقعا تا عمر دارم از شاتل اشتراک نمگیرم خواهشا شما هم نگیرید چون شاتل با مشترکین جدیدش بد تا میکنه درضمن موقعی که سرعتم وصل بود خوب بود هم همش قطعی داشت
    ویژگی های منحصر بفرد شاتل نظیر احترام به مشتریان از طریق پاسخگویی مناسب، به موقع و در شأن مشتری، امکان سریع اتصال اینترنت پس از اتمام ترافیک و خرید ترافیک اضافی، تعمامل بی نظیر با مشتری، اهدای ترافیک های رایگان به بهانه های نختلف و ... این شرکت را منحصر بفرد نموده است. دست همه مدیران، تکنسین ها و عوامل اجرایی شاتل درد نکند.
    اینترنت شبانه رایگان چه جوری یه حقیقت داره؟
    من نه ماهه سرویسه شاتل دارم این قظیه که میگن چراغه مودمو شرکت خاموش میکنه ساعته دوازده به بعد برای من هم هرشب اتفاق می افته تا مودمو خاموش روشن نکنی هم وصل نمیشه در تماس با پشتیبانی هم میگن ایراد از مودمه فقط نمیدونم یعنی علم اینقد پیشرفت کرده که مودمها هوشمند شدن سر ساعت قطع میشن روز هم که ظهر به بعد با قطع بودن فرقی نداره حتی کلش اف کلنز هم درست باز نمیکنه ولی با رایتل مثله موشک باز میشه والللللللاه دیجه بیلمیرم
  • امیر احمدی
  • همینه که هست ... معنی کلی جواب کارشناسان این است استفاده از وکلایی برای تنظیم قراردادهایی برای ... مشترک
    سلام آفرین به کاربران که پاسخ های کوبنده به شاتل داد مثل آب ... میگن اون موقع که شبانه رایگان بود سرعتش از الان که پولی شده خیلی بهتر بود این که کم مصرف های شبانه تو یه گروه با هم هستن هم ... این که اپراتوراشون با ادب هستن هم ... بله سلام و علیک که دیگه .... هم بلده دقیقا مشتری رو ... میبینن میگم حجم اینترنت میپره میگه صفحه باز کنی یعنی داری دانلود می کنی قطعی روزانه تا دلت بخواد سرعت شبانه کلا از 10 کیلو بالاتر نمیره مثلا شما به طور نامشخص 30 گیگ حجم شبانه داری چه یه ماه عضو شاتل باشی چه 10 سال و...... دیگه حوصله گفتن ندارم
    من حدود شش ماهه که شاتل دارم. کرج هستم. تا دو ماه پیش عالی بود. اما این ماهه قطعی خیلی زیاد داره، پینگم از 6 رسیده به 40 شب دانلودم از 2 گیگ که بیشتر میشه سرعتم به شدت افت پیدا می کنه. گاهی وقتا همین که ساعت 1 میشه سرعت خیلی افت پیدا میکنه. چندبار تماس گرفتم، خیلی مودب و پیگیر به نظر میان اما نمی دونم مشکلات هنوز هست. یه روزهایی بیشتر یه روزهایی هم کمتر. انگار یه بستر مخابراتی رو شاتل تو کرج راه انداخته بود و تعداد مشترکاش کم بود، خدماتش خوب بود، اما الان که تعداد مشترکاش زیاد شده نمیتونه اون سرویس حداقلی بده.... شاید... اینترنت نامحدود مخابرات اینورا بهتره انگار
    یعنی وافعا میگین شاتل خوب نیست ?اخه من وایمکس ایرانسل دارم وسرعتش که خیلی پایینه.زیاد نمی تونم دانلود کنم.میخواستم مودم شاتل بخرم که میگن هم سرعتش خوبه وهم اینترنت شبانش رایگانه؟حالا شما میگین سرعتش کمه پس چجوری پرسرعت ترین اینترنت کشور شده ؟شاتل بهتره یا مخابرات؟
    انتخاب اینترنت خوب در کشور ما مثل انتخاب رئیس جمهور میمونه یعنی انتخاب بین .... اینترنت شبانه رایگان یک منت هست و ممکنه تمام شرکت ها از همین فردا حال کنند و ندهند ، مثل مخابرات که دیگه سرویس نامحدود نداره. به نظر من از لحاظ قیمت سرویس های مخابرات از همه بهترند فقط اگر نیاز به سرعت بیشتری دارید باید بیشتر هزینه کنید. به هر حال ما در کشوری زندگی می کنیم که همه چیز محدوده ، نامحدود بودن یک رویاست مگر اینکه خودتون تصمیم به نامحدود بودن کنید.
