ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پایان ۹۴ و حقی که داده نشد

| يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

داوود زارعیان - سال 1394 هم تمام شد، مثل سال 93، مثل سال 92 و... حوزه ICT کشور هم در این سال تحولات زیادی به خود دید. کارهای خوبی انجام شد و کارهای خوب‌تری هم انجام نشده باقی ماند.

بخشی از اتفاقات تکراری بود، مثل هر سال پروژه‌هایی افتتاح شد، سفرهایی صورت گرفت، جشن‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و... به سرانجام رسید.

در این سال ده‌ها مجوز کوچک و بزرگ «FCP,VOD,MVNO» به شرکت­های بزرگ و کوچک داده شد و خدا را سپاس که درآمد خوبی هم برای دولت داشت؛ اما در هیاهوی صدور این مجوزها، مجوز IPTV، سرویسی که از 10 سال پیش در انتظار آشتی نهادهای متولی است؛ صادر نشد یا صادر شد اما در میان دعواها روی کاغذ باقی ماند.

در سال 1394، اعضای شورای عالی فضای مجازی و دبیر آن تغییر کردند، اما در روند تصمیم‌گیری‌ها تغییری صورت نگرفت. شوراهای موازی برخلاف قول و قرارها، به کار خود ادامه دادند و داستان تصمیمات موازی و تکراری و مانع توسعه متوقف نشد.

در سال 1394، پهنای باند نسبت به گذشته افزایش یافت اما شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی نشد و با افزایش مصرف اینترنت، کاربران همچنان ناراضی ماندند.

امسال تعرفه آب، برق، گاز، فرکانس، نامبرینگ، حقوق و دستمزد و ... افزایش یافت؛ اما تعرفه تلفن ثابت به سال 1382 عقب‌گرد کرد و کوهی از مشکلات را برای مدیران و سهامداران شرکت مخابرات ایران برجا گذاشت.

در سال 1394، تعداد تلفن‌های ثابت کشور به 30 میلیون رسید و در همین زمان تعداد تلفن‌هایی که به دلیل پایین بودن تعرفه برایشان قبض صادر نمی‌شود به بالای 5 میلیون افزایش یافت.

رییس‌جمهور محترم در همایش‌های مختلف از خصوصی‌سازی حمایت و حتی به طنز به وزیران محترم خود توصیه کرد که دست از تصدی‌گری بردارند و دولت را کوچک کنند؛ اما در همین زمان، دولت محترم برنامه ششم را به مجلس تقدیم و در ماده 17 آن از مجلس خواست که دوباره رأی به دولتی شدن بخش زیادی از مخابرات دهد و حدود 50 هزار کارمند بخش خصوصی را به دولت برگرداند.

امسال شرکت ارتباطات زیرساخت تلاش خوبی برای افزایش پهنای باند داشت؛ اما در ایامی از سال به بهانه بدهی مخابرات، بزرگ‌ترین مشتری خود را از فروش پهنای باند محروم کرد.

در سال 1394، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تغییر کرد. دو مجمع عمومی برگزار شد، اعضای هیئت‌مدیره معرفی شدند، اما دو نفر از نمایندگان محترم دولت به جلسات نیامدند و یک سال خاص را برای مدیریت شرکت رقم زدند.

در سال 1394، همه شرکت‌های دولتی و خصوصی به ‌حق خود رسیدند، اما متأسفانه حق مخابرات و مخابراتی‌ها داده نشد. لیکن مخابراتی‌ها صبورانه تحمل کردند، شبکه ارتباطی را پویا وزنده نگه داشتند و به امید دولت تدبیر وامید، امیدوار ماندند.

و بالاخره در سال 1394، برجام باهمت بلند دولت به فرجام رسید اما ...

و اینک در پایان سال، لازم است از تک‌تک کارکنان، مدیران و خانواده‌های مخابراتی تشکر کنیم و با تبریک عید فرخنده نوروز از خدا بخواهیم سال 1395، برای شما سال سلامتی، پیروزی و توسعه ارتباطات کشور باشد وهم زمان این پیام را برای دولت محترم داشته باشیم که شرکت مخابرات ایران حامی برنامه‌ها و سیاست‌های دولت است و با استقبال از طرح‌های توسعه‌ای و رقابت، انتظار دارد حقوق قانونی مخابرات خصوصی شده داده شود تا این حقوق برای توسعه ارتباطات و رفاه کارکنان هزینه شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">