ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به ادعای پولی شدن شاد

| چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به ادعای پولی شدن شبکه شادطی روز‌های اخیر اظهاراتی از سوی مسئولین ذیربط در وزارت ارتباطات مبنی بر عدم رایگان بودن استفاده از شبکه شاد در تابستان مطرح شده که با اظهارات مسئولین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رایگان بودن اینترنت شبکه شاد در سال ۱۴۰۰ در تناقض است.
به گزارش ایسنا سال تحصیلی جاری که تقریبا به صورت کامل در بستر فضای مجازی و عمدتا از طریق برگزاری کلاس ها در شبکه شاد سپری شد و امتحانات دانش آموزان دبیرستانی نیز هفته آینده به پایان می رسد و پرونده سال تحصیلی کرونایی بسته می شود. با این حال استفاده از شبکه شاد برای برگزاری برخی کلاس های فوق برنامه، کلاس های آمادگی و همچنین فعالیت های پرورشی و فرهنگی در طول تابستان نیز  ادامه دارد.

طی روزهای اخیر اظهاراتی از سوی مسئولین ذیربط در وزارت ارتباطات مبنی بر عدم رایگان بودن استفاده از شبکه شاد در تابستان مطرح شده که با اظهارات مسئولین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رایگان بودن اینترنت شبکه شاد در سال 1400 در تناقض است.

۲۹ اردیبهشت ماه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا برای فعالیت های تابستانه و برگزاری کلاس های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ به ایسنا گفت: طبق مصوبات مربوطه، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تامین اینترنت وجود ندارد.

روز گذشته نیز مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) با بیان اینکه استفاده از«شاد» تا پایان سال ۱۴۰۰ رایگان است گفت: «شبکه شاد» به عنوان پلتفرم رسمی آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش که فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است همچنان به فعالیت خود در تابستان سال جاری ادامه می دهد. دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته بر اساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس «مصوبه مجلس شورای اسلامی» تا پایان سال ۱۴۰۰ این دسترسی رایگان اعلام شده است. بنابراین در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، این موضوع را شفاف سازی و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

با این حال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است که از ابتدای تیرماه استفاده از سامانه شاد رایگان نیست و همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

بر اساس این گزارش، امروز محسن حاجی میرزایی در حاشیه  دیدار مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور در این باره اظهارنظر کرده و گفته است که تصمیم گیری درباره رایگان بودن شبکه شاد با رئیس جمهور انجام شده است، بنابراین هر تغییری منوط به طرح موضوع در هیئت دولت و تأیید نظر رئیس جمهور است.

وی افزود: شبکه شاد یک مولود یک ساله است که در طول این یک سال پیشرفت‌های چشم گیری داشته و امروز به یک ظرفیت فوق العاده برای کشور تبدیل شده است ما باید از چارچوب‌های شاد حمایت و حفاظت کنیم.

حاجی میرزایی در ادامه تأکید کرد: نباید به شبکه شاد آسیب برسانیم، هر تهدیدی که متوجه این شبکه شود به بنیان تعلیم و تربیت آسیب وارد می‌کند. باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور  تفکیک کنیم تا دانش‌آموزان در یک محیط امن، فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را پیگیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از طریق شبکه شاد دانش‌آموزان را از شبکه‌های متعدد خارج از کنترل و اراده به سمت یک محیط سالم و امن هدایت کردیم و این محیط برای ما بسیار مهم است، لذا از آن مراقبت می‌کنیم.

وی درباره توزیع سیم کارت های  دانش‌آموزی نیز اظهار کرد: درباره سیم کارت های دانش آموزی نیز هماهنگی های لازم با وزارت ارتباطات انجام گرفته که امیدوارم بتوانیم به آن سرعت دهیم.

حاجی میرزایی با تأکید براین که قطعأ مدافع توزیع سیم کارت دانش‌آموزی هستیم، گفت: معتقدیم باید حریم آموزش و تربیت را از حریم سایر امور تفکیک کنیم تا دانش‌آموزان در یک محیط امن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود را پیگیری کنند.

منبع:ایسنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">