    با سلام خدمت همه دوستان باید بگم که من اینترنت شاتل داشتم سرویس eco من بخاطر همین دانلود شبانه رایگان گرفتمش ولی نهایت تا یک ماه من ازش راضی بودم و بعد وقتی در شب کمی دانلود زیاد میداشتم سرعتم تا یه ماه یا بیشتر خیلیکم میشد و دایل اپ جلوش شاخ بود و باید بگم بیشتر از یه سال من این اینترنتو داشتم و خیلی پیغام و تماس به پشتیبانی کردم که بالاخره یک کارشناس فنی که خدا پدرشو بیامرزه اخر جواب منو داد خواستم بگم تا شما هم بدونید گفت اینترنت ما در روز های اول دارای share یک هست و با سرعت واقعیتون برابر هست ولی اگر در زمان دانلود شما زیاده روی کنید طبق قرارداد مخابرات با شما برخورد میشه و تبدیل به share یک به هشت میشه(یعنی سرعتت همونی که هس تقسیم بر هشت میشه تا دیگران هم ازش استفاده کنن)من ازش پرسیدم این زیاده روی یعنی چی که گفت یعنی شما در دانلود رایگان در ماه نباید بیشتر از 2 گیگ استفاده کنی(یا همون مدریت مصرف خودشون ولی منظورشون همون 2 گیگس انصافو میبینی) از اون روز که اون خانوم اب پاکی رو ریخت رو دستم بلافاصله اینترنتم رو عوض کردم اینو گفتم تا شما... نشید
    برای اینترنت رایگان چیکار باید کرد؟من تماس میگیرم نمایندگی ج نمیدن اینترنتی نمیشه؟ اگه کسی میدونه لطفا ج بده
    راه حل شما دوستان عزیز استفاده از سرویس های صبانت هست بدون قطعی قیمت مناسب تر سرعت بالا و واقعی بدون افت سرعت در شبانه رایگان بدون افت سرعت در روزانه
    من نمیدونم برا چی سرعت دانلود شما انقدر پایینه من الان حدود چندین ماهه از شاتل اینترنت اکو ۱۲۸ گرفتم باورتون نمیشه ولی ۱مگابایت سرعت دانلود در شب که رایگانه داره و من هر شب دانلود میکنم خیلی راحت و سریع از حجمم هم اضافه کم نمیشه کاملا ازش راضیم فقط حیف که تازه ینترنت شبانه رایگانشو برداشته ولی کلا خوبه چون دوست من از اسیاتک ۵۱۲ کیلوبایت گرفته بود بیستا سرعت دانلوددش بود ولی الان شاتل دوازده مگ گرفتش دو مگابایت سرعت میره و سرعتش عالیه تا زه قیمتشم در یک سال ۱۵۰هزار تومان تازه ۶۰ گیگ هم ترافیک داره
    شاتل فقط دنبال تجارت ... هستش.
    من یک هفته پیش اقدام به گرفتن اینترنت از شاتل کردم یک بند در اواخر قرارداد بود که پس از خواندن آن کلا عطایش را بر لقایش بخشیدم متن این بود که در صورت هر گونه تخلفی توسط مشترک سرویس دهنده بدون مراجعه به مراجع قضایی و قانونی حق دارد از ارائه خدمات بمشرک جلوگیری کند اینطوری به هر بهانه ای میتوانند اینترنت را قطع کنند و شما هم که قرارداد را امضا کرده اید اگر قرار داد یکساله باشد و ماه دوم خدماتشان را قطع کنند شما پول دادین ولی حقی ندارین کاربران شاتل روز خوبی داشته باشند ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">