ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پاکستان درگاه‌های رمزنگاری را مسدود کرد

| دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

به گفته کارشناسان، اداره مخابرات پاکستان برای مسدود کردن درگاه‌های رمزنگاری وارد عمل شده است.
به گزارش کارگروه بین‌الملل سایبریان؛ صنع الله عباسی (Sanaullah Abbasi)، مدیر کل آژانس تحقیقات فدرال (FIA) گفت که این آژانس برای جلوگیری از کلاهبرداری و پولشویی احتمالی، به اداره مخابرات پاکستان (PTA) برای مسدود کردن وب‌سایت‌های معاملات ارزهای دیجیتال مراجعه خواهد کرد.

او پس از برگزاری نشستی با تیمی از مقامات ارشد بانک دولتی پاکستان (SBP) در دفتر جرایم سایبری، با رسانه‌ها صحبت کرد. رئیس آژانس تحقیقات فدرال اعلام کرد که مقامات بانک دولتی این کشور در جلسه در مورد مکانیسم تنظیمی مطلبی ارائه کردند.

تیم بانک دولتی پاکستان به شرکت کنندگان در جلسه اطلاع داد که بانک مرکزی اخیراً توصیه‌هایی را طبق دستورات دادگاه عالی سیند (Sindh) برای تنظیم ارزهای دیجیتال ارائه کرده است.

عباسی توضیح داد که برای رسیدگی به کلاهبرداری و سایر مسائل ناشی از ارزهای دیجیتال با کارشناسان حقوقی نیز تماس گرفته خواهد شد. وی افزود که رمزارزها ابعاد جدیدی به کلاهبرداری داده‌اند.

مدیر کل آژانس تحقیقات فدرال خاطرنشان کرد: «با وجود اینکه ایالات متحده، بریتانیا و کانادا ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام کرده‌اند، اما در چین و سایر کشورها ممنوع است؛ ما عمدتاً نگران تقلب و جنبه‌های احتمالی پولشویی هستیم.»

پیش از این، در جلسه اشاره شد که در قانون پیشگیری از جرایم الکترونیکی 2016، قانون حواله ارزی 1947 (FERA) و قانون مبارزه با پولشویی 2010 (AMLA) در خصوص استفاده غیرقانونی/سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال، هیچ بند قانونی وجود ندارد. به گفته کارشناسان، در برخی موارد، جنایات سایبری طبق این 2 قانون مورد توجه قرار گرفته است.

در این نشست گفته شد : «هیچ چارچوب قانونی برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) به منظور رعایت الزامات FATF وجود ندارد. بانک دولتی پاکستان و کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان رویکرد ممنوع را اتخاذ و دستورالعمل‌های مختلفی را در مورد VC (ارز مجازی) صادر کرده‌اند.»

بانک دولتی پاکستان توصیه‌نامه‌ای برای عموم مردم و بانک‌ها صادر کرد که از معامله با ارزهای مجازی، عرضه اولیه سکه و غیره خودداری کنند.

عباسی در این خصوص گفت که آژانس تحقیقات فدرال در مورد شکایات مردم مبنی بر تقلب اقدام کرده است؛ اطلاعات مظنونان احتمالی در این کلاهبرداری در حال جمع‌آوری است.

به گفته این مقام پاکستانی، آژانس تحقیقات فدرال اخیراً تحقیقاتی را در مورد کلاهبرداری بزرگ مالی پس از توقف کار 11 برنامه مرتبط با صرافی رمزارز محبوب «Binance» و کلاهبرداری بیش از 100 میلیون دلار (17.7 میلیارد روپیه) از سرمایه‌گذاران پاکستانی آغاز کرده است.

همچنین 5 ماه پیش ظفر (Zafar) از فیصل‌آباد به اتهام کلاهبرداری از مردم از طریق ارزهای دیجیتال دستگیر شده بود.

  • ۰۰/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">